|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() Sendt: 28-April-2010 kl. 10:16 |
så er der en ny version af windows home server på vej, man kan downloade en beta version her http://bink.nu/news/check-out-the-new-public-beta-for-windows-home-server-code-name-vail.aspx
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4950 |
![]() |
Er der ikke lige én som kan forklare mig hvorfor man skal vælge en Windows Home Server frem for hvilken som helst anden fildelings server på markedet?
Jeg kan kun se noget smart i at kunne streame video, hvor der automatisk tilpasses bitraten. Resten i serverpakken er det samme som en Windows XP eller tilsvarende tilbyder. Fortæl mig venligst hvad som gør Windows Home Server værd at benytte? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Bruger ikke selv Home Server, men jeg mener at mange vil være glade for den automatiske backup af klienterne, og det centrale overblik over klienternes status er en hjælp til enhver hjemme IT chef
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
npa-at-rec ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2009 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
Plus måden at tilføje nye diske og opsætte replikering af data på, er så latterlig enkel, at alle kan finde ud af det.
Jeg har en WHS og er superglad for den og kunne ikke forestille mig at skifte til en NAS.
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Jeg har også WHS herhjemme :) kunne da være nice at den "gamle" version jeg har kunne lave den streaming som den nuværnende ikke understøtter.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
OG så understøtter WHS faktisk både win og mac - den er fuldt ud kompatibel med time machine fra osx. - så det er faktisk slet ikke nogen dårlig løsning til en "blandet familie" :D
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4950 |
![]() |
Den såkaldte "time machine" er jo bare et fancy Apple ord for rsync, som har eksisteret i 14 år. Unix systemer understøtter det out of the box og windows kan man installere et gratis program og få det til at virke. Undskyld mit sure opstød! Men Apple elsker at komme gammel vin på nye flasker og sælge det som deres egen opfindelse. Jeg har tidligere mødt Apple fans som var overbevidst om at Apple opfandt mp3, da det jo ikke har eksisteret før iPod - Huh! ![]() |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg og min familie vældig glade for min DIY WHS.
Compucase S4UT6 4U 19"(Man kan installere to 5x3½ backplanes) NorthQ 400w psu ASUS AT3N7A-I 2GB RAM Lycom ST-126 SATA Multiplier Bridge Raidsonic IB-555SSK Backplane Samsung Slimline DVD drev 3 x WD EARS 2TB SATA2 DISKE 1 x Seagate 500 GB SATA Software: Windows Home Server PP3 MyMovies 3 Yammm MS DHCP Server. Fuldstændig backup, central placering af data, DLNA. Billig i drift og nem at sætte op. Bruger man flere 7MC maskiner bliverer Libraries automatisk tilføjet klienter, ligesom optagede filer flyttes og arkiveres automatisk ift indstillinger. Desuden er backupfunktionen meget smart. Hvis en fil findes på flere maskiner tilkoblet sparer serveren plads ved kun at have en kopi på WHS'en. Man kan sagtens lave noget der ligner WHS baseret på andre systemer. Men pointen er at WHS er en færdig løsning der laver relativt komplicerede ting så selv de mindst teknisk kyndige kan finde ud af det. Da prisen er 800kr ser jeg egentlig ikke grunden til at man skulle købe sig et XP system og begynde at pangle med alt muligt. Og så nåede vi 2000 indlæg ![]() Redigeret af Patriarken - 29-April-2010 kl. 13:06 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
ogodt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Tillykke
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Hamsjael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2010 Status: Offline Point: 248 |
![]() |
Det er heller ikke at forglemme at microsoft faktisk smider en "hjemmeside" med oven i hatten så man altid kan tilgå sine filer og styre serveren lige meget hvor man befinder sig. Derudover kan venner og bekendte jo også få adgang til billeder osv...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |