|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 06-November-2008 kl. 10:53 |
Hvis i ikke allerede har set det, vil jeg lige henlede opmærksomheden på Windows 7's opdaterede mediacenter. Udover at TV-packen nu er inkluderet, og H.264 support skulle være på plads, er der kommet nogen rigtig fede interface opdateringerg. I kan finde en kort gennemgang af opdateringerne på Charlie Owens (Fra Microsofts mediacenter team) blog:
Link til Charlie Owens blog Redigeret af Henrikmh - 06-November-2008 kl. 16:21 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Linket fungerer ikke, dette gør Redigeret af MCenterFreak - 06-November-2008 kl. 13:05 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
Det ser ud til, at det bedste fra Vista er blevet krydret med det bedste fra XP.
Vista har godt nok nogle begrænsninger i forhold til XP. Måske Windows 7 kan få nogle til at skifte til nyt system? Spændende ser det i hvert fald ud. Jeg har også set en omtale på TDCs netside. Redigeret af T-teknik - 06-November-2008 kl. 13:13 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har nu kikket artiklen og kommentarerne (hvis alle de ønsker som er i kommentarerne skal efterkommes, kommer den ikke ud før om flere år!)igennem. Det ser godt ud, men hvad med: BluRay (ser ikke ud til at MS har tilgivet at HD DVD tabte) DVB-S/S2/C med CAM Undertekster DVD Library |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
MCenterFreak --> Det gik vidst lidt for stærkt med linket :-)
BluRay --> Ja det er noget sjusk hvis det ikke kommer med.Nu har jeg endnu ikke prøvet kræfter med Bluay. Men mon ikke det kommer? Ville være meget ringe af noget mediacenter software udgivet i 2009 ikke at kunne afspille Bluray. DVB-C/S --> Er DVB-S ikke intergreret med TV-packen? Jeg håber selv meget på, at DVB-C kommer med. Det skulle vel ikke være den store udfordring, og det er jo efterhånden en ret bredt adopteret standard. Undertekst --> Er DVB-T subtitles ikke også intergreret i TV-packen? I Såfald skulle man da tro, at det ikke skulle være det store problem, at håndtere det i de andre DVB streams DVD Library --> Well, det ved jeg ikke om vi ser fra Microsoft. I såfald skulle Vista media center jo kunne rippe DVD'er og gemme dem på harddisken. Der vel hvertfald komme en ordentligt bunke DRM med, hvis det endelig skulle blive til noget. Men jeg er enig i at det ville være lækkert at have et "rigtigt" DVD library. |
|
![]() |
|
![]() |
BluRay: Ja men der står intet om BluRay DVB S/S2/C: Det er godt nok med i TV Pack 2008, men det betyder ikke nødvendigvis at den kommer med i W7. Det er derudover værdiløst hvis der ikke er support for CAM DVB Subtitles: Igen der står intet om det, så måske kommer det ikke med DVB Library: Enig i at MS aldrig ville tillade omgåelse af DRM, men det ville være rart om den i det mindste ville tillade at DVDer uden kryptering kunne rippes, og dem der ikke kunne rippes bliver vist som en integreret del af VMC, dvs. den henter info om DVDen når den indsættes og gemmer info i en lokal database |
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Altså VMC med TVpack har subtitles og lydstream valg.....
![]() ![]() ![]() Redigeret af Patriarken - 06-November-2008 kl. 18:02 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg mener er at det ikke er en garanti for at det kommer med i W7 Så vidt jeg kunne se, nævner de ikke subtitles MS har før fjernet ting der var tilgængelig i alfa og beta udgaver.
|
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det har du ret i fx h.264 understøttelse...
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Under TV står der:
For starters, you get all of the enhancements made available with the TV Pack (including those for United States customers). For more information on the TV Pack check out this post at The Green Button: http://thegreenbutton.com/forums/thread/282555.aspx. If you recall, the TV Pack was designed to enable TV standards in Asia and Europe. There are some nice additions in this area for Windows 7... Så jeg tror det er ret sikkert, at de forbedringer kommer med i W7 ;-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, lad os håbe! Men indtil da må vi (DVB-S2) leve med DVBViewer, og det er jo ikke helt forfærdeligt. Ser frem til W7 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |