|
Windows 8, sort skærm ved opstart |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mens jeg læste tænkte jeg på om du havde en Surface. Ikke fordi jeg har oplevet eller hørt om tilsvarende surface problemer, men fordi der til surface også kommer firmwareopdateringer fra microsoft, som formodentlig ikke rulles tilbage ved restore.
Senere kunne jeg forstå, at der ikke er tale om MS hardware, men så kunne problemet ligge i en firmware opdatering af grafikkort med samme problem på restore. Jeg hader selv denne type problemer - jeg er for gammel til det shit, men jeg ville forsøge at skifte grafikkort inden hele svineriet bliver wipet totalt. Jeg krydser fingre for dig. Redigeret af B-CLG - 25-April-2014 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Windows kan ikke rode i BIOS!!!
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
i princippet, så bør du vel kunne installere windåze på ny, og så bagefter gendanne fra backup? (det kan man i hvertfald hvis de backups er lavet og sat ordenligt op, f.eks. som med ghost)
men lyder bestemt som om der er noget driver/reg. fil i windows der er fucked, og vil nok sige det måske kræver en reinstall. |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg kan godt anbefale Macrium Reflect til image backup. Som er gratis og automatisk kan tage backup.
Virker også til uefi, har erstattet Acronis for mit vedkommende. Ved godt at det ikke kan bruges hvis man først er kommet på dybt vand. ![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Jeg skylder jer en mindre forklaring her, for tingene udviklede sig en hel del.
I fredags købte jeg noget nyt RAM i håb om, at det måske var RAM fejl, hvilket det meget typisk er. Jeg vil ikke kalde dette nye indkøb for en success. Tværtimod gik det helt galt derfra. Så jeg faktisk så maskinen gå kold midt under opstart. Og ikke som før, lige inde logon. Nu stod jeg med logoet fremme og cikulerende prikker, som frøs. Ved skift tilbage til den gamle RAM, (med kun een 4GB RAM blok), endte jeg nu samme sted. Frysning sammen med logoet og cirkulerende prikker. Hvad endnu værre var, at jeg valgte at prøve en sidste gang med en endnu ældre backup fra min WHS server. Men nu fejlede min USB nøgle også med WHS keyén på, så jeg kunne ikke komme til min WHS backup mere heller. Alt dette fordi jeg skiftede RAM ![]() Nå, tålmodighed har aldrig været min dyd, så jeg var parat til at smide det hel ud, lige indtil jeg fik øje på mit lydkort. Det er et ekstern Steinberg UR22 lydkort, (som jeg bruger i forbindelse med noget musik jeg laver). Det stod og blinkede i powerlampen. Og så slog det mig, at den stadigvæk sad i USB porten, bag i maskinen. Selvom jeg mente jeg havde pillet det ud. Ud med stikket, så det eneste der nu helt sikkert sad tilbage, var mit Logitech K800 keyboard. Så skete der pludselig ting og sager. Jeg kunne igen komme ind i min WHS Full Restore System (USB nøgle). Og fik gendannet en ældre backup fra start Marts. Bootede op på ny. Og nu startede Win8, af sig selv, med en oprimering og diagnose af maskinen, (automatisk repair), som den fuldførte. Genstartede. Og nu startede Win8 "helt normalt" igen. "Helt normalt" skyldes, at den startede godt nok, men er pt. totalt fucked up. Stort set alle apps fejler.
Jeg prøvede at opdatere den med hvad der nu lå af updates. Alle gik fint, og jeg har sådan set en fuld kørende Windows 8.1 pro inkl. update 1, men med praktisk talt samtlige apps der fejler, når jeg forsøger at starte dem ![]() Alle mine genveje (henvisninger) på skrivebordet virker ikke mere, hvilket jeg slet ikke fatter. Det er som om, at trods det at det var en anden backup jeg bad den om at "optimere", så har windows altså husket dette til den seneste backup jeg fik indlæst. Det fortæller mig, at trods det at WHS siger, at alle data slettes fra HDD, når man indlæser en Full System Restore, så kan det ikke passe. Noget "hænger" åbenbart stadigvæk, for ellers ville windows ikke have kørt Automatisk repair, optimering og diagnose af sig selv, da den startede op. Weird! Nå, status er at min Windows 8 starter nu, men alle apps og programmer er fucked.. Og jeg fik ikke rodet mere med det. Tror bare jeg hiver det ud af systemet jeg kan nu, og starter helt forfra. Og så skal jeg vist lige snakke et par borgerlige ord med Steinberg om deres drivere til lydkortet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |