recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 - Harddisk fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 - Harddisk fejl?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 - Harddisk fejl?
    Sendt: 22-Marts-2013 kl. 14:59

Hej

Fornydeligt gik min PC ned. jeg kunne ikke starte op i windows og umiddelbart så det ikke ud til at der var en windows på længere på Harddisken.
Jeg lavede en ny installation af windows og installeret diverse driver, spil, programmer osv.
 
Den fungerede også fint i et par dage, men nu fejler den igen.
Når jeg starter den op, stopper den i omkring 30 sek, der hvor den viser hvilket bundkort det er. Efter dette kommer denne besked:
"Reboot and select propper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."
 
Jeg prøvet at vælge fejlsikret tilstand, men hjælper ikke noget.
 
Ved i om det er harddisken der er gået i stykker?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 19:18
Har du en usbstick i?
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 01:02
nej det har jeg ikke.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 01:30
Hvilken pc har du?

Problemet kan opstå, hvis din bios er sat op til, at pc'en først skal lede efter eksempelvis en USB-port at boote fra.

Prøv ved opstart - og før du få meddelelsen om den manglende boot-disk - at vægte BIOS set-up; det kan være F12 eller F8, men står i bunden af skærmen. I BIOS-setup skulle du kunne vælge, hvilke porte, computeren først gennemsøger for boot-diske; vælg her din harddisk (som muligvis blot hedder et eller andet serienummer, men prøv dig frem.)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 07:46
Har du noget i dvd-drevet; det lugter lidt af ovenstående fejl.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 09:33
har ikke noget i dvd drevet.
 
Jeg desværre ikke komme til comuteren nu, for den står på min arbejdsplads.
Pc'en er en de selv har bygget.
Jeg kan godt prøve det med bios, selvom jeg ikke tror det er det der i vejen.
For den fungere jo fint i starten. Jeg prøvede at trykke F8 for at komme i boot menu, men reagerede den desværre ikke på.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 09:36
Jeg har aldrig oplevet de problemer som de andre har skrevet.. Boot order skulle være lige meget.. hvis du har en Windows CD/DVD bliver du bare spurgt om du vil boote fra mediet inden den går videre til harddisken..

Det som det lyder som - efter mine betragtninger - er at din hdd har dårlige sektorer. Ergo, ja, den trænger til at få ny HDD.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 10:28
Hvis du har mistanke til din HDD er der kun een ting at gøre. Alle HDD producenter har tools til at tjekke deres HDD grundigt for fejl. Download et sådant som bootaable image. Brænd på en CD og start op på denne og lad den undersøge harddisken så grundigt som den kan. Først derefter kan du bestemme om HDD er fejlbehæftet eller om du skal finde fejlen andetsteds.
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 10:38
Hvis der er fejl på disken har producenterne også gode garantiordninger hvor du kan tjekke garantien online.
 
BS
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:07
Tager man strømmen helt fra computeren om natten? Hvor gammel er PC'en (bundkortet).
 
M.v.h.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Hvis du har mistanke til din HDD er der kun een ting at gøre. Alle HDD producenter har tools til at tjekke deres HDD grundigt for fejl. Download et sådant som bootaable image. Brænd på en CD og start op på denne og lad den undersøge harddisken så grundigt som den kan. Først derefter kan du bestemme om HDD er fejlbehæftet eller om du skal finde fejlen andetsteds.
 
BS


Ok. Går vel ud fra jeg kan se hvaddisken hedder i opstarten, passer det ikke? Hvilket brænde program kan jeg bruge til dette, kan man brænde en bootaable image i Windows 7?

Jeg vil umiddelbart tro at computeren er om kring 4 år gammel. Jeg arbejder i en institution, så computeren står vel tænd omkring 8 timer i hverdagene, så det kun da godt være at HHD er ved at være slidt op.
Til top
n0z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2013
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér n0z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:39
så fik jeg lige oprettet mig som bruger på forum bare for at kunne svare lidt i denne tråd

Venner kan jeg bare sige Mbr. det lyder meget som om at windows ikke kan finde sin boot init eller også er master boot recorden gået i stykker, dette kan ofte løses ved at køre i Dos og køre fixmbr
du får lige et link
http://www.sevenforums.com/general-discussion/17521-how-fix-mbr-through-command-prompt.html

Jeg har rigtig mange gange haft samme problem som derefter er blevet reddet med fixmbr
problemet opstår typisk efter en ominstall af windows eller hvis man ligger nyt image på en pc !

man made marvels are my religion
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu