|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() Sendt: 30-April-2009 kl. 20:27 |
Hej folkens.
Jeg har lige hentet win7 RC1 fra msdn og har lidt problemer med min fjernbetjæning. Jeg har den originale microsoft fjernbetjæning og microsoft ir tastaturet. Problemet er at "the green button" ikke virker (hverken på fjernbetjæning eller tastatur). Altså WMC starter ikke når jeg trykker på knappen. Når først jeg er inde i WMC så virker knappen upåklageligt. Har ikke haft problemet i beta build 7000 eller 7077 så jeg forstår ikke helt hvad der er sket. btw jeg har lavet en clean install. |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Hmmmm hentede den ned igen og lavede en endnu en clean
install. Denne gang pillede jeg ir modtageren fra under instalationen og satte den først til bagefter... Det virker af en eller anden grund. Jeg fatter stadig ikke hvad problemet var før. |
|
![]() |
|
LarsenLP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Jeg har lige kørt en ren installation af 7100, med IR-modtageren koblet til under hele installationen. Ingen problemer. Både tastatur og fjernbetjening virkede med det samme. Tror bare du har været uheldig...
|
|
![]() |
|
![]() |
Nope nu kom fejlen igen. Kan kke starte media centret med "the green button". Ellers virker den perfekt.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
ehtray skal køre førend TGB virker
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Den kører... Har også prøvet et lukke ehtray.exe.
Når jeg så trykker på TGB så starter ehtray.exe igen... wtf.. win7 må opføre sig anderledes end vista på det punkt. Anyway jeg har lige prøvet at oprette en ekstra bruger. Og vipti hos den nye bruger virker TGB fint. Så det er altså ikke relateret til hardwaren eller driverne. Anyway nu har jeg sat det hele op for den nye bruger og taget et backup af registrerings databasen. (så kan jeg sammenligne hvis det sker igen) |
|
![]() |
|
![]() |
Så fandt jeg sku årsagen til min fejl. (den giver ingen
mening) Efter et par reinstalls hvor TGB på fjernbetjæningen før eller siden holdt op med at virke gik jeg langt om længe i detektic mode... Så ved at lave et restore point efter hver eneste handling jeg foretog mig under konfigurationen af mit media center har jeg fundet ud af hvor det går galt. Der er denne hersens fine public mappe med media samples når man instalere windows. Jeg plejer altid at slette alle samples da jeg ikke gider ha dem i mit library eller på min disk :-) Med win 7 har jeg bare slettet alle undermapper inden i "C:\Users\Public" Det går også fint. MCE kan stadig starte fint og optage osv osv (jeg optager til et andet drev.) Men efter man har slettet mapperne virker TGB ikke mere. faktisk er det specifikt "C:\Users\Public\Documents" mappen der skal være til stede for at knappen virker hvilket er 120% sort. For at reproducere problemet. 1. Slet "C:\Users\Public\Documents" mappen. 2. genstart maskinen. 3. tryk på "the green button" expected result : mce starts. actual result: nothing happens :-) workarround 1. opret en ny mappe med stien "C:\Users\Public\Documents" 2. genstart maskinen. Vupti den grønne knap virker igen. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg sender en bug rapport til MS. Anyway så vil jeg meget gerne bede nogen af jer om at tjekke om problemet også opstår hos jer. (jeg kører med den oiginale ms IR fjernbetjæning.) Redigeret af gensplejs - 09-Maj-2009 kl. 23:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |