|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
johnq ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:14 |
I Windows 7 når jeg sætter MCE op skal jeg vælge hvilken satellit jeg vil forbinde til.
Jeg kan ikke se Thor på listen, hvad har I andre valgt? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Er Intelsat 10-02 der? Jeg har ikke MCE, men i DVBViewer er det samme transponderliste |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
johnq ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Du er fandme god! Jeg kiggede under T for Thor og overså derfor Intelsat. Intelsat var på listen som Intelsat, Thor 2, 3.
Men (der er altid et 'men') når jeg søger efter kanaler på den satellit får jeg en masse kanaler ned, hvoraf jeg ikke kan se de fleste og danske kanaler får jeg slet ikke. Jeg har været inde i MCE's Single Transponder Scan og sat værdier ind fra Lyngsat.com. For eksempel for DR er det ikke korrekte værdier hvis jeg bruger: Carrier Frequency: 11403 MHz Symbol Rate: 24500 kSymbols/s Polarization: Vertical Den finder nemlig ikke noget på scanningen. Redigeret af johnq - 24-Juni-2009 kl. 12:42 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Som sagt, bruger jeg ikke MCE. I Dvbviewer ser det sådan her ud: |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Er det ikke kun muligt at se ukodet kanaler direkte med MCE? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Cam er ikke direkte supporteret. Hvis du bruger DVB-S til T EMU driver under driverinstallationen af FireDTV, så installeres der en CAM service der automatisk snakker med dit cam når en kanal tunes i MCE eller andet Software(og kanalen er krypteret.) Bruger man emu driveren, er det vigtigt at man har en Rigtig Transponder Fil.... Hvis ikke du bruger denne model, skal du have commoninterface programmet kørende i baggrunden hele tiden så vil dette nøjagtigt ligesom CAM servicen afkryptere Scramblede kanaler. Mine CAM (SMIT Irdeto) er en lillesmule langsomme. Af og til når jeg skifter kanal sker det at der kortvarigt kommer en meddelese i MCE hvor der står "Service is Scrambled". Beskedden er der kun i ca 1 sekund (indtil CAM sætter ind derpå tunes kanalen uden bruger interaktion)og er en integreret del af 7MC/VMC. Det er med andre ord indarbejdet, omend nok ikke direkte tiltænkt noget der har med CAM at gøre. (Jeg bruger DVB-C med 5.1n TVpack driver på 7MC) Der sker egentligt det samme hvis jeg sætter Irdeto Camet i et Sony Fjernsyn med CI slot. (DVS somme tider en kort besked om Service Scrambled" indtil Camet afkrypterer) Redigeret af Patriarken - 24-Juni-2009 kl. 13:15 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Som sagt bruger jeg ikke MCE, men som jeg har læst det virker Win 7 MCE med CAM. Win Vista MCE virker også, hvis man installerer TV Pack
|
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Wow! Et indlæg hvor far her kan hjælpe :D Problemet er kort sagt at MC henter sin kanal liste fra et centralt sted - Findes den pågældende kanal, frekvens mv. ikke i listen, så kan du heller ikke finde den ved at søge manuelt - Sådan som jeg har forstået det jeg har læst. - Løsningen er at overskrive den liste MC har hentet med sin egen. Du kan læse om løsningen her og bruge det medfølgende program. Jeg laver en dummy guide til danskere og to satelitter når jeg får tid. Programmet understøtter nemlig kun 1 satellit. Jeg havde nemlig problemet med at få +2000 kanaler ned efter kanal søgning, hvor der kun er 14 jeg vil have. Derfor slettede jeg dem jeg ikke ville have og tilføjede visse nye kanaler MC ikke havde i den centrale liste. Efter du har læst indlægget på the green button gør følgende:
Redigeret af ShadowDK - 24-Juni-2009 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Godt tip med MCE's kanalliste!
Hvordan finder man ud af hvad "_originalNetworkId=" og "_transportStreamId=" er lig med, samt om _polarization="1"? Jeg har f.eks. forsøgt at lægge Kanal 5 HD og Eurosport HD ind fra Lyngsat med nedenstående værdier, og det kommer godtnok op i MCE's kanal liste, men med sort skærm. <DvbsTransponder uid="!DvbsDataSet!DvbsSatellite[3592]!DvbsTransponder[12015,LinearHorizontal,24500]" _carrierFrequency="12015" _polarization="1" _symbolRate="24500" _originalNetworkIdValid="true" _transportStreamIdValid="true" _originalNetworkId="70" _transportStreamId="28"> <_services> <DvbsService uid="!DvbsDataSet!DvbsSatellite[3592]!DvbsTransponder[12015,LinearHorizontal,24500]!DvbsService[2924]" _name="Kanal 5 HD" _serviceId="601" _serviceTypeValid="true" _isEncryptedValid="true" _isEncrypted="true" /> <DvbsService uid="!DvbsDataSet!DvbsSatellite[3592]!DvbsTransponder[12015,LinearHorizontal,24500]!DvbsService[4101]" _name="Eurosport HD" _serviceId="2802" _serviceTypeValid="true" _isEncryptedValid="true" _isEncrypted="true" /> </_services> </DvbsTransponder> |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Tilføj kanalerne ved hjælp af editoren og tænk ikke på "_originalNetworkId=" Stream id det der står under følgende på lyngsat:
Det "grønne" nummer :) |
|
![]() |
|
![]() |
Det hjalp mig til at komme lidt længere. Men når jeg tilføjer en ny kanal, hvor jeg selv skal sætte en transponder op virker det ikke. Måske har det noget at gøre med at jeg sætter BÅDE network ID og Transport ID til 0? (som du skriver er det nok ligemeget med network ID)
F.eks. lad os sige jeg vil tilføje TV2 Fyn fra lyngsat og jeg gør følgende... Bruger informationerne om TV2 Fyn herfra ![]() Tilføjer ny kanal i Channel Editoren ![]() Tilføjer ny transponder ![]() Jeg bruger følgende informationer (er de korrekte?) ![]() Tilføjer TV2 Fyn ![]() TV2 Fyn er i listen ![]() Her springer jeg loadmxf proceduren over. TV2 Fyn kan ses i Channel Guide men når jeg skifter til kanalen er der sort skærm. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Nemlig - De skal sættes til noget unikt og den korrekte værdi, når du tilføjer ny transponder - Måske mig der ikke var klar nok. Disse værdier er også at finde hos lyngsat. - Har vedhæftet billedet :) Hver frekvens har sit unikke networkid og transport id som du kan læse i kasserne til højre. - Networkid er det første, transport nr. 2 ![]() Redigeret af ShadowDK - 27-Juni-2009 kl. 12:55 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |