recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Phone 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Phone 7

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Phone 7
    Sendt: 18-September-2011 kl. 11:24
Hej

Jeg er ved at være godt og grundig træt af min HTC Desire med android, så vil godt prøve noget andet. Og har overvejet at skifte til Windows Phone 7. Men ville hører om der er nogle herinde som har nogle gode erfaringer med nogle telefoner som har det som styresystem?

Mvh Michael
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 13:08
Jeg blev i går så træt af min iPhone 4, at jeg smed en bestilling efter en HTC Mozart... Der skulle være en opgradering til Mango klar lige rundt om hjørnet.
 
Efter hvad jeg har hørt fra bekendte og set af reviews, så falder Windows Phone lige i min smag. Jeg har aldrig været fan af Android pga. performance/stabilitet og har heller aldrig været vild med iOS.
 
Windows Phone 7 har en del mangler, men Mango (version 7.5) indeholder alt hvad man kunne ønske sig og har ikke mangler.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 14:12
Jeg synes Windows Phone 7 ser meget fornuftigt ud.
Det virker mere flydende og bedre opbygget end Android.

Der er dog et altoverskyggende problem, hvilket er manglen på Apps.
Så længe der ikke er udgivet f.eks. en netbank applikation, så synes jeg ikke Phone 7 er noget værd.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 14:22
Helt enig med mictand.
 
WP7 er lækkert (har selv en HTC Mozart som "lege telefon"), men en smartphone er ikke bedre end det indhold, der kan smides på den. Og her stinker WP7 indtil videre i DK.
 
Så intet slår iPhone i forhold til den samlede pakke - design/performance/stabilitet/OS/apps. I hvert fald indtil videre.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 14:34
Jeg har iPhone nu, og bruger ikke specielt mange apps. Jeg bruger kalender, mails, sms, telefon og browser. Og på alle punkter undtagen sms/browser, synes jeg ikke det fungerer specielt godt. Før iPhone havde jeg dog en Android og alene på stabilitet, var det skiftet værd.
 
Bruger dog også netbank app, som jeg kommer til at savne meget til windows! Så krydser fingre for, at den kommer hurtigt.
Til top
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2011 kl. 20:28
Vil meget gerne hører hvordan det kører på HTC Mozart, da det også er den jeg overvejer at købe. 

Mon ikke det bliver bedre i forhold til Apps nu hvor der er kommer en dansk version, for den app jeg kommer til at savne er også den app jeg har til min bank.


Redigeret af Michaelsc - 19-September-2011 kl. 20:31
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Vil meget gerne hører hvordan det kører på HTC Mozart, da det også er den jeg overvejer at købe. 

Mon ikke det bliver bedre i forhold til Apps nu hvor der er kommer en dansk version, for den app jeg kommer til at savne er også den app jeg har til min bank.
Jeg skal nok komme med en update når jeg får min hjem. Men Mango er ikke udgivet til den endnu, og gider ikke køre med en uofficiel version, så må vente til HTC lancerer det.
 
Der er dog masser af Youtube videoer hvor der køres Mango på den.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:18
Så har jeg haft min Mozart i et døgn, og indtil videre er jeg godt tilfreds. Det kører super snappy og browsing fungerer rigtigt godt.
 
Der er dog en del mangler i WP7 pt., men dette var jeg godt klar over, og skulle forhåbentligt blive løst med Mango.
 
De største ulemper IMO:
 - Besværligt at skifte fra vibrater til lydløs
 - Kun én lydstyrke. Dvs. musik, ringetone er én og samme setting. Jeg har ikke verificeret om alarmen også styres af denne, men det ville virkelig være et stort issue hvis det var tilfældet.
 - Nye ulæste kalenderevents i Exchange popper ikke op som det sker på iPhone.
 - Bruger ikke "Android metoden" på phone pad. (At man kan skrive navnet på kontakten på "T9" måden.
 
Jeg ved ikke om ovenstående er noget der bliver rettet i Mango, men det håber jeg. Speciel lydstyrke og kalenderevents! Batteritiden ved jeg stadig ikke om er god, men tror ikke den er på højde med iPhone4. Men måske dette er optimeret i mango samtidigt.
 
Men er vild med interfacet. Dejligt simpelt og overskueligt og alle informationer man vil have, står altid hvor man vil have dem.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 19:43
mango skulle komme om 14 dages tid fik jeg at vide i går, men ser nu okay cool ud
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Så har jeg haft min Mozart i et døgn, og indtil videre er jeg godt tilfreds. Det kører super snappy og browsing fungerer rigtigt godt.
 
Der er dog en del mangler i WP7 pt., men dette var jeg godt klar over, og skulle forhåbentligt blive løst med Mango.
 
De største ulemper IMO:
 - Besværligt at skifte fra vibrater til lydløs
 - Kun én lydstyrke. Dvs. musik, ringetone er én og samme setting. Jeg har ikke verificeret om alarmen også styres af denne, men det ville virkelig være et stort issue hvis det var tilfældet.
 - Nye ulæste kalenderevents i Exchange popper ikke op som det sker på iPhone.
 - Bruger ikke "Android metoden" på phone pad. (At man kan skrive navnet på kontakten på "T9" måden.
 
Jeg ved ikke om ovenstående er noget der bliver rettet i Mango, men det håber jeg. Speciel lydstyrke og kalenderevents! Batteritiden ved jeg stadig ikke om er god, men tror ikke den er på højde med iPhone4. Men måske dette er optimeret i mango samtidigt.
 
Men er vild med interfacet. Dejligt simpelt og overskueligt og alle informationer man vil have, står altid hvor man vil have dem.
 
Slettet!


Redigeret af goAMinD - 23-September-2011 kl. 22:49
Blu-ray
Film
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Så har jeg haft min Mozart i et døgn, og indtil videre er jeg godt tilfreds. Det kører super snappy og browsing fungerer rigtigt godt.
 
Der er dog en del mangler i WP7 pt., men dette var jeg godt klar over, og skulle forhåbentligt blive løst med Mango.
 
De største ulemper IMO:
 - Besværligt at skifte fra vibrater til lydløs
 - Kun én lydstyrke. Dvs. musik, ringetone er én og samme setting. Jeg har ikke verificeret om alarmen også styres af denne, men det ville virkelig være et stort issue hvis det var tilfældet.
 - Nye ulæste kalenderevents i Exchange popper ikke op som det sker på iPhone.
 - Bruger ikke "Android metoden" på phone pad. (At man kan skrive navnet på kontakten på "T9" måden.
 
Jeg ved ikke om ovenstående er noget der bliver rettet i Mango, men det håber jeg. Speciel lydstyrke og kalenderevents! Batteritiden ved jeg stadig ikke om er god, men tror ikke den er på højde med iPhone4. Men måske dette er optimeret i mango samtidigt.
 
Men er vild med interfacet. Dejligt simpelt og overskueligt og alle informationer man vil have, står altid hvor man vil have dem.

Jonas, du lyder som en som har det samme behov i en telefon som mig. Få anvendelige apps og hente mail på en server i samme klient. Jeg ved godt der er mange videoer på nettet med sammenligninger, men egentlig ikke ret mange meninger som ikke er virkelig biased. Enten er det Apple fanboys som har de øverste kommentarer på youtuben, eller også er det ditto android fanboys. Jeg vil meget gerne høre mere og din sammenligning med iPhone.

Udmiddelbart interesserer W7 phone mig meget fordi man har en home screen med store ikoner og et meget simpelt interface. Sorry, men jeg bliver sku forvirret bare af at kigge på de 30-40 apps folk har på deres iPhones og Androids. 

Præcis denne Mozart har jeg selv kigget på som min første smartphone i konkurrence med Sony Experia Ray. Jeg er generelt lidt en Sony Ericsson fanboy da det er det eneste mærke jeg sådan set har ejet (dog også en Siemens S55!!). God sms-del, god samtalekvalitet og et godt kamera. Det er hvad jeg efterspørger.. dog er mit behov vokset lidt, så kigger efter en smartphone så jeg nemmere kan tjekke nettet på farten og få mails på telefonen fremfor den bærbare.

Jeg ved godt at iPhone er langt mere eksklusiv, men jeg betaler fandme ikke 5-6000 for en telefon (med rimelig hukommelse..) 
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 08:16
Nu styrer du jo selv, hvor mange apps du har liggende på en smartphone - WP7's ikoner er bare større, så hvis du har mange liggende, så skal du til gengæld scrolle nedad i stedet for til siden, som på iPhone/Android.

En iPhone 4 fås nu til ca. 4.300 kr., så 5-6000 kr. er noget overdrevet. Mulighederne for at få en low-budget telefon er nemmere til Android eller WP7, men til gengæld får du normalt, hvad du betaler for. Den bedste oplevelse får du typisk hos top-modellerne, men det er alt efter ens behov.


Redigeret af Skalle06 - 24-September-2011 kl. 08:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu