|
Windows backup hjælp. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke muligt at lave den type backup på et USB drev.
En tur med Google finder mange frustrerede brugere, men ingen løsning, ud over at tilslutte en USB harddisk. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
veeam endpoint backup er gratis - læs artiklen og se videoen! https://tinkertry.com/first-look-at-veeam-endpoint-backup-free-beta-including-bare-metal-laptop-restore-so-far-so-good
du kan sagtens bruge den usb-nøgle til det, selvom det er mega overkill. (en halvgammel artikel, men intet har ændret sig i forhold til de nye versioner.)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Prøvede lige på min egen win7 maskine, den kan heller ikke på en USB stick! Klaus |
|
![]() |
|
Rowald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
Kan kun tilslutte mig de undrende/frustrerede brugere ![]() Det lykkedes at få det hele stoppet på 4 DVD´er + 1 opstarts/recovery DVD. Hvilket spild. Tror jeg dropper tanken med den USB dims, og kaster familie albummerne på den i stedet. Har bestilt en lille SSD på 120. Smider den i, og prøver at bruge disse DVD´er til at smide win 7 på den også. Så kan den gl. disk blive til nødbackup som kun kræver en skrutrækker, for at være lynhurtigt oppe igen. Claus_jac : Det ser ok ud det program. Takker ![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Brug freeware programmet Macrium Reflect til at lave en backup. Det virker på en USB stick.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
mrjocs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Hvis det er en bærbar. er der sikkert en recovery parition på hdd der bringer pc`en tilbage til fabriksindstilling. med mindre den er blevet slettet af en manuel install af windows. derfor behøver man ikke tage backup med mindre man er bange for at hdd skulle brænde af.
|
|
mvh
|
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Opradér til Windows 10 - det kan geninstallere sig selv
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Jeg kan anbefale programmet Veeam Endpoint Backup. Det er et gratis værktøj til imagebaseret backup af endpoints. Vi bruger det i firmaet til lokal backup af de høje herres laptops, og det fungerer aldeles fremragende. Og så er det lavet af en virksomhed som er førende indenfor enterprise backup..
https://www.veeam.com/endpoint-backup-free.html
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Godt davidp - kig lige lidt længere oppe.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Det hjælper, så ikke, hvis man ikke starte op på HD.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Jeg har i en årrække brugt Macrium Reflect Free.
Når du har inst. programmet kan du lave en boot USB, du kan bruge til at starte op på, Herefter burde du kunne placer din Backup på USB og så har det hele samlet. Jeg har ikke testet om det virker, men det burde det.
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Tak for rettelsen - dit indlæg havde jeg af en eller anden grund overset - omend jeg finder dit tonefald en kende flabet. Redigeret af Davidp - 27-Maj-2016 kl. 07:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |