recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 eller 8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 eller 8

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 eller 8
    Sendt: 16-November-2013 kl. 10:57
 Hej Alle !

Jeg er ved at købe en gamer pc til min søn og har nu et spørgsmål om jeg skal vælge windows 7 eller 8 ??

Han har ikke nogen tuschskærm men den køre sli (2stk GTX770) ved ikke om det har nogen betydning ?

Hvad er for og  imod disse  windows versioner ??



Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 11:09
Hvis du skal købe styresystem alligevel så vælg windows 8.1

Men rent til spil vil du ikke mærke forskel mellem de 2.

NB. hvis du køber en computer med win 8 kan den opdateres til 8.1. Men jeg foretrækker altid en ren installation af styresystem
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

 Hej Alle !


Jeg er ved at købe en gamer pc til min søn og har nu et spørgsmål om jeg skal vælge windows 7 eller 8 ??

Han har ikke nogen tuschskærm men den køre sli (2stk GTX770) ved ikke om det har nogen betydning ?

Hvad er for og  imod disse  windows versioner ??


Jeg ville vælge 8´eren, da det er det nyeste af de to. Hvis du vælger 8´eren, kan du hente et lille program, der hedder "Classic Start" på www.ninite.com, der i øvrigt er en genial side, hvor man kan hente de fleste almindelige små programmer, som bliver installeret, UDEN at man skal være bekymret for at installere diverse toolbars mm..
Blot af nysgerrighed, hvad er én "tuschskærm"? Én man kan tegne på? :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 13:10
Jeg vil til enhver tid anbefale http://www.classicshell.net/ hvis man (som mig) føler sig lidt "gammeldags og har et nyt styresystem.

Jeg har gennem flere år brugt den på min Win7 maskine og har nu smidt det på knægtens Win8.1.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 13:38
Det samme, som det, jeg linker til, men meget nemmere at installere fra Ninite...
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 14:29
@klausDM

Har windows 8.1 ikke det samme indbygget, altså med "startknap" mv.

Mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 14:39
Startknappen i 8.1 bringer dig til tiles desktoppen.
Den giver ingen overskuelig startmenu som i gode gamle NT/95...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 15:04
I windows 8.1 skal du højreklikke nede i venstre hjørne på symbol, så kommer dette frem



Du kan også bare lige give powerknap et lille hurtigt tryk, så slukker maskinen også
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 15:38
Personligt er jeg HAMRENDE træt af Windows 8 og for den sags skyld også 8,1, men det er mere det faktum at det tilsyneladende er udviklet til touch-screen, og at touch-pad'en virker lidt som en sådan. Dette betyder at man ved blot at strejfe touch-pad'en risikerer at få et andet skærmbillede frem.
Øvelse gør selvfølgelig mester, men jeg ville til en hver tid skifte tilbage til Windows 7 hvis jeg kunne.....
P.S. Har min Lenovo Z500 til salg af samme grund. 2 mdr. gammel.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 15:58
Jeg vil stærkt anbefale disse 2:

http://www.stardock.com/products/decor8/download.asp
http://www.stardock.com/products/start8/download.asp

Kan godt være prisen på de 2 er 55 kr, men de kan bruges på flere maskiner, og er KLART pengene værd hvis man først har lært at bruge det.

har brugt det på min gamle fars bærbar, og nu min egen stationære, og fortryder det ikke et eneste sekund! (samme konto brugt til begge)

En af fordelene er, at man kan få windows til at starte op på skrivebordet i stedet for Metro UI.
og den giver en ordenlig funktionel start menu som man kender det fra Win 7.

Og sidst men ikke mindst, da det en gamer pc? KLART Win 8! det trækker langt færre resourcer og kører generelt bare mere "rent" om man vil.

En lille detale jer dog at uanset hvilket styresystem, så kan i rende ind i det velkendte problem med at "Windows Kernel driver has stopped working", det skyldes højest sandsynligt at grafikkortet får for lidt strøm..
hvis du har, eller kender nogen der har mod på at forsøge sig, så kig evt. denne video for hjælp.
http://www.youtube.com/watch?v=RGvEKYvf3Ac


Redigeret af Muffeh - 16-November-2013 kl. 16:01
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 16:09
Kan også kun anbefale start8

Så ligner det næsten windows 7
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Kan også kun anbefale start8

Så ligner det næsten windows 7


Man kan faktisk, hvis man samler tingene rigtigt, få Win 8 til at ligne Win 7 totalt med de forskellige programmer fra StarDock.com Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu