|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() Sendt: 06-November-2011 kl. 09:59 |
Hej
Jeg ville hører om der er nogle herinde som har erfaringer med at installerer windows 7 på en netbook.
det er en LG X110 med en 1.6 gHz intel Atom processor og 1 gb ram
Vil den kunne trække windows 7 home edition?
yderligerer specs kan findes på http://www.notebook-driver.com/laptops-information/lg-x110-mobile-notebook-specifications/
Mvh
Michael
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() |
Ingen problemer, kører det selv på samme cpu
Kører helt fint. Jeg har dog h2 gb ram i min |
|
![]() |
|
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Hvad upgrade-advisoren så end siger vil jeg aldrig anbefale det Win7 home er alt for RAM-krævende.
Jeg vil anbefale en XP PRO (ved godt man ikke kan købe licenser kommercielt mere - men de kan købes på brugtmarked) eller en en de små linux-OSer.
Jeg har set flere netbooks med en skrabet vista på (næsten samme RAM-krav som Win7) og de kørte såååååååå langsomt at man i længden blev træt af det. Men kan du få fat i/lavet en skrabet version af Win7 (Win7 starter) - hvor alt næsten er pillet ud - så er det da muligt det kan køre tilforladeligt. Microsoft anbefaler mindst 1 GB RAM til Win7 starter - men men - det har altid været sådan at mindstekravet skal ganges med mindst 2 før det reelt kan bruges......... JA - Win7 starter kan sikkert køre på 1 GB RAM - det er bare sååååååååå laaaaaaaaangsomt.... . |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() |
Syntes ikke man kan samenligne vista med win 7
Vista var et flop og kørte meget sløvt hvor 7 kører meget bedre Xp er snart udgået, mener at opdates forsvinder snart. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
nej det er ikke muligt at købe en win7 starter nogen som helst steder - i så fald er det ulovligt - de er KUN beregnet til at kunne sælges direkte på en maskine (MS licenskrav!) og ja win7 home kan sagtens køre på en atom maskine, men det skal dog siges at grafikken er lidt krævende til den model og win7 kører bedst på 2GB ram og op. (prøvede på min gamle 1,4ghz celeron 1kerne med 512mb ram. opstartstid var omkring 5-10min og efter opgradering til 2GB var den 45 sek! Desværre kan lige netop din model ikke opgraderes da rammen er påloddet på bundkortet!! :-(
|
|
![]() |
|
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
Sæt en 1 gb ram mere i, og det kører fint med win 7 hom, har MSI wind Notebook med det.
Redigeret af Darknezs - 06-November-2011 kl. 12:59 |
|
![]() |
|
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Helt enig - med 2 GB RAM vil det sikkert køre fint, men det er ikke hvad trådstarter spørger om!!!
|
|
![]() |
|
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Har søgt på nettet og det er ikke muligt at sætte flere ram.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så vil jeg ikke anbefale dig at gøre det - med mindre du får fat i en Win7 Starter (og ja - ved godt det er ulovligt at købe/få fat på ift. licensregler). Derfor jeg henviser til en af de små linux-OSere. .
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Og du kan ikke erstatte 1GB klodsen med en 2GB? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Prøv Crucial - http://www.crucial.com/uk/
Der er en scanner på siden, som kan fortælle om din netbook kan klare mere ram, og det kan også købes på siden. Jeg har selv købt to gange de sidste par måneder, der er hurtig levering. Og priserne er rimelige. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |