|
Windows Home server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Wernstar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2012 kl. 10:27 |
Hej,
Jeg er igang med opsætning af en windows home server til medie streaming. Efter at have fundet Mezzmo medie server, fungere alle apperater i huset pludselig via DLNA uden problemer. Det betyder så at jeg også gerne vil have adgang til mine sager udefra. Her havde jeg forestillet mig en VPN forbindelse som værende det bedste. Er der nogen her der har erfaring med skidtet? Jeg kan godt oprette forbindelse til serveren via VPN, men får ikke adgang til netværket, eller mezzmo som kører direkte på serveren. HVORFOR?! :) Har rodet med det i 4 dage nu, og er ved at være kørt fast. Mangler nok en step-by-step guide til hvilke roller der skal installeres på serveren, i hvilken rækkefølge, og de enkeltes opsætning. Åhh ja, så kan jeg se folk har lidt problemer med Waoo og deres routere. Er det noget der er blevet løst? Hvis jeg ikke kan forwarde porte når jeg får Waoo til sommer, så er det hele lidt ligegyldigt... Anyone? :) På forhånd tak.
Redigeret af Wernstar - 06-April-2012 kl. 10:29 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan har du oprettet din VPN adgang?
Hvis du har adgang til serveren burde du også have adgang til netværket, medmindre du direkte har spærret for det. |
|
![]() |
|
Wernstar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Status: Offline Point: 10 |
Jeg har bare installeret windows home server og derefter installeret den VPN service der indbygget. Jeg har derefter oprettet en nye bruger til VPN adgang. Når jeg tilslutter VPN serveren får jeg en ip, men ingen gateway. Jeg kan ikke se min mezzmo medieserver via vpn heller.
|
|
![]() |
|
PeterDKM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Hej
Jeg bruger Hamachi fra Logmein.com Det er gratis og virker rigtig godt uden nogen bøvlet opsætning. https://secure.logmein.com/products/hamachi/register.aspx
|
|
![]() |
|
Det jeg forsøger et site to site VPN. Det duer ikke at skulle være afhængig af en PC i klient enden. Jeg vil gerne have mulighed for flere grene mødes på én server(min)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |