recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Phone 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Phone 7

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 08:33
Tror han mente med rimelig hukommelse, dvs. mere end 16gb - og de koster 5300,- :)

Er selv tæt på at hoppe med på WP7 bølgen....men min eneste bekymring er også Apps. Selvom jeg kun bruger 8-10 apps til daglig, så har jeg brug for en god livescore/bold.dk app, en Engadget app, en god lokal tvguide app, en løbe app (endomondo el. lign.) osv. samt et par gode vanedannende småspil (bordtennis, backgammon whatever). Og så ville det mest optimale endda være at der var flere app til rådighed når man hen af vejen fik behov for det.

Nogen der har et godt link til en liste over samtlige WP7 apps pt.?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Tror han mente med rimelig hukommelse, dvs. mere end 16gb - og de koster 5300,- :)

Lige præcis dét jeg skrev.. jeg ved udemærket man kan få den mest skrabede udgave til noget mindre, men hvis man har en smartphone er det ikke sjovt hele tiden at skulle slette film, spil, musik... osv..

Lige præcis en app til banken ville være super nice. Ellers ved jeg ikke hvad jeg specifikt ønsker mig.. Jeg bruger en Gamin forerunner 305 og en Cowon flac-afspiller til løb.. jeg har det ikke så godt med at have dyr elektronik med som jeg tror er mere følsomt end udstyr beregnet til løb.

Jeg er lidt ligeglad med de apps hvor man kan tømme en øl ved at hælde telefonen.. jeg sidder som regel sådan her når folk synes det er hysterisk morsomt:

. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:20
Ja, men det kunne nu være fedt hvis der fandtes en liste over de nuværende WP7 apps samt de WP7 apps der var under udvikling....
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:31
Spændende telefon. Blot ærgeligt at den kun har 8 gb hukommelse
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:39
Batteritiden er desværre ekstremt dårlig på den :( Jeg afventer lige til Mango kommer og ser om de har optimeret det, men ellers overvejer jeg at finde en anden Windows telefon. Styresystemet er der dog absolut intet galt med - det synes jeg slår iPhone med flere længder. (Dog ikke på apps).
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:


Nu styrer du jo selv, hvor mange apps du har liggende på en smartphone - WP7's ikoner er bare større, så hvis du har mange liggende, så skal du til gengæld scrolle nedad i stedet for til siden, som på iPhone/Android.

En iPhone 4 fås nu til ca. 4.300 kr., så 5-6000 kr. er noget overdrevet. Mulighederne for at få en low-budget telefon er nemmere til Android eller WP7, men til gengæld får du normalt, hvad du betaler for. Den bedste oplevelse får du typisk hos top-modellerne, men det er alt efter ens behov.


I forhold til antal GB er Htc'en meget dyre end en Iphone 4 16 GB så dit regnestykke er helt korrekt hvis du bruger det parameter.

Redigeret af Stenholt - 24-September-2011 kl. 10:57
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 12:02
Endvidere bliver behovet for GB på telefonen mindre fremover når mere og mere flyttes til skyen. Jeg har rigeligt med 16 GB.  Musik streamer jeg fra Spotify, film gider jeg ikke se på så lille en skærm, og billeder smider jeg også i skyen. Og 16 GB er altså rigeligt til apps - for mig i hvert fald.

Redigeret af Skalle06 - 24-September-2011 kl. 12:02
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 17:22
Hvordan overfører man filer (musik, video, billeder, docs osv.) til en WP7? Et zune program eller drag'n'drop eller?
Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2011 kl. 20:40

Jeg har nu kørt med mango på min htc trophy i 2 dage. Jeg har haft WP7 siden december og det er en god "makeover" de har lavet.

Mange af dagligdags funktioner er blevet fintunet og fungere nu mere intuitivt. Så er der kommet æøå ud på tastaturet i stedet for at det skal findes i undermenuer.
 
Jeg kan desværre ikke sammenligne WP7 med android eller iphone, da jeg aldrig har haft disse produkter, wp7 er min første smartphone efter maaange år med diverse Nokia modeller. Generelt kører mango endnu mere smooth og er klart en forbedring.
 
Desværre findes der endnu ikke nogle danske brugbare apps, bank, rejseplanen, osv, men håber da på at de kommer.
 
Batteri levetiden kan jeg ikke rigtig sige så meget om. Jeg oplader den hver dag, ikke fordi det er nødvendigt, men da jeg bruger den som vækkeur og laderen ligger også lige ved siden, så ryger stikket automatisk i. I mango er der kommet en battery saver menu - i den kan jeg se at rest levetiden lige nu er  1 dag og 2 timer og at det er 11 timer siden at jeg har ladet den sidst, det giver så 1 dag og 13 timer. Jeg har ikke snakket meget i den i dag, men min søn har spillet angry birds i en times tid.
 
Man skal bruge Zune til alt sync og er altså ikke, imo, altid særlig intuitivt og lidt besværlig at bruge. Version 4.8 er næsten lige kommet og er ikke meget bedre end 4.7 :-(
 
Men er generelt meget glad for telefonen, skifter dog job snart og skal aflevere min wp7 og får en andriod eller iphone på mit nye arbejde, så det bliver spændende om jeg bliver positivt eller negativ overrasket...
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 19:34
En lille update....
 
Jeg har fået en htc sensation (android) som ny firma telefon. Efter 14 dages tid er jeg ved at være dus med den. Jeg synes at wp7 telefonen kører lidt mere smooth end android telefonen. Android'en kan virke lidt uoverskuelig, skyldes måske htc, men har mange "dobbelte" ting, en htc kalender og en google kalender, en htc navigation og en google navigation, facebook og facebook for htc-sense, osv, osv. Batteri levetiden er mildest talt elendig, har slået både gps og mobildata fra, men den holder ikke et døgn og jeg bruger den ikke særligt meget. Har prøvet at "strømtune" den, slået de nævnte ting fra og skruet ned for lyset på skærmen, men det har ikke hjulpet det store. Til gengæld så findes nærmest alle apps til android'en og det er fedt, ihvertald for en som mig, hvor der ikke har været det helt store udvalg i brugbare apps. Det knap så fede er så reklamerne i apps'ne, når jeg f.eks. spiller angry birds, så popper der "googlereklamer" op fra nykredit osv, det har jeg aldrig set på wp7.
 
Stod jeg og skulle vælge mellem wp7 eller android nu, så havde jeg dog valgt en android, men havde jeg kunne få samme brugebare apps til wp7, så havde jeg valgt wp7!
 
Så spændende at se om microsoft og nokia kan drive det til noget stort. Selvom det ikke går specielt godt for nogle af firmaerne, så er det trods alt to giganter, der har været markedsledene i de seneste årtier, der har slået sig sammen ...
 
Mvh. Christian
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu