recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7, Canal Digital, HD og DVB-S2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7, Canal Digital, HD og DVB-S2

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af peter_normann peter_normann skrev:

@Krog 

Perfekt ! Det var lige de EPG hints jeg havde brug for . Jeg har testet på et par kanaler og det ser ud til at spille. Jeg sætter resten op i aften.

@Patriarken:

Der står ikke noget på kortet, men det er købt fra dvbshop via linket på din side, så det burde vel være fra smit.

@begge:

Kører I med samme setup ?. Hvis ja, hvor tit oplever I 'udfald' ?.

Mvh. Peter

Ja, det er et SMIT.

Men hvilken Driver kører du med?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
peter_normann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:42

Når du spørger til drivere formoder jeg at det er til Floppy-DTV. Der bruger jeg dem der er linket til tidligere i denne tråd (dvs. Patchet 5.6 beta).

Er der drivere til CAM ??

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af peter_normann peter_normann skrev:

Når du spørger til drivere formoder jeg at det er til Floppy-DTV. Der bruger jeg dem der er linket til tidligere i denne tråd (dvs. Patchet 5.6 beta).

Er der drivere til CAM ??

Nej der er ikke drivere til CAM. Men Eftersom du bruger Windows 7MC og du ikke bruger DVB emulerings driveren, så har du balladen. 7MC kan ikke håndtere CAM default emulerings driveren kompenserer for dette though, men BDA gør ikke. Kan du bekræfte at du ikke har valgt TVpack/Windows 7 driver, men bruger BDA?

Redigeret af Patriarken - 16-September-2009 kl. 17:58
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 18:46
Nej, jeg har valgt Tv-pack/windows 7 driveren.  kan det være årsagen til mine problemer ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 21:54
Hmm, prøvede med BDA driveren istedet, men så var der intet der virkede ....så jeg er gået tilbage igen
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 22:49

Jeg har nu fået fat i et nyt CAM. Det ligner det gamle, så jeg formoder at det også er fra smit. Resultat er desværre det samme. Når jeg starter PC'en op går det fint. Efter et stykke tid begynder jeg at få problemer med at skifte kanaler. Hvis jeg zapper lidt videre lykkedes det nogengange at fange en kanal unden 'service scrambled...'. Tilsyneladende hjælper det kortvarigt at tage CAM'en ud og ind igen, men det er ikke konsistent.

Min konklusion er at det ikke er CAM'en der er problemet. Min primære mistænkte er  FloppyDTV. Hvor mange har fået det til at virke nogenlunde stabilt og i Hvilke setups ?

Min HTPC består af følgende:

Kingston HyperX KHX6400D2K2/4G -
DFI LanParty LP-JR-GF9400-T2RS, LGA775
Scythe Ninja 2, Multi Socket CPU Cooler
Intel Core 2 Quad Q9400 LGA775 BOX
Pioneer BDC-202BK - Blu-Ray Combo Drive
Logitech Logitech Cordless diNovo Edge
Digital Everywhere FloppyDTV-S2,Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready)
Silverstone SST-ST45NF 450W Fanless
WESTERN DIGITAL Harddisk WD Caviar Green - 3,5" - 1,5 TB - 7200 RPM

Derudover har jeg en HDhomerun dual-DVB-T tuner sidende på nettet (og den spiller upåklageligt)

Mvh. Peter

Redigeret af peter_normann - 21-September-2009 kl. 22:56
Til top
TomBjerre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 23:55
Tusinde tak for glimrende guide "Windows 7, Canal Digital, HD og DVB-S2" - jeg ved godt at tråden døde for over et år siden, men jeg skriver i håb om at der er nogen der kan hjælpe mig med en opdateret DefaultSatellites.mxf fil. Ud fra KingOfSat har jeg fx fundet frem til at TV 2 Film HD skal rettes til:

<DvbsTransponder uid="!DvbsDataSet!DvbsSatellite[3592]!DvbsTransponder[10903 ,LinearHorizontal,25000]" _carrierFrequency="10903 " _symbolRate="25000" _originalNetworkIdValid="true" _transportStreamIdValid="true" _originalNetworkId="70" _transportStreamId="48">
            <_services>
              <DvbsService uid="!DvbsDataSet!DvbsSatellite[3592]!DvbsTransponder[10903 ,LinearHorizontal,25000]!DvbsService[2929]" _name="TV 2 Film HD" _serviceId="2929" _serviceTypeValid="true" _isEncryptedValid="true" _isEncrypted="true" />
            </_services>
          </DvbsTransponder>
Men jeg må gøre et eller andet forkert, for jeg bliver ved med at få "Intet signal" fejl i MCE. Jeg er lidt i tvivl om man skal angive _polarization="1"? Og hvordan angiver man at det er DVB-S2?

Jeg bruger en Elgato EyeTv Sat (DVB-S2) med strong CAM parret med Canal Digital Family kort. Hvis jeg i Terratec Home Cinema (et ellers helt håbløst produkt) søger efter fx TV 2 Film HD ud fra transponder oplysningerne på king of sat, fungerer det fint, men jeg kan ikke få den frem i MCE :-(.

Jeg er ret sikker på at jeg på et tidspunkt havde Eurosport HD til at virke i MCE, men nu er det som alle HD kanalerne ikke virker. Kan det muligvis have noget med DVB-S2 at gøre?

Jeg vil høre om du har en opdateret DefaultSatellites.mxf fil jeg må låne, så jeg kan få afgjort om det er .mxf filen der er problemer med, eller om det er dvb-s2 funktionaliteten eller om det er HD i MCE der ikke virker med den tuner.

Med venlig hilsen

Tom Bjerre
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu