|
Windows 7 - Harddisk fejl? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan se HDD type i POST info skærmen. Ganske rigtigt. Og så googler du denne type og får de oplysninger du mangler.
Alle brænderprogrammer kan lave bootable disk ud fra et image. BS
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
4 år. Så kan bundkortets backup-batteri godt være træt. Så sker der det, at bios glemmer sine indstilinger, hvis strømmen tages fra PC'en.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Vil det ikke gøre at default loades? Og dermed boot sequense flobby-cd-hdd?
BS
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Måske. Jeg har tidligere oplevet problemer på den konto.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Hvis f.eks. bundkortet har både SATA og IDE stik. Så er det ikke sikkert at en SATA disk, findes pr. automatik.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
His backupbatteriet er træt, ses det tydeligst med ukorrekt tid.
|
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Jeg vil prøve de forskellige ting i har forslået her.
Lade os antage at det evt. kunne være batteriet der er i vejen med, ville computeren fungere igen, hvis jeg sætter et ny batteri i eller har computeren taget skade af det? Mange tak for at i gider at hjælpe mig med dette problem. jeg kan dog først til se computeren på mandag. |
|
![]() |
|
Korrekt m.h.t. tiden (i bios).
Hvis det er batteriet, er det bare at skifte knapcellen på bundkortet, og så lige lave de rigtige indstillinger igen i bios, så kører det igen - uden tab af data. M.v.h.
|
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Hej igen
Det var sørme batteriet der ikke virkede, computeren kører fint nu. Så det håber jeg den blive ved med.
Mange tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Velbekomme!
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
BS
|
|
![]() |
|
Hej igen
Så virker computeren desværre ikke igen. Troet ellers det virkede med batteriet, men det var åbenbart ikke det der var i vejen.
Engang imellem skriver computeren stadigvæk det samme som før, men for det meste kan jeg komme ind i windows. Men når jeg er inde i windows, kan jeg intet foretage mig, computeren er MEGET langsom.
Der blev bl.a. foreslået at jeg skulle prøve med en boot cd der kunne registrere fejl på HHD. Jeg forsøgt med ultimate boot cd og har været inde på Western Digital hjemmeside, for at hente et program til HHD.
Men når jeg vil boot fra cd'en, sker der ikke noget. Er det fordi jeg har brændt den forkert? Jeg har brugt windows 7 til at brænde med og valgt data cd. Er det ikke den rigtig måde at gøre det på?
MVH. Thomas
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |