recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows bestod ikke ægthedsvalideringen!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows bestod ikke ægthedsvalideringen!!!

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 17:22
Der er ingen forskel på Windows 7-8, ubuntu og mac i brugervenlighed. Men hvis et program ikke virker til mac, er det svært at få løsning på det. Det er så nemmere på ubuntu og Windows
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 17:48
Som alle andre vil jeg anbefale en ren geninstallation af Windows. Gå ind på denne side og hent "Windows Let Overførsel", kør programmet og gem de ting du har brug for. Hvis du har brugt standard mapper og programmer, skulle det være den eneste backup du behøver (som altid er det dog en god ide at dobbelt tjekke).

Så installerer du Windows XP igen, og når det er gjort starter du Windows Let overførsel (migwiz.exe) og vælger at hente backup ind. På den måde har du din mail, dine indstillinger, dine billeder, dine filer, den smider endda det wallpaper du havde ind igen.

Windows XP Media Center Edition kan have problemer med at hente opdateringer, men jeg mener ikke Windows XP Home skulle give nogen problemer.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 19:36
Før du geninstallerer, så husk også at lave en backup af din favoritliste - I andre - hvordan gør man så lige det i Fire Fox? Og for den sags skyld, også i Chrome? I IE8 skal man i Filer, og Importer/Eksporter.

Edit:

Har så fundet ud af det, i Chrome: Bogmærkeadministrator, Organiser, Eksporter bogmærker til HTML-fil...

Redigeret af turbo2 - 19-Maj-2013 kl. 19:40
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 19:41
Windows Let Overførsel tager alt.
Hvis Firefox favoritter ikke kommer med, så har jeg set link til et program på Kim Ludvigsens hjemmeside som kan flytte Firefox bogmærker.

Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 19:47
Et godt råd:
Sæt et hovedtelefon-stik i, således at højttalerne er afbrudt, fordi når du kommer til sekvensen, hvor der skal indtastes navn, e-mailadresse, medvidere, så spiller den "musik", som kører i sløjfe - ganske højt og irriterende at høre på, skulle jeg hilse at sige!! 

Og denne lydstyrke kan selvfølgelig ikke reguleres, da Windows jo ikke er helt installeret på dette tidspunkt..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 19:48
Thunderbird og Firefox er så lette at have med at gøre.
http://moppe.dk/fftbbu.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Henrik du ved tilsyneladende intet om computere og famler i blinde. Wacko

Jeg ved vist mere end gennemsnittet om computere! Jeg har i 10+ år samlet, konfigureret og supporteret PC'er!

For det første har Kampus allerede skiftet BIOS batteriet og derfor er det som du foreslår automatisk sket. For det andet er det ikke en magisk ting at slette BIOS og nogle vil opleve at deres computer ikke starter igen. Folk med PCI-E grafikkort kan opleve at de ikke får billede på skærmen og skal skifte kabel til internt grafikkort.
Så du kan sende en uvidende person ud på meget tynd is ved at foreslå at de bare skal resette BIOS, da de ikke ved hvilket indstillinger de efterfølgende skal lave for at få det til at virke igen.

Alle dommedagsforudsigelser du beskriver ovenfor sker yderst, yderst sjældent! Dernæst modsiger du totalt dig selv! Hvis du mener at batteri-skiftet allerede skulle have load'ed bios defaults, så sker der jo ik' en ski' ved at gøre det igen.

[QUOTE=Cyberguyen]
En BIOS reset vil ikke løse Kampus Windows aktiverings problem!

Og det er så ren gætværk fra din side! Mit forslag går netop også på at lave en ny hardware-søgning i enhedshåndteringen.

Bortset fra det, hvis du havde fulgt med, så har Kampus et stående tilbud på et hjemmebesøg, for at få styr på tingene! Og nej, jeg er hverken nørd eller har briller - men det er jo altid godt med stereotyper og fordomme!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 19-Maj-2013 kl. 19:50
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Henrik du ved tilsyneladende intet om computere og famler i blinde. Wacko

Jeg ved vist mere end gennemsnittet om computere! Jeg har i 10+ år samlet, konfigureret og supporteret PC'er!

For det første har Kampus allerede skiftet BIOS batteriet og derfor er det som du foreslår automatisk sket. For det andet er det ikke en magisk ting at slette BIOS og nogle vil opleve at deres computer ikke starter igen. Folk med PCI-E grafikkort kan opleve at de ikke får billede på skærmen og skal skifte kabel til internt grafikkort.
Så du kan sende en uvidende person ud på meget tynd is ved at foreslå at de bare skal resette BIOS, da de ikke ved hvilket indstillinger de efterfølgende skal lave for at få det til at virke igen.

Alle dommedagsforudsigelser du beskriver ovenfor sker yderst, yderst sjældent! Dernæst modsiger du totalt dig selv! Hvis du mener at batteri-skiftet allerede skulle have load'ed bios defaults, så sker der jo ik' en ski' ved at gøre det igen.

[QUOTE=Cyberguyen]
En BIOS reset vil ikke løse Kampus Windows aktiverings problem!

Og det er så ren gætværk fra din side! Mit forslag går netop også på at lave en ny hardware-søgning i enhedshåndteringen.

Bortset fra det, hvis du havde fulgt med, så har Kampus et stående tilbud på et hjemmebesøg, for at få styr på tingene! Og nej, jeg er hverken nørd eller har briller - men det er jo altid godt med stereotyper og fordomme!

M.v.h.

Nej Henrik, der sker ikke en noget ved at lade Kampus resette bios igen. Så hvorfor få hende til at gøre det - det er spild af tid.

Min dommedags profeti går mere på at andre kunne finde på at læse tråden og følge dit tåbelige råd og risikere at få en computer som ikke booter.

Du ved tilsyneladende ikke meget mere end gennemsnittet, når du laver den slags fodfejl. Det kan godt være være at du har 10 år plus med computere, men du har ikke brugt de 10 år til at dygtiggøre dig indenfor faget, når du udviser den adfærd.
Hvis du havde den rigtige erfaring, så ville du vide at XP søger efter ny hardware, når man genstarter maskinen.

Desuden var den sætning med stereotyper et sjovt indslag, som skulle få Kampus til måske at få en på besøg og hjælpe. Det var ikke ment på dig.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Alternativt skal jeg på de kanter på tirsdag, og kan evt. kigge forbi, hvis det ikke lykkes for dig.

M.v.h.

Helt seriøst Henrik, jeg havde ikke læst den sætning!

Jeg lægger mig aldrig ud i personfejde på den måde, så min kommentar omkring stereotyper var et sjovt indslag og ville i lige så stor grad dække mig selv.

Man kan du ikke benytte min guide og se om den fixer hendes aktiverings problem? Beer
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 22:28
Hold da op hvor der "råbes"i munden på hinanden, jeg kan godt forstår at Kampus bliver forvirreret.

-----
Kampus, har du haft ringet til MS?
Hvis nej, SÅ GØR DET (Se vejledning længere tilbage i tråden)!

MS er dem der bedst kan hjælpe dig, og de har en telefon nummer til det samme.

Lad nørderne lave krumspring, så tager du bare den nemme måde Smile
.....
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Hold da op hvor der "råbes"i munden på hinanden, jeg kan godt forstår at Kampus bliver forvirreret.

-----
Kampus, har du haft ringet til MS?
Hvis nej, SÅ GØR DET (Se vejledning længere tilbage i tråden)!

MS er dem der bedst kan hjælpe dig, og de har en telefon nummer til det samme.

Lad nørderne lave krumspring, så tager du bare den nemme måde Smile

Fuldstændig enig. Jeg havde samme problem for et par år siden. Jeg oprettede en "sag" inde på deres supportside, og blev ringet op dagen efter. Det var en meget flink og kompetent medarbejder som ledte mig igennem forskellige ting på pc'en. Nogle filer skulle slettes, og en genstart og 10 min. efter var problemet løst. Sværere behøver det ikke at være...
/zemo/
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2013 kl. 23:23
Har lige skimmet tråden, og umiddelbart er der ingen der har linket til http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal/GetStarted Microsofts Fix It Center . Det kan faktisk klare en del af de problemer, som ellers kræver at man redigerer i registrerings databasen, ganske automatisk.

Hvis trådstarter ikke er interesseret i at geninstallere (og Fix It ikke virker), vil jeg også anbefale at give Microsoft et kald.

Som en sidebemærkning kunne du måske lige hurtigt tjekke om hardwaren kører nogenlunde som den skal med http://www.mersenne.org/freesoft/ Prime95. En tortur test på ram og CPU kan afsløre om fejlen ligger der. 

Edit: Ved ikke lige hvad der skete med forum koderne der, men nu virker links ihvertfald.

Redigeret af LeChuck - 19-Maj-2013 kl. 23:28
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu