recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Server?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Server?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Server?
    Sendt: 16-Januar-2008 kl. 10:56

Hej,

Jeg har 4 computere som er koblet op på netværk sammen.

Jeg er så træt af at jeg har alle programmer installeret 4 gange, dvs engang på hver.

Er det muligt med Windows Server (version ?) så kun og installere det på Server maskinen også bruge de andre computere til at logge på Server maskinen?

De skal alle kunne bruges samtidig uden at de forstyrre hinanden - har nemlig nogle tunge data programmer som jeg så kun skal opdatere på selve serveren.

Eller er jeg helt galt på den? 

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 11:11

Både og.

Men for at kunne det du beskriver, så skal du ud og bruge terminal service eller sådan noget som citrix (jeg kender ikke lige mulighederne på linux).

Du kan godt sætte den windows server op med Active Diretory og så maskinerne logger på der, du kan også få den til at have desktop til at ligge på serveren så du altid får samme desktop lige meget hvad for en af de 4 maskiner du logger på. Men applicationer vil stadig kører lokalt på de 4 maskiner. Hvis de skal kører i seperate sessioner på serveren så er vi som sagt ude i noget Citrix eller Termninal service. Det koster ydermere licenser og så er det ikke simpelt at gå til.

Til top
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 11:44

Jeg vil bare gerne kunne nøjes med at installere nogle bestemte programmer på serveren kun også med køre programmet på serveren med styre det fra min klient computer. Ligesom "Remote Desktop Connection" men der kan man kun logge én på.

Dvs jeg skal bruge en form for "Remote Desktop Connection" med mulighed for flere brugere som kan benytte Serveren samtidig.

Hvad skal jeg bruge for at kunne gøre det?

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 12:09
Enten skal du bruge terminal service eller citrix, men ingen af delene er gratis eller simple at benytte sig af.
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 12:52

Du kan også lave lave en virtuel pc som du afvikler fra hver computer: VMware eller Microsoft Virtuel PC (gratis), så kan du nøjes med at vedligeholde den. Det kræver blot som udgangspunkt masser af RAM på hver computer. Men RAM er jo pissebilligt lige nu.

Du kan jo evt også arbejde med Ghost images hvis ellers alle 4 computere er ens

Redigeret af suldrup - 16-Januar-2008 kl. 12:53
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 14:33
Det kan sagtens lade sig gøre, du skal have kendskab til server og det koster mange penge 10.000 - 20.000.- så er det nok billiger at få en til at installere de pc'er.

Redigeret af Mollerup - 16-Januar-2008 kl. 14:33
Til top
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 18:34

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Det kan sagtens lade sig gøre, du skal have kendskab til server og det koster mange penge 10.000 - 20.000.- så er det nok billiger at få en til at installere de pc'er.

Jeg installere skam selv de andre PC'ere, men af pratiske grunde vil det være nemmere at have alt kørende fra en Server maskine - om det så skal koste 20.000,- er egentligt ligegyldigt, bare det kan komme til at fungere som tiltænkt.

Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2008 kl. 13:12

Oprindeligt skrevet af ujn2 ujn2 skrev:

Ligesom "Remote Desktop Connection" men der kan man kun logge én på.

På Windows 2000 Server kan du logge to sessioner (remote administration) på.
På Windows Server 2003 kan du logge to sessioner (remote administration) + en remote console = ialt 3 remote samtidig.

Så hvis du kan nøjes med 3 (og ingen direkte på serveren) følger det 'gratis' med Windows Server 2003 - ellers skal du ud i Terminal Services og det bliver en noget dyrere omgang.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu