recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Build 7600 & FireDTV T/CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 Build 7600 & FireDTV T/CI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TorbenKT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 Build 7600 & FireDTV T/CI
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 17:47

Hej til alle her i forummet.

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp, da jeg ha store problemer med at få min FireDTV T/CI til at vise kanaler.

Mit setup er som følger:

Windows 7 DK - 64-bit - Build 7600 - (Det er den som officielle version)Model.: FireDTV T/CI
HW.....: 1.35.01
FW.....: 1.4.1 - B60740 (Nyeste)
Driver.: Integrated Driver and Software Setup (BETA)

Jeg har følgende to drivere at vælge i mellem til mit IEEE 1394:
- 1394 OHIC-kompatibel værtskontroller
- LSI 1394 OHIC-kompatibel værtskontroller (ældre)

Jeg har prøvet begge uden held.

Ifølge manualen, skal Windows 7 bruge følgende driver: - 1394 OHIC-Compatibel Host Controller (Legacy)! Den har jeg ikke i min oversigt. Som jeg læser det, er det dog også kun et problem, hvis man køre med 2 FireDTV - eller hvad?

Anyway, jeg behøver hjælp! Så hvis der er nogle søde mennesker der køre med Windows 7, 64bit og FireDTV T/CI uden problemer, høre jeg MEGET gerne fra jer :-)

Jeg får fint signal på de frekvenser hvor kanalerne er, men den finder ikke nogle kanaler overhovedet, hverken i FireDTV Viewer eller MCE.

Jeg er 110% sikker på at signalet er ok, da jeg har testet på en XP pc med ovennævnte, dog uden MCE, og jeg kan finde og se alle kanaler.

At Digital Everywhere så er gået på røven, gør jo bare hele sagen endnu mere håbløs!

Redigeret af TorbenKT - 20-Oktober-2009 kl. 23:05
Med venlig hilsen
Torben T
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:00

Den driver du mener, at du mangler, har du faktisk: LSI 1394 OHIC-kompatibel værtskontroller (ældre) - og jeg mener ikke, at det giver problemer at brige ikke-legacy-driveren med kun én FireDTV (mener jeg har prøvet den).

Men det er åbenbart heller ikke problemet for dig. Kan du ikke "nøjes" med 32- bit versionen af W7 - den virker fint med FireDTV-C/CI.

(Du har en ældre FireDTV-model kan jeg se af FW-nummeret - jeg havde lidt problemer ("totale" pixeleringer og Anders And-lyd) med sådan én og fik den byttet til en nyere revision (med gul LED foran) - men jeg tror faktisk at problemt var en defekt i FireDTV'en, så det tror jeg at du kan se bort fra.)

/lars
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 18:37

Tak for svaret, men det er IKKE en løsning for mig at køre 32-bit.

I øvrigt, skal du lige huske på at det er en T/CI model, så ud fra HW nummeret, er det den sidst nye, så vidt jeg kan se!

Og så lige et "lille" ønske. Det er ikke for at være ubehøvlet, men Jeg ønsker IKKE at høre om op- eller nedgraderinger af Win, ej heller fra personer der køre med C eller S (med mindre de har erfaringer med T), da det er helt anderledes end T. Så lad venligst være med at spilde både jeres og min tid.

Jeg ønsker at høre fra personer, som har en tilsvarende setup som jeg. Windows 7, 64-bit og Terrestrial.

På forhånd tak.

Redigeret af TorbenKT - 20-Oktober-2009 kl. 19:07
Med venlig hilsen
Torben T
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 20:44

Flot TorbenKT!

Fin måde at starte som ny bruger. Du skal nok få masser af hjælp hvis du sviner folk til på den måde allerede efter 2 posts.

Klovn!

Redigeret af mylle - 20-Oktober-2009 kl. 20:45
Til top
soli Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Flot TorbenKT!

Fin måde at starte som ny bruger. Du skal nok få masser af hjælp hvis du sviner folk til på den måde allerede efter 2 posts.

Klovn!

Ja, tak for kaffe, tror jeg holder evt. guldkorn for mig selv

/soli

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:10

Ja, det er meget let at blive misforstået. Jeg syntes netop at jeg skrev at det ikke var for at være ubehøvlet, med blot for ikke at spilde nogens tid!

Jeg har brugt oceaner af tid på alle mulige løsninger, inden jeg skrev mit indlæg her.

Jeg har også læst stort set alt der er skrevet om C og S, og afprøvet det meste. Så det var blot for at undgå at skulle igennem det alt sammen igen, at jeg postede ovenstående. Det ville efter min mening være spild af både jeres og min tid, at gennemgå en masse jeg allerede har afprøvet. Først ville der være en venlig sjæl der skrev et svar til mig, som jeg derefter kunne svare, at det allerede var afprøvet.

Men jeg beklager hvis jeg har stødt nogen herinde.

Med venlig hilsen
Torben T
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:25
Du skal bare bruge standard BDA driveren...Ikke noget med Media Center drivere mv.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:51

Stadig masser af signal, men ingen kanaler. Kan detdet fordi jeg ikke har alle decoder installeret. Der er feil ved: Vorbis, DivX 3 og DivX4?

Hvilken decoder pack kan anbefales?

Med venlig hilsen
Torben T
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:59
Ingen decoder pack, du har codec nok med i Windows 7.
Den Ben
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 10:28

Hmmm... ved I om der er nogle overhovedet der køre Win7, 64bit og FireDTV T/CI med succes?

Med venlig hilsen
Torben T
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:55

Har du i det hele taget prøvet med 32 bit?

Hvis det er den eneste løsning, så er det vel et spørgsmål om du vil have 64 bit eller Media Center, for der kommer ikke nye drivere til dit TV kort

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
xeon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:29
At bruge x64 sammen med en HTPC er bare at bede om problemer.

Prøv at hent en x86 trial af windows 7 og se om det spiller.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu