|
Windows 8 og Media Center Gratis |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | |||
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ok - men den er der ikke og jeg får ikke lov til at installere den på ny med en ny kode - så jeg er lidt blank på hvad jeg så skal gøre. |
|||
![]() |
|||
Allan Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Nordsjælland-DK Status: Offline Point: 238 |
||
er det helt umuligt den vej som MCenterFreak anviste det på: Jeg gik denne vej (så vidt jeg husker): Indstil (swipe fra højre, Tandhjulet) Kontrol panel Programmer og funktioner Slå windows-funktioner til eller fra Mediefunktioner Windows Media Center mvh |
|||
![]() |
|||
cmax ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
||
MCE er ikke i dette billede - der er Media Player, som jeg har prøvet at afmelde og tilmelde, men MCE kommer slet ikke. Jeg har prøvet med tre forskellige koder fra Windows til MCE, men den skriver at de ikke kan bruges, så jeg ved s.. ikke hvad jeg skal gøre - jeg er nok mest stemt for at gå tilbage til Win7, og så måske prøve igen at gå tilbage til Win8 i week-enden. Det er godt nok træls. |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
Sorry så ikke de andre indlæg
Mit spørgsmål er: Er det en Windows 8 Pro du har (beklager hvis det står tidligere i tråden, men så må vi jo klø på med det)
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
||
Ja - det er Win8 Pro - men jeg er bange for at da jeg ikke har lavet en ren installation, så at der måske ligger noget af det gamle som MCE ikke kan lide. Nu ligger jeg Win7 på igen i aften, og så må jeg kopieret alt over på en harddisk, og så måske i week-enden få lavet et nyt forsøg med win8 og mce.
Tak for hjælpen. |
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
lav en clean install af win 8 pro ved at følge denne guide, for mit vedkommende havde jeg tre clean install før den sagde at min kode kun var en upgrade, med ved at følge guide nedenunder aktiveres Win 8 Pro igen.
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
||
Hej Jesper
Det vil jeg kikke på - men jeg skal tilbage til win7 for at jeg kan rede min billeder og filer (og mails) - ved du om man kan gå fra win8 og til win7 uden at slette alt på ens harddisk, eller skal man forsøge at rede det i win8 inden man laver en ren installation af win8.??
|
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Hvis man laver en clean install af Windows 8, så skal man sørge for at alle ens mails dokumenter musik o.sv. er backet up enten til et andet drev i pc'en eller til en extern hdd på usb. Om du får lov til at downgrade til Win 7 og stadig beholde alle dine filer, mails etc tvivler jeg meget på. Så mit råd er, at du backer det op du skal have backet up i din nuværende win 8 installation og bagefter laver en clean install af win 8 pro. Derefter går man til søg "indstillinger" i højre side af win 8 i søgefeltet skriver man føj til og nu skulle føj funktioner til windows 8 komme frem derefter klikker man på har nøgle og indtaster den nøgle du har modtaget på mail til wmc. Den nøgle kan bruges flere gange, der sker det at når windows 8 tror at wmc er installeret, så forsvinder muligheden for at føje funktioner til windows 8. På en eller måde tror din win 8 installation at wmc er installeret selvom den ikke er blevet det. Held og lykke og ellers må du vende tilbage, men jeg har installeret på 3 maskiner indtil flere gange og der er altså aldrig gået ged i den på en clean install
![]() |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
||
Du har også mulighed for at lave dualboot. Der skal bare være en ubrugt partition, så vil du have mulighed for at både win 7 og win 8 er installeret. På min PC har jeg 3 partitioner, 2 til windows 7/8 og en til data, så kan jeg tilgå mine data fra begge windows versioner
|
|||
|||
![]() |
|||
Allan Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Nordsjælland-DK Status: Offline Point: 238 |
||
Du har også mulighed for at lave dualboot. Der skal bare være en ubrugt partition, så vil du have mulighed for at både win 7 og win 8 er installeret. På min PC har jeg 3 partitioner, 2 til windows 7/8 og en til data, så kan jeg tilgå mine data fra begge windows versioner [/QUOTE]
Interessant ! Er det muligt at lave dualboot med win 8 opgraderingen fra nettet og til en computer der har win 7 uden at der slettes noget fra win 7 installationen. Jeg har ikke turde gøre det, men giv gerne en god anvisning herpå. |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |