recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows nøgler - billigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows nøgler - billigt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 11:13
Jeg tror ikke, TH2 kommer i dag. Jeg tror, den kommer i morgen aften dansk tid.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 11:17
Jeg har tidligere fået anbefalet g2play på hwt.dk - de skulle efter sigende være ok at handle ved (har dog ikke selv brugt det endnu):
http://www.g2play.net/category/19429/windows-10-professional-oem-key/
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 12:31
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 12:42
Installer dog fra din download og vent med at indtaste nøglen til du har fundet et billigt sted at købe den.
Alternativt installer Win7 uden opdateringer og opgrader derfra.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 13:10
Jeg vil tro at Microsoft får ca. lige så mange penge i kassen ved at du køber koden hos G2Play, som hvis du bruger et crack til aktivering af Windows. Men hvis det får dig til at føle dig som en mere lovlydig borger, så værsgo' :)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 13:14
pilehave: Udover anbefalingen på hwt's forum kender jeg ikke til G2Play - men det lyder til at du mener at det er ulovligt - hvad kender du til stedet? (Som de fleste andre, er jeg "blot" interesseret i den billigst mulige, lovlige licens til Windows).
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

pilehave: Udover anbefalingen på hwt's forum kender jeg ikke til G2Play - men det lyder til at du mener at det er ulovligt - hvad kender du til stedet? (Som de fleste andre, er jeg "blot" interesseret i den billigst mulige, lovlige licens til Windows).
Nej, jeg mener ikke at det er ulovligt. Men koderne til Windows og koderne til spil er sikkert udstedt i Kina eller Rusland og sikkert med vedhæftede begrænsninger ift. region eller sprog.

Se på det som parallelimport. Men med en Windows-kode til 17 pund (og distributøren skal jo tjene sine 50%) kan jeg ikke se hvorfor man skulle betale det beløb - der ender alligevel ikke mange ører i MS's pung.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 13:49
Mange af de Windows koder som kan købes igennem amazon og ebay er msdn subscriptions og ikke til videresalg.
Når man er udvikler og Microsoft partner, så får man pr. person en række nøgler som må benyttes til testinstallationer. De får måske 1 nøgle til 20 stk Windows 10 Pro aktiveringer og en til Windows 10 Pro og tilsvarende til Windows Server 2012 osv.

Men mange benytter dem ikke til test og sælger dem i stedet privat igennem ebay og Amazon. Nogle går så langt at de leverer et forfalsket Microsoft bevis på koden og sender som brev. Dead

Ulempen for den som køber kan være at der bliver solgt for mange koder og så overskrides antallet af aktiveringer. Så vil man ikke kunne installere med samme kode igen og sælger er over alle bjerge.

Der eksisterer stadig nogle gyldige Windows 8 opgraderinger til mellem 300-500 kr.

Den billigste løsning for at få en Windows er at opgradere til 8 fra Windows XP - Windows 8 kan så igen opgraders til Windows 10 uden at installere alle opdateringerne.

Man skal downloade én af disse opdateringer fra Microsoft kb3035589 eller kb3035583. Herefter kan Windows 10 opgraderes. Efter opgradering skulle man ikke have problemer mere. Man vil nu kunne installere en Windows 10 fra bunden på computeren.

Redigeret af Cyberguyen - 11-November-2015 kl. 13:52
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mange af de Windows koder som kan købes igennem amazon og ebay er msdn subscriptions og ikke til videresalg.
Når man er udvikler og Microsoft partner, så får man pr. person en række nøgler som må benyttes til testinstallationer. De får måske 1 nøgle til 20 stk Windows 10 Pro aktiveringer og en til Windows 10 Pro og tilsvarende til Windows Server 2012 osv.

Jeg har også undret mig over, hvordan de kunne sælges så billigt, og alligevel være ægte.

Venlig hilsen
KB
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det er lidt ligesom at købe MP3 filer på en eller anden russisk hjemmeside, hvor priserne er 1/10 af dem i Itunes. Der er sku ikke nogen som kan tro, at en eneste øre finder vej til kunstneren. 

Redigeret af mortenls - 11-November-2015 kl. 15:01
Til top
KimTheMan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2009
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimTheMan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 15:08
Ja så køber du så bare en billige Windows 10 pro licens i stedet:
http://www.ithansen.dk/kob-windows-7-8-10-download-licenser/230-windows-10-professional.html

Selv om det billigste stadig ville være, at købe en Windows 7 Home Premium 64 bit til 675Kr.

Og derefter opgradere til Windows 10 gratis til d. 29 juli 2016.

Redigeret af KimTheMan - 11-November-2015 kl. 15:14
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2015 kl. 17:25
Hvis man har Windows XP, så kan man opgradere til en Windows 8 Pro og videre til en Windows 10 Pro for 652,00 med fragt hos Computersalg.dk

Det gælder som en retail pakke, så den må flyttes til en ny maskine, hvis det system man opgraderer fra også er retail. Thumbs Up

Nogle steder på ebay kan man finde samme opgradering, bare billigere - men så skal man selv hente en Dansk skive lovligt fra Microsoft. Koden er dog den samme til alle sprogversioner.

Redigeret af Cyberguyen - 11-November-2015 kl. 17:30
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu