recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 - Harddisk fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 7 - Harddisk fejl?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:45
Du kan se HDD type i POST info skærmen. Ganske rigtigt. Og så googler du denne type og får de oplysninger du mangler.
 
Alle brænderprogrammer kan lave bootable disk ud fra et image.
 
BS
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:52
4 år. Så kan bundkortets backup-batteri godt være træt. Så sker der det, at bios glemmer sine indstilinger, hvis strømmen tages fra PC'en.
 
M.v.h.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 11:58
Vil det ikke gøre at default loades? Og dermed boot sequense flobby-cd-hdd?
 
BS
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 12:42
Måske. Jeg har tidligere oplevet problemer på den konto.
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 12:43
Hvis f.eks. bundkortet har både SATA og IDE stik. Så er det ikke sikkert at en SATA disk, findes pr. automatik.
 
M.v.h.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:02
His backupbatteriet er træt, ses det tydeligst med ukorrekt tid.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:10
Jeg vil prøve de forskellige ting i har forslået her.
Lade os antage at det evt. kunne være batteriet der er i vejen med, ville computeren fungere igen, hvis jeg sætter et ny batteri i eller har computeren taget skade af det?

Mange tak for at i gider at hjælpe mig med dette problem.
jeg kan dog først til se computeren på mandag. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:15
Korrekt m.h.t. tiden (i bios).
 
Hvis det er batteriet, er det bare at skifte knapcellen på bundkortet, og så lige lave de rigtige indstillinger igen i bios, så kører det igen - uden tab af data.
 
M.v.h.
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 11:16
Hej igen
 
Det var sørme batteriet der ikke virkede, computeren kører fint nu. Så det håber jeg den blive ved med.
Mange tak for hjælpen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 17:52
Velbekomme!
 
M.v.h.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Hej igen
 
Det var sørme batteriet der ikke virkede, computeren kører fint nu. Så det håber jeg den blive ved med.
Mange tak for hjælpen.
Og super fedt at du lige meldte tilbage :-)

BS
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:25
Hej igen
 
Så virker computeren desværre ikke igen. Troet ellers det virkede med batteriet, men det var åbenbart ikke det der var i vejen.
 
Engang imellem skriver computeren stadigvæk det samme som før, men for det meste kan jeg komme ind i windows. Men når jeg er inde i windows, kan jeg intet foretage mig, computeren er MEGET langsom.
 
Der blev bl.a. foreslået at jeg skulle prøve med en boot cd der kunne registrere fejl på HHD. Jeg forsøgt med ultimate boot cd og har været inde på Western Digital hjemmeside, for at hente et program til HHD.
 
Men når jeg vil boot fra cd'en, sker der ikke noget. Er det fordi jeg har brændt den forkert? Jeg har brugt windows 7 til at brænde med og valgt data cd.  Er det ikke den rigtig måde at gøre det på?
 
MVH. Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu