recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows skrivebordsbaggrund skifter farve
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows skrivebordsbaggrund skifter farve

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows skrivebordsbaggrund skifter farve
    Sendt: 14-September-2022 kl. 09:25
På min Windows 11 PC har jeg som standard indstillet skrivebordsbaggrunden til blå. Den seneste uges tid har PC'en selv skiftet til sort efter en opstart, hvorefter jeg selv skal ind i indstillinger og stille den tilbage til blå.
Gode råd?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 18:29
Kan det ikke være fordi den i indstillinger, står så den sletter cookie og andet, så den går tilbage til standard, hver gang den slukkes....noget man fx gør på biblioteker og Jobcenter, så en ny bruger ikke kan se, hvad en anden har arbejdet med. Så prøv at kigge i skærm indstillinger for noget auto, der er slået til...Smile

Redigeret af javilha - 15-September-2022 kl. 18:30
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Kan det ikke være fordi den i indstillinger, står så den sletter cookie og andet, så den går tilbage til standard, hver gang den slukkes....noget man fx gør på biblioteker og Jobcenter, så en ny bruger ikke kan se, hvad en anden har arbejdet med. Så prøv at kigge i skærm indstillinger for noget auto, der er slået til...Smile


Der findes ikke en sådan indstilling. Og, ææh - er standard sort?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 22:42
Ok. Når du vælger blå, er der så ikke et punkt, hvor du vælger "vælg som standard" så? Eller glemte du at klikke på "vælg", for når du klikke på den blå, skal du også lige afslutt med "vælg" "bekræft" eller den dur dér
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

når du klikke på den blå, skal du også lige afslutt med "vælg" "bekræft" eller den dur dér


Disse muligheder findes (mærkelig nok) heller ikke. Hvis du selv har Windows 11 er det jo nemt at tjekke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 13:56
Min arbejdscomputer gør det tit, smider baggrundsbilledet jeg har valgt.

Min hjemmecomputer gør det aldrig.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 16:14
Kan det tænkes at det er fordi i benytter et billede som ligger i eksempelvis browser cachen?

Hvad med at lægge det over i dokument mappen og herefter benytte det til baggrund. Ermm
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Kan det tænkes at det er fordi i benytter et billede som ligger i eksempelvis browser cachen?


Det kan jeg love dig at jeg ikke gør :-)
Sjovt nok kan jeg altid gå ind og få det tilbage....

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 17:01
Kan det tænkes, at I benytter Insider-Windows? Så vil der jo altid være større eller mindre fejl. Er alle opdateringer installeret? Også de valgfrie?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Kan det tænkes, at I benytter Insider-Windows?

På min arbejdscomputer?
Nej

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er alle opdateringer installeret? Også de valgfrie?


Alle dem IT mener der skal være installeret....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

når du klikke på den blå, skal du også lige afslutt med "vælg" "bekræft" eller den dur dér


Disse muligheder findes (mærkelig nok) heller ikke. Hvis du selv har Windows 11 er det jo nemt at tjekke.

Flemming
har win10, men mærkeligt at der ikke er den mulighed. Er det pc du har opdateret fra win 8 eller 10, eller er den købt fra ny? For så vidt jeg husker, så kan der være lidt software fejl efter en opdatering fra gammel til ny, hvorimod køb af en win 11 har ikke disse fejl. En opdateret pc bliver også pludselig meget langsommere i brug. Om dette stadig gælder, kan jeg ikke sige. 🙂
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

når du klikke på den blå, skal du også lige afslutt med "vælg" "bekræft" eller den dur dér


Disse muligheder findes (mærkelig nok) heller ikke. Hvis du selv har Windows 11 er det jo nemt at tjekke.

Flemming
har win10, men mærkeligt at der ikke er den mulighed. Er det pc du har opdateret fra win 8 eller 10, eller er den købt fra ny? For så vidt jeg husker, så kan der være lidt software fejl efter en opdatering fra gammel til ny, hvorimod køb af en win 11 har ikke disse fejl. En opdateret pc bliver også pludselig meget langsommere i brug. Om dette stadig gælder, kan jeg ikke sige. 🙂

Fra Windows 10, er der ingen Bekræft ændringer, eller Gem ændringer. Man laver bare sine ændringer, og så er det dét. Når det er i Indstillinger, man foretager ændringer.

Alle Windows bliver langsomme med tiden ved brug. dette er der desværre ikke ændret på.

Bruges der CCleaner? Dette kan slette indstillinger, man laver.


Redigeret af mnielsen - 16-September-2022 kl. 17:38
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu