recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 opdatering

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:47
Fuld version til opgraderingspris inden for EU
På grund af EU Kommissionens monopolsag mod Microsoft, og den efterfølgende beslutning om at levere den særlige version Windows 7E uden Internet Explorer i EU-landene, bliver det ikke muligt at opgradere fra Windows Vista til Windows 7E.
,
For ikke at snyde EU-borgerne for opgraderingsmuligheden har Microsoft dog besluttet, at de fulde versioner af Windows 7 vil blive solgt til opgraderingspriser frem den 31. december 2009 - med en potentiel mulighed for forlængelse af tilbuddet.

http://www.pcworld.dk/art/10934

Redigeret af PLASMABOY - 07-August-2009 kl. 14:50
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:50

Her er et diagram der viser hvad det er muligt at opgradere fra og til, men som overskriften lyder, så er det lidt forvirrende.

http://gizmodo.com/5331684/official-windows-7-upgrade-chart- is-officially-confusing

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Fuld version til opgraderingspris inden for EUPå grund af <SPAN style="COLOR: red">EU Kommissionens monopolsag mod Microsoft</SPAN>, og den efterfølgende beslutning om at levere den særlige version Windows 7E uden Internet Explorer i EU-landene, bliver det ikke muligt at opgradere fra Windows Vista til Windows 7E., For ikke at snyde EU-borgerne for opgraderingsmuligheden har Microsoft dog besluttet, at de fulde versioner af Windows 7 vil blive solgt til opgraderingspriser frem den 31. december 2009 - med en potentiel mulighed for forlængelse af tilbuddet. http://www.pcworld.dk/art/10934

Det er forældet information. Hvis EU godkender Microsofts oplæg, kommer der ingen speciel E-udgave til EU.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Her er et diagram der viser hvad det er muligt at opgradere fra og til, men som overskriften lyder, så er det lidt forvirrende.


http://gizmodo.com/5331684/official-windows-7-upgrade-chart- is-officially-confusing


Jeg synes ikke, at diagrammet er forvirrende. Et grønt felt angiver, at man kan opgradere uden at miste data og de installerede programmer virker stadig. Et blåt felt angiver, at man kan installere oven i, men det, der var på harddisken i forvejen, bliver flyttet til folderen windows.old. Derefter skal man så flytte sine data tilbage og installere sine programmer.

I alle tilfælde kan man bevare sine data på harddisken, hvis man gør det rigtigt, og hvis der ikke sker fejl. Jeg vil opfordre til at tage backup af alle data før installation.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 18:25

Et forenklet skema over opgraderingsmulighederne findes her:

http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1246

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:06

Ja det er egentlig ikke så indviklet endda.

Man kan opgradere fra samme version af Vista til samme version af Windows 7, hvor business altså er lig med professional.

Man kan opgradere fra en mindre version til en større version

Man kan ikke opgradere fra 32bit Vista til 64bit Windows 7, ej heller fra 64bit til 32bit, naturligvis kan man jo sige.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 19:29

jeg har en vista home premium, kan den så opgraderes uden at jeg skal lave backup af alt? Jeg er ikke lige med på hvad de siger.

Jeg fandt så ud af at min pc, godt kan opgraderes til windows 7, for et sølle beløb af 109kr.

Den var bare ikke sat på af acer endnu.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg har en vista home premium, kan den så opgraderes uden at jeg skal lave backup af alt? Jeg er ikke lige med på hvad de siger.

Jeg fandt så ud af at min pc, godt kan opgraderes til windows 7, for et sølle beløb af 109kr.

Den var bare ikke sat på af acer endnu.

Ikke nogen?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg har en vista home premium, kan den så opgraderes uden at jeg skal lave backup af alt? Jeg er ikke lige med på hvad de siger.


Jeg fandt så ud af at min pc, godt kan opgraderes til windows 7, for et sølle beløb af 109kr.


Den var bare ikke sat på af acer endnu.


Ved at betale det lille beløb får du lov til at opgradere til Windows 7 Home Premium. Hvis du stoler på, at du vælger det rigtige under installation og at der ikke opstår fejl, behøver du ikke tage backup. Men jeg ville tage backup.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg har en vista home premium, kan den så opgraderes uden at jeg skal lave backup af alt? Jeg er ikke lige med på hvad de siger.


Jeg fandt så ud af at min pc, godt kan opgraderes til windows 7, for et sølle beløb af 109kr.


Den var bare ikke sat på af acer endnu.


Ved at betale det lille beløb får du lov til at opgradere til Windows 7 Home Premium. Hvis du stoler på, at du vælger det rigtige under installation og at der ikke opstår fejl, behøver du ikke tage backup. Men jeg ville tage backup.

Det er fint nok med home premium, jeg er ikke vant til andet.

Jeg kan vel bruge den backup, som jeg har fra den gamle pc, og har lagt ind på den nye?

Jeg får nok ikke så meget nyt de næste par måneder.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er fint nok med home premium, jeg er ikke vant til andet.

Jeg kan vel bruge den backup, som jeg har fra den gamle pc, og har lagt ind på den nye?

Jeg får nok ikke så meget nyt de næste par måneder.



Hvad er det præcist du finder så "skræmmende" ved at foretage backup? og hvordan har du gjort det fra din gamle pc til den nye?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af claros claros skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er fint nok med home premium, jeg er ikke vant til andet.

Jeg kan vel bruge den backup, som jeg har fra den gamle pc, og har lagt ind på den nye?

Jeg får nok ikke så meget nyt de næste par måneder.



Hvad er det præcist du finder så "skræmmende" ved at foretage backup? og hvordan har du gjort det fra din gamle pc til den nye?

Jeg synes det tager en evighed at gøre det, og jeg er ikke engang helt færdig med denne omgang. Jeg mangler stadig at overføre de gamle favoritter, og efter min viden til det så er det en af gangen.

Min tålmodighed er ikke så stor med sådan noget.

 

Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu