recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 Media Center

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Dew2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 Media Center
    Sendt: 07-Januar-2009 kl. 23:48

Har lige installeret Windows 7 Build 7000 og er mildest talt, blown away over det "nye" Mediacenter.

Der er kommet nogle topfede designmæssige ændringer i både billede og musik-delen - og sikkert også mange andre steder, men der er jeg ikke nået til endnu, da den står og scanner efter kanaler.

Alt installation er gået nogenlunde efter planen, men både digitalt lydkort og wireless usb skulle installeres manuelt, da setup selvsagt, ikke genkendte OS.

Jeg har 2 FireDTV og 1 FloppyDTV, samt en SmartWi kortsplitter.

Mit problem er lige nu at Windows 7 MCE kun "opdager" et stk FloppyDTV, og når jeg kigger i enhedshåndteringen, finder den også kun 1 stk selvom de alle 3 er tilsluttet mit firewire pci kort.

Når jeg hiver dem ud og sætter dem tilbage kommer den velkendte usb dong-lyd fra dem alle, og Windows 7 "kommenterer" ved at fortælle at enheden er blevet fjernet.  Men stadig kun 1 enkelt enhed ???

Jeg ved godt det er et long-shot, men hvis man ikke spørger, får man ikke svar.

Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2005
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 08:36
Måske du lige skulle vente lidt, det er trods alt kun en tidlig BETA, den er jo ikke færdig udviklet endnu 

men giver dig ret, den har fået nogle design forbedringer.

Pas dog på med at bruge mediaplayer 12 som den kommer med, til at afspille dine MP3 filer. Den æder de sidste sekunder af hver sang og kan ikke reddes. Du skal derfor rippe sangene igen hvis det sker.
Microsoft har selv bekræftet problemet.
MVH
Erik M M
>> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220
Til top
Dew2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 10:31

Tak for heads-up, jeg bliver jo slagtet af ungerne hvis pixeline sangene bliver amputeret

Jeg har nu fundet en bug i Win7, i Recorded TV. Så snart du åbner recorded tv og den begynder at cache thumpnails, så stopper Video behandlingsprocessen og der skal sendes 10-20 fejlmeddelelser til MS. Har ca 80 recorded shows.

Jeg oplever også at min DELL Vostro200 er pænt presset under Win7 i forhold til Vista sp1.

Ku være fedt at høre om andres erfaringer på området.

Til top
Dew2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:33

Update!  Jeg har talt med Digital-Everywhere, og de har hørt om problemet med FireDTV, som ikke bliver detekteret af Win7.

De vil kigge på det med det samme - Det kan man sqda kalde kundeservice

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:45
MS har valgt at gøre den officielle beta offentligt tilgængelig fra på fredag (fortalte steve drengen på CES). Tidligere har betaen kun været for MSDN subscribers og pirater.
Så vidt jeg har forstået bliver det et noget nyere build end 7000 (mp3 buggen skulle være fikset der) :-)

Har selv tænkt mig at smide det ind så snart det frigivis til public beta :-)

http://blogs.msdn.com/yochay/

Redigeret af gensplejs - 08-Januar-2009 kl. 16:27
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:53
Argh det her forum spiller altså bare ikke med Google Chrome. Alle de linie skift i mit post er absolut ikke med vilje! argh

Redigeret af gensplejs - 08-Januar-2009 kl. 16:28
Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 15:26
Nogle der kan prøv Voice Recognition? Det skulle også være bedre i Windows 7
Til top
toerholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Dew2000 Dew2000 skrev:

Har lige installeret Windows 7 Build 7000 og er mildest talt, blown away over det "nye" Mediacenter.

Der er kommet nogle topfede designmæssige ændringer i både billede og musik-delen - og sikkert også mange andre steder, men der er jeg ikke nået til endnu, da den står og scanner efter kanaler.

Alt installation er gået nogenlunde efter planen, men både digitalt lydkort og wireless usb skulle installeres manuelt, da setup selvsagt, ikke genkendte OS.

Jeg har 2 FireDTV og 1 FloppyDTV, samt en SmartWi kortsplitter.

Mit problem er lige nu at Windows 7 MCE kun "opdager" et stk FloppyDTV, og når jeg kigger i enhedshåndteringen, finder den også kun 1 stk selvom de alle 3 er tilsluttet mit firewire pci kort.

Når jeg hiver dem ud og sætter dem tilbage kommer den velkendte usb dong-lyd fra dem alle, og Windows 7 "kommenterer" ved at fortælle at enheden er blevet fjernet.  Men stadig kun 1 enkelt enhed ???

Jeg ved godt det er et long-shot, men hvis man ikke spørger, får man ikke svar.




Jeg har også et problem med at få Windows 7 (64 bit) til at køre med FireDTv.
"Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing (code 39)"

Har prøvet latests og greates fra leverandørens web, un install, re-installed etc. uden held.

Er der nogen, der haft held med FireDTV og Windows 7 (64 bit ) ?



Redigeret af toerholm - 08-Januar-2009 kl. 22:05
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 22:09
Citér
Jeg har også et problem med at få Windows 7 (64 bit) til at køre med FireDTv.
"Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing (code 39)"

Har prøvet latests og greates fra leverandørens web, un install, re-installed etc. uden held.

Er der nogen, der haft held med FireDTV og Windows 7 (64 bit ) ?


prøv evt. http://www.windows7guide.dk/index.php/tips-a-tricks/41-tips- a-tricks/160-kompatibilitetstilstand-for-drivere
mvh PSSO
Til top
Dew2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Dew2000 Dew2000 skrev:

Tak for heads-up, jeg bliver jo slagtet af ungerne hvis pixeline sangene bliver amputeret

Jeg har nu fundet en bug i Win7, i Recorded TV. Så snart du åbner recorded tv og den begynder at cache thumpnails, så stopper Video behandlingsprocessen og der skal sendes 10-20 fejlmeddelelser til MS. Har ca 80 recorded shows.

Jeg oplever også at min DELL Vostro200 er pænt presset under Win7 i forhold til Vista sp1.

Ku være fedt at høre om andres erfaringer på området.

Så er den hurdle ude af verden :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a75 4008b-d574-4e39-b4ba-67b859a242b7&displaylang=en

 

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:18
jeg venter bare på det officiellt public release af
betaen senere idag... så vidt jeg har læst er det et nyt
build hvor de problemer er fikset :-)
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 12:42
Kunne da være fedt hvis I kunne smide et par fotos af det nye Media Center layout her på siden
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu