recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Delemapper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 Delemapper

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 Delemapper
    Sendt: 06-April-2011 kl. 14:52
Jeg har lige geninstalleret mit windows 7 og så vil jeg gerne have slået delemapper til igen, så de kan ses på min bærbar/pch/ac ryan.

jeg har været inde og slå "netværks deling til" samt "adgangskode beskyttet fra" så jeg ikke skal indtaste noget pass osv.

Det jeg os har gjort er, højreklikket på den mappe jeg godt vil have delt på netværket, trykket på "del med" så valgt "bestemte personer" og valgt både "ALLE" / "GÆST" og slået både læsning og skrivning til.

Har os slået UAC fra.

Jeg vil ikke bruge hjemmegrupper.

Jeg kan huske sidst jeg fik det til at virke, gjorde jeg noget inde i regedit, men kan ikke finde ud af hvad det var, men det virkede ihvertfal, håber der er én som lige kender problemet og ved hvad der skal gøres.


Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:00
Har du checket at firewallen tillader fildeling
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:15
hvor er det jeg ser det henne?

Synes ikke jeg kan finde noget med fildeling under firewallen.


Redigeret af Treated - 06-April-2011 kl. 15:24
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:36
Umiddelbart har du gjort det rigtigt men lad være med at slå UAC fra, det er ikke nødvendigt og du kan være "uheldig" at få noget skidt installeret fra nettet hvis det lige går lidt for hurtigt med surfing.
 
Hvis du lige har reinstalleret win7 så husk at installere SP1 som det første derefter opdartere alle updates, installere de programmer du ønsker og til sidst dit antivirusprog.
 
Med den nye SP1 er der ikke brug for at ændre noget i regedit og heller ikke i firewall.
 
Du gør et eller andet forkert.
 
 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:42
jeg har fuldopdateret windows og comsen er sikker nok uden UAC. 

Jeg kan bare ikke komme i kontakt med de delemapper fra min medie afspillere, den spørger efter et logon på min ac ryan, ligesom om at jeg skal indtaste et brugernavn og password, jeg har ikke password på pc´en. og så skriver den bare logon fejl hvis jeg prøver at logge på uden.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hvor er det jeg ser det henne?
Synes ikke jeg kan finde noget med fildeling under firewallen.
 
Start -> 'Windows Firewall'.
'Allow a program or feature through Windows Firewall'
Kryds af ved 'File and printer sharing'.
 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 16:34
hjalp ikke noget desværre
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Jeg kan bare ikke komme i kontakt med de delemapper fra min medie afspillere, den spørger efter et logon på min ac ryan, ligesom om at jeg skal indtaste et brugernavn og password, jeg har ikke password på pc´en. og så skriver den bare logon fejl hvis jeg prøver at logge på uden.
 
Har selv problemet med win7 på mine afspillere. Havde det til at virke kortvarigt efter at have kørt PlayonHD.reg der links til i denne tråd:
 
Men nu virker det ikke, så har lavet en frisk W7 installation på en anden harddisk, som jeg skal til at prøve med snarest.
Og den er lavet med SP1, så bliver spændende at se om det virker uden krumspring.  Big smile
 
Mvh JørgenT
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 18:38
Thumbs UpThumbs Up
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Jeg kan bare ikke komme i kontakt med de delemapper fra min medie afspillere, den spørger efter et logon på min ac ryan, ligesom om at jeg skal indtaste et brugernavn og password, jeg har ikke password på pc´en. og så skriver den bare logon fejl hvis jeg prøver at logge på uden.
 
Har selv problemet med win7 på mine afspillere. Havde det til at virke kortvarigt efter at have kørt PlayonHD.reg der links til i denne tråd:
 
Men nu virker det ikke, så har lavet en frisk W7 installation på en anden harddisk, som jeg skal til at prøve med snarest.
Og den er lavet med SP1, så bliver spændende at se om det virker uden krumspring.  Big smile
 
Mvh JørgenT

Det er lige præcis det jeg leder efter, TUSIND tak, nu fungerer alt bare som smurt Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu