recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Home Server og SqueezeCenter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Home Server og SqueezeCenter ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Home Server og SqueezeCenter ?
    Sendt: 25-September-2008 kl. 09:28
Hej

Overvejer kraftigt at anskaffe en Windows Home Server maskine
til at fodre min Duet med data. Jeg vil installere SqueezeCenter på
WHS maskinen.

Nogle her på sitet med erfaringer med et sådant setup ?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 09:31

Jeg har en HP MediaSmart Server (Windows Home Server) med SqueezeCenter 7.2 og en Squeezebox Classic. Det fungerer ganske godt.

Hvad er vil du gerne vide?

Redigeret af Sandal - 25-September-2008 kl. 09:31
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 23:28

Hej

Har Fujitsu Siemens svar på en WHS (Scaleo home server). Anskaffet alene (næsten) med det formål at afvikle squeezecenter til min nyindkøbte Duet - og ja, jeg kan bekræfte det spiller (har dog opgraderet ram fra 512 til 2 gb). Bemærk, kun en ramsokkel så du kan ikke bruge de 512 hvis du vil opgradere, men med de ram priser er det jo næste heller ikke nødvendigt.

Jeg kan bekræfte, at:

- cover er på Duet med det samme - ved hurtig rul tager det under 1 sek til cover er på skærmen.

- søge i min musiksamling (50 gb) sker ligeså hurtigt som på min pc.

- vækning af WHS fra dvale tilstand (jeg ved at en server ikke bør gå i dvale, men må erkende at jeg synes det er lidt spild af støm at have den tændt 24/7) tager ca. 30 sek. Dvs. jeg tænder min duet og efter ca. 30 sek. kan jeg søge/afspiller fra min musikkilde

- støj - en anelse. Hvis den står et stille sted kan man høre den! Den kan efter min opfattelse ikke stå i et soveværelse (f.eks.)

- strøm - bruger ca. 1-2 watt i dvaletilstand (med WOL) - når den er tændt bruger den ca. 40-60W.

Har tidligere haft en Synlogoly 101j som skulle skiftes ud i forbindelse med købet af Duet. Jeg stod overfor en større Synlogoly, Qnap eller WHS. Jeg valgte den sidste ud fra følgende parameter:

- pris/ydelse (jeg gav kr. 4.000 for en fuld maskine med WHS og 1 GB disk) Jeg tror en "dum" NAS server koster næsten det samme.

- opsætning/tilpasning > jeg har aldrig været en Linux nørd og installation af Twonky på min 101J synes jeg ikke var sjovt. Det er noget anderledes med WHS.

Jeg kan kun anbefale en WHS og synes min Siemens er perfekt. Den er dog relativ stor så hvis den skal så synligt er en HP nok bedre - men det er jo en smag sag.

God fornøjelse med dit valg.

Hilsen

Jesper

(SCALEO-Home-Server.do

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

- strøm - bruger ca. 1-2 watt i dvaletilstand (med WOL) - når den er tændt bruger den ca. 40-60W.

Har du målt det? Der er ingen blæser i dvale - ligesom en bærbar?

Ellers supergode specs

Hvor købte du henne?

Jeg har selv Synology CS406 og er ret godt tilfreds, men jeg kan genkende det med støj: Den kan høres, hvis jeg sover i kontoret, og det er irriterende (Begge dele...)
(OK, væsentligt mindre sovestøj, end da jeg boede på H.C. Ørsteds Vej )

Med min 4-bay NAS er jeg ikke i nærheden af dine specs, men er du så i nærheden af mine, det er så modspørgsmålet
Nå, det var bare for sjov, det sidste.

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 00:09
(SCALEO-Home-Server.do
...virker ikke
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:05

Hej jsmidt et al

Har også en Scaleo, og ved ikke helt om jeg synes det er godt eller ej. Haft en del netværksporblemer (tilgå indholdet fra mit mediecenter).

Men:

1: Hvordan installerer man Squeezecenter? Dumt spørgsmål måske, men jeg kan kun tweake via Home Server Konsollen - kan ikke logge på serveren via fjernskrivebord, da jeg kører XP Home

2: Er det muligt at konfigurere Twonky (ud over via konsollen, begrænsede muligheder) som det kendes fra NAS-versionerne. Hvis jeg prøver at logge på konfigurationsmodulet, kommer den en meddelelse om resticted access.

------

Mvh Kasper

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 13:14

Hej

Her et link der virker http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/home_server/sca leo_homeserver.html

Jeg købte min i Computercity til kr. 3.999 + 2 b ram i en netbuik til kr. 230.

Når den er i dvale er der ingen blæser  

Strømforbrug er faktisk tal - målt med en ETECH PM300.

Breddam, jeg tror ikke jeg forstår dit modspørgsmål  - men der kan også komme 4 diske i FS 1900 og den kan også køre linux (hvis det er det man ønsker) - så minder den vel om en CS406  

For at installere Squeezecenter skal du tilgå WHS via terminal (fjernskrivebord). Du kan - efter hvad jeg ved - ikke installere det på andre måder. Jeg kan forstå ud fra dit spørgsmål at fjernskrivebord ikke er med XP home - så ved jeg ikke hvordan du kan/skal tilgå den. Prøv at google det!

Vedr opsætning af Twonky kan du kommer til alle instillingsmuligheder ved at tilgå den på serveren (og altså ikke på tilknyttede computer) med navn:9000 (jeg antager her at du har ændret porten for Squeecenter til f.eks. 9001 - begge har som standard 9000).

God weekend.

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af kfkv kfkv skrev:

1: Hvordan installerer man Squeezecenter? Dumt spørgsmål måske, men jeg kan kun tweake via Home Server Konsollen - kan ikke logge på serveren via fjernskrivebord, da jeg kører XP Home

Remote Desktop (mstsc) burde ligge på din installations cd til XP Home.
Ellers kan du downloade den herfra:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdclientd l.mspx

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 19:43
Mange tak for svarene til mine spørgsmål. Porten er fjernskrivebordet, som man som udgangpunkt i XP Home ikke har - eller kan få - de fornødne rettigheder til. Jeg vil prøve at installere mstsc og se om det hjælper. Igen tak.
------

Mvh Kasper

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 21:37

Nå, men remote desktop er allerede en del af XP Home.

Når jeg prøver at logge direkte på serveren, svarer den, at jeg ikke er "granted allow log on through terminal services", og skal være "member af remote desktop users".

Og det kan man så ikke i XP Home. Buuhuu

------

Mvh Kasper

Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 22:37
Hej

tak for gode informative tilbagemeldinger.

Tror helt sikkert jeg satser på en WHS maskine
frem for en NAS.

Redigeret af finnbrodersen - 28-September-2008 kl. 22:49
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

Jeg tror en "dum" NAS server koster næsten det samme.

Oh, det er ikke en rigtig betegnelse.

En Synology NAS kan fx. agere webserver (fx. med php & mySQL), ftp-server, downloadstation og styre et webcam. Kan WHS det samme?

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu