recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - windows home server vail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketwindows home server vail

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Emne: windows home server vail
    Sendt: 28-April-2010 kl. 10:16
så er der en ny version af windows home server på vej, man kan downloade en beta version her http://bink.nu/news/check-out-the-new-public-beta-for-windows-home-server-code-name-vail.aspx
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 10:35
Er der ikke lige én som kan forklare mig hvorfor man skal vælge en Windows Home Server frem for hvilken som helst anden fildelings server på markedet?

Jeg kan kun se noget smart i at kunne streame video, hvor der automatisk tilpasses bitraten. Resten i serverpakken er det samme som en Windows XP eller tilsvarende tilbyder.

Fortæl mig venligst hvad som gør Windows Home Server værd at benytte?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 10:41
Bruger ikke selv Home Server, men jeg mener at mange vil være glade for den automatiske backup af klienterne, og det centrale overblik over klienternes status er en hjælp til enhver hjemme IT chef
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
npa-at-rec Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Bruger ikke selv Home Server, men jeg mener at mange vil være glade for den automatiske backup af klienterne, og det centrale overblik over klienternes status er en hjælp til enhver hjemme IT chef
Plus måden at tilføje nye diske og opsætte replikering af data på, er så latterlig enkel, at alle kan finde ud af det.
Jeg har en WHS og er superglad for den og kunne ikke forestille mig at skifte til en NAS.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 17:08
Jeg har også WHS herhjemme :) kunne da være nice at den "gamle" version jeg har kunne lave den streaming som den nuværnende ikke understøtter.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 22:22
OG så understøtter WHS faktisk både win og mac - den er fuldt ud kompatibel med time machine fra osx. - så det er faktisk slet ikke nogen dårlig løsning til en "blandet familie" :D
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

OG så understøtter WHS faktisk både win og mac - den er fuldt ud kompatibel med time machine fra osx. - så det er faktisk slet ikke nogen dårlig løsning til en "blandet familie" :D

Den såkaldte "time machine" er jo bare et fancy Apple ord for rsync, som har eksisteret i 14 år.

Unix systemer understøtter det out of the box og windows kan man installere et gratis program og få det til at virke.

Undskyld mit sure opstød!
Men Apple elsker at komme gammel vin på nye flasker og sælge det som deres egen opfindelse. Jeg har tidligere mødt Apple fans som var overbevidst om at Apple opfandt mp3, da det jo ikke har eksisteret før iPod - Huh! Shocked
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:02
Jeg  og min familie vældig glade for min DIY WHS.

Compucase S4UT6 4U 19"(Man kan installere to 5x3½ backplanes)
NorthQ 400w psu
ASUS AT3N7A-I
2GB RAM
Lycom ST-126 SATA Multiplier Bridge
Raidsonic IB-555SSK Backplane
Samsung Slimline DVD drev
3 x WD EARS 2TB SATA2 DISKE
1 x Seagate 500 GB SATA

Software:
Windows Home Server PP3
MyMovies 3
Yammm
MS DHCP Server.

Fuldstændig backup, central placering af data, DLNA. Billig i drift og nem at sætte op. Bruger man flere 7MC maskiner bliverer Libraries automatisk tilføjet klienter, ligesom optagede filer flyttes og arkiveres automatisk ift indstillinger.

Desuden er backupfunktionen meget smart. Hvis en fil findes på flere maskiner tilkoblet sparer serveren plads ved kun at have en kopi på WHS'en.

Man kan sagtens lave noget der ligner WHS baseret på andre systemer. Men pointen er at WHS er en færdig løsning der laver relativt komplicerede ting så selv de mindst teknisk kyndige kan finde ud af det.

Da prisen er 800kr ser jeg egentlig ikke grunden til at man skulle købe sig et XP system og begynde at pangle med alt muligt.

Og så nåede vi 2000 indlægEmbarrassed

Redigeret af Patriarken - 29-April-2010 kl. 13:06
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Og så nåede vi 2000 indlægEmbarrassed

Tillykke Clap i sær da mange af dem har hjulpet mig Smile
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2010
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 21:10
Det er heller ikke at forglemme at microsoft faktisk smider en "hjemmeside" med oven i hatten så man altid kan tilgå sine filer og styre serveren lige meget hvor man befinder sig. Derudover kan venner og bekendte jo også få adgang til billeder osv...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu