recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 lukker pludselig ned !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 lukker pludselig ned !!

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 21:38
Godt så må jeg håbe at et nyt batteri vil kunne leve længere.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Jamen for helvede, så sletter de idioter jo det hele. Angry Og jeg skal jo bruge den i undervisningen

Måske og hvis de gør så er du jo heldigvis ikke en idiot og har derfor taget en backup!
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:47
Man bør da lave back-up af, hvad der er på en PC - også FØR den begynder at give ballade!! Mail-kontoen kan også back-up'es, så det er nemt at få Outlook igang igen - husk også favoritlisten i IE, eller hvad du nu bruger af browser... ellers er det lige til at Cry over...!
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

  mener du at man skal tage batteriet ud af maskinen? 
 
  Bruger kun batteriet når det er nødvendigt. Dog for at det ikke skal dø, er det hele tiden fuldt opladet og bliver af samme årsag brugt og afladet og genopladet en gang om ugen, hvis det ikke skulle blive brugt.


Med andre ord skal man altså undgå klat-ladning, eller hvad? Men hvordan skal jeg oplade det hvis jeg f.eks. skal bruge det på skolen?
Ja, hvis den har et af de gamle NiCd batterier tager  det skalde af klatladninger. Er den bærbare med Li-ion batteri er det bedre at lade være med at aflade batteriet helt.
 
Mht længere tids opbevaring så er det med at oplade Li-ion batterier 2/3 for at få maksimal levetid.
 
Da jeg gik i skole opladede jeg aldrig batteriet på min HP inden, da der var adgang til strøm hele dagen. Den blev også brugt eftermiddag/aften på laderen, og batteri-tiden er gået fra 3½ til 3 timer på 2 år - og batteriet altid har siddet i den på nær 2 uger.
 
 
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 22:54
Og hvis du ikke har en backup løsning var det måske på tide at overveje at investere i en ekstern harddisk samt fx. Acronis TrueImage til at lave en komplet backup af alt på din bærbare.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 23:10
Jeg har brugt Paragon engang men de virkede ikke særlig godt. Mange gange var image beskadigt. Jeg har overvejet at købe Norton Ghost, men har ikke fået gjort det. Jeg kopierer dog mappen med konto navnet (ved ikke hvad man lige kalde den) til en ekstern harddisk (faktisk to, en backup af backup'en) jævnligt. Mht. mail bruger jeg kun hotmail og ja, det ville nok ikke være en dårlig ide at gemme mine bogmærker et andet sted. Den nye firefox 4 har faktisk en sync funktion som burde kunne bruges til det formål. Min musik samling lægger allerede på en ekstern harddisk så det er heldigvis ikke et problem.  

Redigeret af urup - 12-Februar-2011 kl. 23:15
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Da jeg gik i skole opladede jeg aldrig batteriet på min HP inden, da der var adgang til strøm hele dagen. Den blev også brugt eftermiddag/aften på laderen, og batteri-tiden er gået fra 3½ til 3 timer på 2 år - og batteriet altid har siddet i den på nær 2 uger.


Jeg forstår ikke helt hvad du mener
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Det kan jo kun oplades på en måde, og når det så er færdigt med at lade, så entan tages det af, eller man tager forsyningen ud af stikket.


Næh, man lader det sidde i for ladeprocessen stopper.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jespergl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 07:56
brug linux.det er det eneste der durSmile
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 08:01
ja brug linux eller mac så får du et bedre-lykkeligere liv og du bliver rigere.... Også mentalt. Det kan alle se ud af sådan en post.

Jeg tvivler dog personligt på at det ville hjælpe på OP's oprindelige problem, selvom det var et (godt) råd

BS
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 09:00
Firefox:
 
Jeg vile mene, du skal klikke på "Bogmærker", klik på "Arranger Bogmærker", her klikker du på "Funktioner", og "Sikkerhedskopier..."
 
 
Internet Explorer:
 
Her klikkes på "Filer", og "Importer og Eksporter..." Smile
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 10:38
Jeg bruger skam også linux, som rigtig styresystem på en af min ældre stationære. Og som virtuelt styresystem på min bærbar. Desværre kan jeg ikke få Wine til at virke med de programmer jeg skal bruge til undervisning/Lektier.
Og jeg går og overvejer om mac skal blive det næste, men det må tiden jo vise. Men nu er mac jo ikke en mirakelkur må alle computer problemer i verden Wink


Redigeret af urup - 13-Februar-2011 kl. 10:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu