recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 eller Vista 64 bit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 eller Vista 64 bit

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nasty2650 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 06-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 eller Vista 64 bit
    Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:44
Hej alle sammen...

Jeg har lige købt en bærbar "MSI GX720"

Og er glad for den, men der er et problem med softwaren et sted, der er nogen programmer den ik vil installere, noget med 32 bit kompabilitet...

Nu vil jeg så lægge en ny windows på, og slette C drevet... Problemet er så at der ikke er en windows disk med.

Det er Windows Vista Home Premium 32 bit

Der er kun det der recovery tool. som man skal lave fra den eksisterende windows installation... Og det virker jo aldrig, her gør det ihvertfald ikke.


Overvejer lidt bare at lægge windows 7 på i stedet. Men kører den 32 eller 64 bit. Hvis 64 kan den så installeres på min maskine ?
Processor: intel core 2 DUO CPU P8400  2,26Ghz

Har for kort tid siden også købt ny stationær der kører med vista 64 bit. der er ingen problemer, men 32 bit kører ik godt syntes jeg...


Takker
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:52

Tja, I windows verden syntes jeg det eneste gode(!) argument for 64 bit er at udnytte mere end 3 GB memory - ærgeligt men sandt; og i enkelte tilfælde, f.eks hvis du vil køre virtuelle pc'ere oven på dit OS er det jo ret vigtigt.

Alle mine 64 Bit tests og kørsler ender altid med at for mange ting bare ikke spiller eller lignende...

Hcis jeg var dig ville jeg smide en Windows 7 (32-bit) på, og evt købe en opgradering eller lign (hvis den kommer) - Windows 7 kører da glimrende, noget bedre end Vista anyway  Og der er jo "lang" tid til W7 skal opgraderes eller lignende, så go go go...

Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 20:53

Alternativt er der jo div. Linux distrubutioner hvis du er lidt experimenterende (kan jo også co-existerer med en Windows). Min fornemmelse er da at Ubuntu 64-Bit skulle køre godt, jeg kører dog selv 32-bit udgaven...

Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 14:38

windows 7 er guds gave til dem der vil have windows.

du kan evt. smide en linux på bagefter og køre med dobbelt boot, det er ret nemt, og så kan du altid skifte imellem de to alt efter hvad du bedst kan lide.

Crown - there is no substitute.
Til top
nasty2650 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 06-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 18:41
Har nu lagt en Windows 7 64 bit på min bærbare... Det fungere langt bedre end den vista 32 bit der lå på...


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu