recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8 MCE.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8 MCE.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 8 MCE.
    Sendt: 01-Marts-2012 kl. 16:55
Er der nogen der har afprøvet MediaCenter fra Windows 8?
Jeg kører lige nu Windows 7 og det kører rigtigt godt, så har egentligt ikke lyst til at formatere, men er meget nysgerrig...
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af wiik wiik skrev:

Er der nogen der har afprøvet MediaCenter fra Windows 8?
Jeg kører lige nu Windows 7 og det kører rigtigt godt, så har egentligt ikke lyst til at formatere, men er meget nysgerrig...

Du skal ikke regne med fornyelser....Windows MC vil være at finde i 8, men desværre nok kun som en porteret 7'er..

Redigeret af Patriarken - 01-Marts-2012 kl. 17:39
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
dbugdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2009
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dbugdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2012 kl. 18:35
Jeg så det meget kort på en kollega's pc i dag. Det lignede den fra Windows 7.
Men jeg skal da have den afprøvet selv også :)
Til top
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 14:32
Jeg dualbooter mellem Win 7 og Win8. 
I mediacentret står der "Win7 mediacenter" eller lignende, så der er indtil videre ingen forandring overhovedet. 

Og så kan det ikke afspille mine optagede filer eller afspille kanaler. Meget ærgerligt, for Win8 er ellers temmeligt interessant. 

Hvis nogle finder et godt tip til at få Win8 mediacenter til at afspille filer må I endelig sige til. Hvis jeg får det til at virke skifter jeg nok 100% til Win8 Comsumer preview. 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 18:09
Jeg havde ikke lige en maskine til overs så prøvede i en vmware der desværre ikke lykkedes. Så status er at Jeg endnu ikke har prøvet w8 :-( en af grundene, for mig, til at prøve var netop MCE. At det så kører videre med W7 MC er jo lidt skuffende. Jeg havde håbet på en direkte understøttelse af BD, FLAC afspilning, HÉ-AAC multikanal, bedre billedvisning (tag søgning) og så bare lidt opfrisket design. Er der overhovedet nogen rygter om forbedring/forandring af W8 MCE?

BS
Til top
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 18:16
Alt hvad jeg har kunnet læse mig til er ar MC er på vej ud til fordel for streaming. Derfor har MS ingen interesse i at udvikle sønderligt meget på MC.

Sørgeligt. Meget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 18:24
Ja hvis det passer er der nok ikke chance for at jeg får mine ønsker opfyldt :-(

Dog kan jeg selv kun finde ret løse rygter MHT MC men da MS tilsyneladende er ret glade for indholdstjenester (der sikkert kun virker i US) kan det da godt være du har ret :-(

Jeg må se at få stykket en maskine sammen så jeg kan prøve det andet indhold.

BS

Redigeret af Bschmidt - 03-Marts-2012 kl. 18:26
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 00:36
Endnu en god grund til at støtte dem der ikke er gift med indholdsleverandørerne, f.eks. Mediaportal og DVBViewer, og alle de andre der leverer gode løsninger. Microsoft bliver aldrig en god Medie center leverandør. De vil altid være sovset ind i DRM problematikker, og de vil altid være sovset ind i Amerikanske standarder, og manglende lyst til at supportere vores standarder inden for kryptering
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 06:42
Det kan du have ret i MC. Men er der et alternativ der opfylder mine ønsker?

BS
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

BS
Næ sikkert ikke, men hvis du smider din ønsker ind på de fora der er knyttet til de nævnte produkter, så er jeg sikker på at de er langt mere lydhøre end MS, og chancen for at det kunne blive implementeret er nok også væsentligt større
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Betak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Betak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

BS

Prøv XBMC 11 når den bliver released: http://xbmc.org/

Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:31
Det afhænger jo af hvad dine ønsker er ....
Personligt selv har jeg 3 programmer på mit "mediecenter".

1. DVBViewer til Fjernsyn (Yousee m/ 2 x Terratec H7 Tunere
2. Cyberlink til Blueray Film
3. XBMC Mediecenter til andre film, fotos, musik, youtube, vejrudsigter osvosvosv

Redigeret af Juleulven - 04-Marts-2012 kl. 11:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu