recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Medie Center og IPTV fra Dansk Bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Medie Center og IPTV fra Dansk Bredbånd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nillerbob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Medie Center og IPTV fra Dansk Bredbånd
    Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:04
Hej allesammen,

Jeg har bygget en windows Home Server (vail), hvor jeg streamer mit digitale tv fra en digital tuner ud til mine fjernsyn via medie extenders (XBOX360). Dette fungerer perfekt.

Nu vil jeg gerne kunne tilslutte mit hd tv signal til Medie centeret.

Mit tv signal er et IPTV signal fra Dansk Bredbånd, der krypteres via dres nye HD box, Motorola 1920. Signalet kommer ud via et HDMI stik. (MPEG4)

Inden jeg køber et ny video indgangs kort har jeg et par spørgsmål, som nok vil afsløre, at jeg ikke er ekspert:

1) Hvilken type video indgangs kort skal man bruge
2) Hvordan kan man få medie centerets tv funktioner til at fungere, når det i princippet ikke er et tv signal der går ind i en tuner - men ukrypteret mpeg4 ? Findes der software løsninger, der kan klare dette ?

Måske har een af jer allerede prøvet dette - eller kender relevante links. Har googlet nettet tyndt og synes stadig at jeg er lidt på bar bund.

Jeg vil være kisteglad for hjælp til dette 
Niels
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:16
Tilføjelse til ovenstående: HD boksen fra dansk bredbånd er en motorole vip 1910-9
Niels
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:42

Det er ikke MPEG4 video ut av et HDMI stik.  Ut av HDMI stik er det ca. 1.2Gbit/s ukomprimmert video.

Jeg tror ikke det kan la seg gjøre å få til en slik løsning som du ønsker.  I teorien kunne nok et HDMI input kort med MPEG4 komprimmeringschip i PC'n løse problemet men det tror jeg ikke finnes.  Et slikt kort vil normalt sett heller ikke kunne fungere dersom Motorola boksen benytter HDCP over HDMI linken.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:01
Hej Bobben,

Jeg kan også få signalet ud via component - gør det en forskel ?

Burde jeg ikke kunne få det ind på pc'en med et hdmi video indgangs kort/adaptor ?

Niels
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu