|
Windows backup hjælp. |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej det ka' jeg godt se
![]() |
||
![]() |
||
Rowald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
|
Jøøøøøses hvor er jeg træt af Windows! Det virker overhovedet ikke med de gendannelses DVD´er. Den skriver disken (SSD´en) kan ikke bruges til gendannelse. Tænkte så den måtte partioneres/formateres manuelt først, så ville den da være 100% klar, men NEJ da. Den kan stadig ikke bruges. Nu vil jeg lege med clonings software, LANG LANG uden om Microsofts beta gendannelse. Må heller ikke få lov at hente Windows installationen igen fra Microsoft, da det er en producent installeret version. Har en gyldig licens, men ikke andet end bøvl og problemer. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|
Har du prøvet at hente Windows 10 her:
Det er en ISO-fil, man henter.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Rowald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
|
Hej Brixen. Nej den kan jeg ikke bruge desværre. Jeg har en licens til Windows 7 som ikke er opdateret endnu. Ville lige ha windows over på en SSD inden opdatering. nr. 4 clonedisk software jeg prøvede, tillod at clone til mindre disk. Virkede som alt spillede max, bortset fra Windows poppede op flere gange under cloningen med (Denne disk skal formateres før den kan bruges) Smed SSD`en i den bærbar, og bang småkage bluescreen. Det viser sig så at den har lavet, ikke mindre end 4 partitioner på SSD´en af mærkværdige størrelser? Det er ikke kun Microsoft der ikke er med mig i dag. Prøver igen i morgen. Nogen der har erfaring med nogle diskclone værktøjer, der kan gå ned i størrelse så længe der er plads. På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Hvad er grunden til du ikke har prøvet Macrium Reflect som jeg og en anden bruger har anbefalet? Det tager max 10 minutter at lave en backup med dette program. Og lige så hurtigt når/hvis backup'en skal gendannes.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Macrium Reflect var en af de programmer jeg brugte i går, dog til cloning forsøg. Den ville bare ikke pga. source er 150gb og destination 120gb. Jeg er nød til a ha en lynhurtig og sikker kopi, hvis noget går galt med HDD eller system på job. Derfor kom jeg frem til at ha en tro kopi af disken, så den bare kan skiftes. Tænker ikke Macrium Reflect kan lave en backup på usb, hvor boot/recovery partition osv. ligger klar til udrulning på ny tom disk? Eller kan den? Har slettet det igen, men forsøger igen hvis i mener den kan :) |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Det er nok fordi du ved hvad du laver ? :-) Du skal jo ikke have en clon af din HDD på USB. Du skal have en backup. Inst. Macrium, lav en Window PE Boot på USB via Macrium. Lav en backup via Macrium på USB (ikke clone). Men nu siger du JOB, så kan du ikke bruge Macrium Reflect Free, da den kun er til privat brug.
|
||
![]() |
||
|
Det lykkedes at få clonet med AOMEI partition assistant :) Spiller max nu. Har husket trim, defrag & index. Takker PerW :) Får den lige opdateret til 10 så smider jeg Macrium på den. Ikke sådan job relateret, men fritids hobby. Redigeret af Rowald - 29-Maj-2016 kl. 09:45 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |