recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 Media Center

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
Sothone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Nå fik da det hele installeret, men mangler sv1-2 og tv3, samt kanal 5 HD. jeg troede tv2 film HD var en gratiskanal, ligesom tv2sport HD, men det er det måske ikke, kan heller ikke få signal på 6'eren..

Nogen der ved hvordan man løser det?, kan man selv tilføje noget til transpoder listen så den finder de par kanaler?

Det er ikke 100% stabilt, men nu vil jeg prøve det lidt tid.. det ser sku meget godt ud..

Tør man spørge efter en bug-fix guide til de uhensigtmæssigheder du sikkert har oplevet hen af vejen eller må man bare kaste sig ud i det? :)

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Sothone Sothone skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Nå fik da det hele installeret, men mangler sv1-2 og tv3, samt kanal 5 HD. jeg troede tv2 film HD var en gratiskanal, ligesom tv2sport HD, men det er det måske ikke, kan heller ikke få signal på 6'eren..

Nogen der ved hvordan man løser det?, kan man selv tilføje noget til transpoder listen så den finder de par kanaler?

Det er ikke 100% stabilt, men nu vil jeg prøve det lidt tid.. det ser sku meget godt ud..

Tør man spørge efter en bug-fix guide til de uhensigtmæssigheder du sikkert har oplevet hen af vejen eller må man bare kaste sig ud i det? :)

synes faktisk ikke jeg havde nogen problemer med installationen overhoved. jeg installerede direkte fra Vista, dog en ny installation da den ikke ville opgradere en dansk vista med engelsk win7. men det fungerede ganske fint. jeg har 2 floppyDTV tunere, men havde læst jeg skulle udskifte firewire driveren til en legacy driver før den kan se begge tunere, og det gik også fint, så installerede jeg tunerne og søgte kanaler, og der manglede jeg så de kanaler som jeg skriver i tråden her, dog fandt de selv vej ind i kanal listen senere hen..  jeg kan så ikke kan se tv2sport HD eller tv2film HD. og kan ikke optage fra Dr1.. ud over det er stabiliteten ikke helt god, oplever ofte fejl, og kanal5HD kan jeg se nogen gange men ikke andre.. så win 7 er ikke klar endnu, men det tyder da meget godt, glæder mig til de får lavet det færdigt..

Jeg vil selv installere vista igen, her en af de nærmeste dage, en ustabil HTPC er bare ikke noget jeg gider have, også er kæresten godt sur over hun ikke kan optage fra Dr1

 



Redigeret af Pizzabager - 23-Februar-2009 kl. 11:26
Til top
Sothone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Sothone Sothone skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Nå fik da det hele installeret, men mangler sv1-2 og tv3, samt kanal 5 HD. jeg troede tv2 film HD var en gratiskanal, ligesom tv2sport HD, men det er det måske ikke, kan heller ikke få signal på 6'eren..

Nogen der ved hvordan man løser det?, kan man selv tilføje noget til transpoder listen så den finder de par kanaler?

Det er ikke 100% stabilt, men nu vil jeg prøve det lidt tid.. det ser sku meget godt ud..

Tør man spørge efter en bug-fix guide til de uhensigtmæssigheder du sikkert har oplevet hen af vejen eller må man bare kaste sig ud i det? :)

synes faktisk ikke jeg havde nogen problemer med installationen overhoved. jeg installerede direkte fra Vista, dog en ny installation da den ikke ville opgradere en dansk vista med engelsk win7. men det fungerede ganske fint. jeg har 2 floppyDTV tunere, men havde læst jeg skulle udskifte firewire driveren til en legacy driver før den kan se begge tunere, og det gik også fint, så installerede jeg tunerne og søgte kanaler, og der manglede jeg så de kanaler som jeg skriver i tråden her, dog fandt de selv vej ind i kanal listen senere hen..  jeg kan så ikke kan se tv2sport HD eller tv2film HD. og kan ikke optage fra Dr1.. ud over det er stabiliteten ikke helt god, oplever ofte fejl, og kanal5HD kan jeg se nogen gange men ikke andre.. så win 7 er ikke klar endnu, men det tyder da meget godt, glæder mig til de får lavet det færdigt..

Jeg vil selv installere vista igen, her en af de nærmeste dage, en ustabil HTPC er bare ikke noget jeg gider have, også er kæresten godt sur over hun ikke kan optage fra Dr1

 

Så ender det nok med jeg bare laver en dual boot med Vista/ Windows 7 for du har helt ret i at en ustabil HTPC ikke er til at leve med.

En af grundene til at jeg ville prøve Windows 7, var pixeleringen på tv3+. Har det ændret sig eller er det stadig det samme?

Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:34
Jeg har ihvertfald stadig pixelering på 3+ , (YouSee) med Windows 7.
Ellers er der ikke nogen problemer synes jeg , kan se de gratis HD kanaler.



Redigeret af katbird - 23-Februar-2009 kl. 15:35
Til top
Sothone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:47

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Jeg har ihvertfald stadig pixelering på 3+ , (YouSee) med Windows 7.
Ellers er der ikke nogen problemer synes jeg , kan se de gratis HD kanaler.

Det var ærgeligt det ikke var løst med den nye version, men det skal da prøves alligevel.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Jeg har ihvertfald stadig pixelering på 3+ , (YouSee) med Windows 7.
Ellers er der ikke nogen problemer synes jeg , kan se de gratis HD kanaler.

Hmm du har ikke nogen problemer med Hd kanalerne? hvad med epg'en og stabiliteten generelt??

Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Jeg har ihvertfald stadig pixelering på 3+ , (YouSee) med Windows 7.
Ellers er der ikke nogen problemer synes jeg , kan se de gratis HD kanaler.

Hmm du har ikke nogen problemer med Hd kanalerne? hvad med epg'en og stabiliteten generelt??



Kanal skiftning kan til tider "hænge" 1 minuts tid , hd kanalerne  virker upåklageligt-der skal fifles lidt med epg til nogle kanaler ,og tv2sport HD , har jeg ikke fået til at opdatere automatisk.
Til top
Sothone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 22:35
Noget tyder på at jeg skal i gang med noget feedback til Microsoft for min helt nye Windows 7 installation spontan booter hver gang jeg skanner efter kanaler i MC og det er jo ikke helt optimalt.  
Til top
plokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Har problemer med min gfx-driver til onboard ATI X1250.

Der var under win-update en driver til dette kort, men når jeg installere ati´s pakke så siger den at driver ikke bliver installeret. Så Controlcenteret virker ikke

Har prøvet både med vista drivere og win 7 beta driver som ligger på ATI´s hjemmeside.

Andre med et Gigabyte GA-MA69GM-S2H, som har problemer med drivere/ATI controlcenter til win 7?

Jeg havde samme problem med beta-driveren på Win-update.. Det var dog på en "opgraderet" udgave af Win7 - efter jeg tog mig sammen til at lave en ordentlig installering, var der ingen problemer. Altså formattere hele dynen og starte fra en frisk ;)

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 13:16
det var på en frisk beta indstallation... men ligegyldigt nu, da jeg har bestilt et ATI 4670 kort
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 11:57

Er her nogen der har fået CCC til at virke til windows 7...

Det virker sku ikke hos mig, og jeg skal bruge hotkeys/profiler fra CCC. Ellers er mit mediacenter ubrugeligt.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 23:34

Hvad gør man i windows 7 når der ikke findes org-drivere....endnu, bruger manså bare dem fra Vista??

Bl.a On-bord grafikkort ATI RADEON X1200

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu