recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Home Server med TV tunere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Home Server med TV tunere

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:26
Teoretisk skulle det være muligt med Hauppauge med deres ekstratilbehør USB CA modul. Men jeg vil stærkt anbefale at du bruger FireDTV (Ekstern) eller FloppyDTV (Intern). Det er dog digitale løsninger, uden analoge tunere, og de kræver desuden at der er FireWire på PCen. Du kunne evt. starte med et Hauppauge Analog kort, f.eks. PVR 500 (Intern dual tuner) og så senere skifte til FireDTV eller FloppyDTV
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Teoretisk skulle det være muligt med Hauppauge med deres ekstratilbehør USB CA modul. Men jeg vil stærkt anbefale at du bruger FireDTV (Ekstern) eller FloppyDTV (Intern). Det er dog digitale løsninger, uden analoge tunere, og de kræver desuden at der er FireWire på PCen. Du kunne evt. starte med et Hauppauge Analog kort, f.eks. PVR 500 (Intern dual tuner) og så senere skifte til FireDTV eller FloppyDTV

Det ser ud til at FloppyDTV har indbygget kortlæser (CAM?). Har Hauppauge ikke det? Hvorfor mener du FloppyDTV er bedre? Virker den med Windows Home Server? Ved du om FloppyDTV T virker med Boxer? Har i øjeblikket Yousee men overvejer skift til Boxer.

Tak for hjælpen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af stavn stavn skrev:

Det ser ud til at FloppyDTV har indbygget kortlæser (CAM?). Har Hauppauge ikke det? Hvorfor mener du FloppyDTV er bedre? Virker den med Windows Home Server? Ved du om FloppyDTV T virker med Boxer? Har i øjeblikket Yousee men overvejer skift til Boxer.

Tak for hjælpen.

Hauppauge har ikke indbygget kortlæser. FloppyDTV anbefaler jeg fordi jeg ved det virker. Har selv to FloppyDTV som jeg bruger med DVBViewer, og jeg ved andre der har det, som er fuldt ud tilfredse sammen med både Stofa og Yousee.

FloppyDTV er godkendt til Boxer i Sverige, så jeg gætter på det vil virke med Boxer her også, men jeg har ikke hørt om nogen der har brugt det endnu.

Det er vigtigt at vide at det er tre forskellige boxe som kun virker med det de er købt til, DVB-C eller DVB-S/S2 eller DVB-T

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 10:19

Hejsa,

Jeg har efterhånden bygget en del mediacentre og kan bare konstatere at Floppy/firedtv er stort set det eneste der virker 100%. I hvert fald når vi snakker DVB-C med cam understøttelse. Har brugt både technotrend 1501 og terratec cinergy og det er bare ikke stabilt. Det er bedre at give de flere penge første gang så man er sikker på at det kommer til at virke.

Med hensyn til WHS køre jeg selv med floppydtv dvb-c, hauppauge nova s2 HD og hauppauge pvr 150 heri og det virker upåklageligt. Alt dette sammen med MediaPortal som efterhånden er blevet klippe stabilt og godt nok til at bruge som en primær løsning. Det er vel at mærke også her at det er vigtigt med godt hardware og ikke mindst stabile drivere.

Jacob

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Med hensyn til WHS køre jeg selv med floppydtv dvb-c, hauppauge nova s2 HD og hauppauge pvr 150 heri og det virker upåklageligt.

Hvordan får du dit Nova S2 signal dekrypteret, bruger du Hauppauges eksterne USB CA modul? 

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 13:30

hmmmm :)

du får lige en PM

Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 21:38

Jeg har efterhånden bygget en del mediacentre og kan bare konstatere at Floppy/firedtv er stort set det eneste der virker 100%.

Jeg har bare ikke lyst til at have Firewire devices kørende på min server. Det er da mærkeligt den skal bruge både en PCI/AGP og Firewire. PCIe burde være alt rigeligt.

Jeg tror jeg starter med Hauppauge dual, så jeg kan tage free DVB-T og analog Yousee.

Tak til alle der har kommenteret denne tråd.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 21:43

Jeg har efterhånden bygget en del mediacentre og kan bare konstatere at Floppy/firedtv er stort set det eneste der virker 100%.

Jeg har bare ikke lyst til at have Firewire devices kørende på min server. Det er da mærkeligt den skal bruge både en PCI/AGP og Firewire. PCIe burde være alt rigeligt.

Jeg tror jeg starter med Hauppauge dual, så jeg kan tage free DVB-T og analog Yousee.

Tak til alle der har kommenteret denne tråd.

Ja men den bruger ikke PCI til noget andet end som kortholder (FloppyDTV)  bruger du FireDTV (Ekstern boks) så bruger den intet andet end FireWire porten

Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 21:31

Ja men den bruger ikke PCI til noget andet end som kortholder (FloppyDTV)  bruger du FireDTV (Ekstern boks) så bruger den intet andet end FireWire porten

Jo det er rigtigt. Men Firewire kan vel ikke undgå at spise nogle processor kræfter fra min server. Båndbredden i PCIe 1x (2000 MBit/s) som er intern bus mens FireWire 800 (800 MBit/s) er lavet til eksterne devices.

Men når jeg skal skifte til digital, Boxer eller Yousee ender det nok med et FloppyDTV, hvis det er det eneste der virker til det tidspunkt. Så kan jeg stadig modtage freeview kanaler på Hauppague dual analog/DVB-T.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:08

Hold nu op, nu er du pjattet!

At have et FireWire kort i maskinen svarer til at du belaster maskinen med 0,0004%, og ja det er ikke en videnskabelig fremstilling. Firewire er som en vandhane, åbnes den så bruges den. Er den lukket, bruges den ikke

Til top
stavn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:38

Hold nu op, nu er du pjattet!

At have et FireWire kort i maskinen svarer til at du belaster maskinen med 0,0004%, og ja det er ikke en videnskabelig fremstilling. Firewire er som en vandhane, åbnes den så bruges den. Er den lukket, bruges den ikke

Husk på det er en Windows Home Server jeg bygger, som skal bruges til andet end videomaskine. Det går ikke at der er glitches hver gang der tændes for "vandhanen". Men det er bare mine krav, og jeg anerkender selvfølgelig argumentet at det er det eneste kort der virker med digital betaligs TV.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 23:45
Firewire er jo meget intelligent sammenlignet med USB. Så den belaster kun minimalt maskinen.

Jeg ville ikke have nogle skrubler ved at køre med firewire.

Men du kan spare nogle penge på tunerkortene hvis man vælger Terratec Cinergy. Jeg kører YouSee uden problemer og har prøvet det samme med FloppyDTV. Der var ingen forskel i mit setup.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu