recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Defender er MSE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Defender er MSE?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Skal jeg åbne Windows Defender og opdatere der, eller skal jeg opdatere det igennem Windows Update?

Du kan gøre det begge steder - bedst gennem Windows Update, så du også får andre opdateringer med, da der NOGLE gange er enkelte opdateringer til Windows og andet her, udover dem, som kommer på "Lappe-Tirsdagene".Smile

Du vil komme ud for, at den nogle gange ikke vil opdatere Windows Defender gennem Windows Update... Så gør du det ved at åbne selve programmet, OG du vil komme ud for det modsatte!

Men selvfølgelig er det (efter min mening) bedst at opdatere gennem Windows Update...
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 23:11
Det er modtaget

Nu hvor jeg lige har dig, kan du så forklare mig hvorfor mine Kontrolpaneler for NVIDIA ikke er ens?

Her ses Kontrolpanelet for NVIDIA på min egen desktop PC med Windows 7. Læg mærke til alle de indstillinger der er i venstre side.

Her ses Kontrolpanelet for NVIDIA på denne bærbar computer som jeg er ved at sætte op. Windows 8.1. Se hvor lidt indstillinger der er i venstre side, sammenlignet med min egen computer. Er det en "fejl/mangel"?

          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 23:13
Nej, du skal bruge defender og lade den selv opdatere og så eller bruge din computer normalt.

At opdatere hele tiden er i mine øjne lettere paranoidt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 00:35

Det er modtaget

Nu hvor jeg lige har dig, kan du så forklare mig hvorfor mine Kontrolpaneler for NVIDIA ikke er ens?

Her ses Kontrolpanelet for NVIDIA på min egen desktop PC med Windows 7. Læg mærke til alle de indstillinger der er i venstre side.

Her ses Kontrolpanelet for NVIDIA på denne bærbar computer som jeg er ved at sætte op. Windows 8.1. Se hvor lidt indstillinger der er i venstre side, sammenlignet med min egen computer. Er det en "fejl/mangel"?

Grafikkortet på din stationære PC contra det mindre avancerede kort der sidder i den bærbare, er nok årsagen.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 01:35
Grafikkortet i min stationære er et GTX 660.
Grafikkortet i den her bærbar er et GTX 960M.

Kan det have noget at sige?
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 06:44

Jeg kan så desværre ikke svare på det med grafikkortet - her må andre byde ind, som det da også er sket...

Men hvorfor ikke opdatere Defenderen manuelt, når nu det er eneste mulighed, når computeren kører hele tiden? (Blot min mening, hvis den har noget at sige)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 08:30

jeg har set sådan før. Det var en korrupt driver. Så prøv at fjern den, og hent den nyeste fra computer producenten af. For vis du henter den direkte fra nvidia, kan det være at driveren ikke helt kompatibel med bundkortet chipset, og vil derfor yde mindre
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 09:05
Okay det vil jeg prøve T-duck.

Men det er bare underligt, for det et den driver computeren var født med. Jeg har godt nok "clean install" Windows 8.1, men inden jeg gjorde det kørte jeg et program der hedder "Double Drivers" som kopierede alle drivers fra maskinen. Da den så var clean installeret, kørte jeg bare alle drivers ind igen med gult udråbstegn i Enhedshåndtering fra den driver backup, og her var det bl.a. NVIDIA driveren jeg installerede. Men jeg prøver at fjerne den igen.

Er det ikke bare ind i Enhedshåndtering, højreklik på skærmkortet, Egenskaber og fjern driver?
Eller skal jeg igennem Tilføj/fjern programmer som ham her? http://youtu.be/DmmizuRJGvI

Redigeret af ladiesman217 - 10-Juli-2015 kl. 09:14
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hvor mange brugere ved lige, at Windows Defender skal holdes opdateret MANUELT, hele dagen? Det KUNNE måske være det, som er problemet?

Jeg vidste det ikke og kan ikke forestille mig at nogen sidder med et ægge-ur for at huske at trykke "opdatér" hver time. Wacko

Uden at have testet det, så vil jeg tro at man kan benytte samme kommando som på Microsoft Endpoint Protection klienten til at opdatere MSE.

"%ProgramFiles%\Microsoft Security Client\mpcmdrun.exe -SignatureUpdate -MMPC"

Den kan man jo så lægge ind i "Opgavestyring" og køre den hvert 5 minut, hvis man er paranoid. Evil Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 09:38

Okay det vil jeg prøve T-duck.

Men det er bare underligt, for det et den driver computeren var født med. Jeg har godt nok "clean install" Windows 8.1, men inden jeg gjorde det kørte jeg et program der hedder "Double Drivers" som kopierede alle drivers fra maskinen. Da den så var clean installeret, kørte jeg bare alle drivers ind igen med gult udråbstegn i Enhedshåndtering fra den driver backup, og her var det bl.a. NVIDIA driveren jeg installerede. Men jeg prøver at fjerne den igen.

Er det ikke bare ind i Enhedshåndtering, højreklik på skærmkortet, Egenskaber og fjern driver?
Eller skal jeg igennem Tilføj/fjern programmer som ham her? http://youtu.be/DmmizuRJGvI
jep fjern den via enhedshåndtering, og så installer den nye
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 09:58
Det var underligt, jeg kan slet ikke se at der er noget fra NVIDIA inde i tilføj/fjern programmer? Som om den ikke rigtig har installeret NVIDIA drivers fra den der "Double Drivers" backup.

Men jeg må fjerne skærmkorts driveren fra Enhedshåndtering og prøve fra producentens hjemmeside.
          
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2015 kl. 12:26
slettet. Skrev til den forkerte...

Redigeret af turbo2 - 10-Juli-2015 kl. 12:28
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu