recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows_kopiere udvalgte kolonner fra PDF
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows_kopiere udvalgte kolonner fra PDF

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows_kopiere udvalgte kolonner fra PDF
    Sendt: 16-Januar-2021 kl. 16:51
Er novice på Windows, så jeg håber nogen kan hjælpe mig med et trivielt problem.

Når man skal kopiere bestemte kolonner i en PDF på en Mac, holder man "alt" nede og kan trække cursoren hen over den kolonne man nu vil kopiere

Men, hvordan kan jeg vælge bestemte kolonner/tekst-stykker i Windows fra en PDF? Har prøvet med forskellige tastekombinationer uden held.Cry





Redigeret af Fisher65 - 16-Januar-2021 kl. 16:53
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 17:15
Hej.

Når jeg selv har haft problemer med at klippe (Copy) fra PDF, har det som regel været fordi, at PDF Dokumentet har været kopi sikret.
Det har jeg som regel løst ved først, at installere en 'Microsoft Print to PDF' printer, printe ud til en andet PDF document. Så vil man normalt kunne kopiere fra det nye.


En anden mulighed er at prøve med: 
'Adobe Acrobat Pro DC
Edit text and images in your PDF file.'

Der findes en 7 dage prøve version:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Januar-2021 kl. 17:16
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2021 kl. 21:49
Tak for svar.
Det er fra Acrobate Pro DC. PDF’en er downloadet og åbnet i Pro og er ikke kopi sikret.
Fra en Mac kan jeg holde “alt” nede og kopiere valgte kolonne og kopiere direkte ind i Excel.

Åbner jeg tekstredigering i Acrobate Pro DC, er kolonnen splittet op, og jeg kan kun kopiere et tal ad gangen.

Findes der ikke en tastaturkommando til at kopiere hele kolonnen (det er tal fra marts 2020, dag for dag, indtil idag) på en Lenovo/Windows-tastatur, ligesom på en Mac 🤔

Mvh
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 00:24
Kan du ikke bruge denne metode?

Konvertering af markeret indhold til andre formater

Du konverterer markeret indhold til andre formater ved at eksportere en markering. Du kan f.eks. markere indhold og gemme det som et Word-dokument, Excel-regneark eller kommaseparerede værdier.

  1. Klik på markeringsværktøjet . Tryk på Ctrl (Windows) eller Command (Mac OS) for at oprette en rektangulær markering.

  2. Træk en rektangel over indholdet for at kopiere det. Hvis du markerer tekst i kolonner, skal du trykke på Alt.

    Bemærk: Hvis du vil markere tabeller, der overskrider én side, kan du prøve at ændre sidevisningen til Fortløbende enkelt side, inden tabellerne markeres. (Vis > Sidevisning > Aktivér rulning)

  3. Højreklik på markeringen, vælg Eksportér markering som, og angiv et filnavn.
  4. Afhængigt af indholdets beskaffenhed skal du vælge en af følgende i Filtype:

    Word-dokument eller Word 97-2003

    Gemmer indholdet som en Word-fil.

    Excel-projektmappe, XML-regneark eller CSV

    Gemmer indholdet som en tabel.

Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 12:24
Det med at holde "alt" nede fungerer netop ikke på en PC, men jeg kan eksportere hele PDF´en til Word.

Tak for alle input og hjælp.

Mvh
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Det med at holde "alt" nede fungerer netop ikke på en PC, men jeg kan eksportere hele PDF´en til Word.

Tak for alle input og hjælp.

Mvh

På Windows er der forskel på højre og Venstre alt-tast. Jeg tror du skal bruge venstre.
Venlig hilsen
KB
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 16:19
På den Lenovo ThinkPad jeg sidder med, er der en "Alt" på venstre side af mellemrumstasten, på højre siden en "AltGr". 

Det gør desværre ikke nogen forskel, hvilken af dem jeg holde nede. Kan alligevel ikke vælge at kopiere en specifik kolonne direkte fra PDF.

Problemet er dog løst, ved at eksportere PDF til word - en lille omvej. 

Underlig dog, at den funktion ikke findes på et Windows-tastatur, når det fungerer med at holde "Alt" nede på et macOS-tastatur?

Mvh


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

På den Lenovo ThinkPad jeg sidder med, er der en "Alt" på venstre side af mellemrumstasten, på højre siden en "AltGr". 

Det gør desværre ikke nogen forskel, hvilken af dem jeg holde nede. Kan alligevel ikke vælge at kopiere en specifik kolonne direkte fra PDF.

Problemet er dog løst, ved at eksportere PDF til word - en lille omvej. 

Underlig dog, at den funktion ikke findes på et Windows-tastatur, når det fungerer med at holde "Alt" nede på et macOS-tastatur?

Mvh

Så vidt jeg husker er det en af de små ting på Mac, som ikke eksisterer på Windows. Men jeg troede faktisk at de havde fjernet funktionen. Jeg har ikke benyttet den siden System 9.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 06:28
Det virker nu fint med alt + mus her hos mig (bortset fra visse beskyttede dokumenter som csell er inde på).

Jeg bruger den nyeste Adobe Acrobat Reader DC på Windows 10, og har umiddelbart ikke ændret noget fra standard installationen. Det er en stationær med standard tastatur. 
Kan evt. teste på min ThinkPad senere i dag, men mindes ikke jeg har haft problemer.

Edit: Heller ingen problemer med alt + markering på en ThinkPad T, med samme software som ovenståendde.




Redigeret af LeChuck - 19-Januar-2021 kl. 10:07
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 18:47
Jeg må indrømme at jeg også lige har testet på en Windows med Adobe DC og det virker med ALT tasten og træk med musen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 23:05
Fisher65

Siden vi andre kan kopiere kolonner efter den opskrift jeg sendte tidligere, kan fejlen hos dig måske ligge i at din Acrobat er en forældet version - eller har du fået installeret en Mac-version på din Win-PC?

Du kunne måske også prøve med en fjernelse og geninstallation.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Fisher65

... eller har du fået installeret en Mac-version på din Win-PC
Man bør afholde sig for at udtale sig om ting, når man åbenlyst har så lille en viden omkring dem.

Det er ikke for at nedgøre nogen, men man har aldrig tidligere, ved en fejl, kunne installere en MacOS udgave af et program på et Windows operativsystem og indtil videre er dette stadig gældende.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu