recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows update - Vista.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows update - Vista.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:14
Der er et program, der har ændret din Windows til at gå til en forkert side, når du vil ind på windows update. Du kan sikkert komme ind på windows update ved at skrive http://207.46.225.221 - men derfor er det ikke sikkert du kan hente opdateringer.

Prøv om du kan gå ind på denne side: http://housecall.trendmicro.com/uk/
Det er "Trend Micro's FREE online virus scanner" - Hvis du kan, så lav en scanning. Hvis du ikke kan, er du angrebet af noget malware.

EDIT: Prøv også at se i din host fil, om der er sat ændringer in i den:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file

Se bl.a. dette afsnit:

Security issues

Because of its central role in local host resolution, the hosts file represents an attack vector for malicious software. The file can be hijacked, for example, by adware, computer viruses, trojan horse software, and may be modified to redirect traffic from an intended destination to sites hosting content that may be offensive or intrusive to the user or the user’s computer system.[6] The widespread worm Mydoom.B blocked users from visiting sites regarding computer security and antivirus software and also affected users' ability to access the Windows Update website. Administrators can set the file permissions of the hosts file to read-only as a means to help defend against malicious redirects caused by malicious software editing the hosts file when casual users without permissions use the computer.

Redigeret af Brixen - 09-November-2009 kl. 10:21
Venlig hilsen
KB
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:22
Jeg har også et forslag til dig.

De har styr på alt det der med virus, spy- og malware.

Opret dig og stil dit spørgsmål i deres forum, så får du professionel hjælp.

Ikke at der ikke kan hentes hjælp her, men de laver stort set ikke andet end at hjælpe folk med ligende problemer som dig. Så ingen grund til at geninstallere endnu Wink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:36
Til Zardo

Jeg er enig med dig i at Thorvald er bedre hjulpen på Spywarefri end her.

Jeg vil så hellere geninstallere, end reparere på et inficeret system. Men det er der flere meninger om Smile

Og når der så er geninstalleret, så følge disse vejledninger, så det ikke sker igen:
http://jravn.dk/?cat=10
http://www.mechbgon.com/build/security2.html

Redigeret af Brixen - 09-November-2009 kl. 10:39
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:46
Det begynder at blive lidt langhåret. Der er jo endnu ingen konklusioner endnu om at computeren er inficeret på nogen måde. Det kan jo bare være at noget er kørt af sporet i systemet. Ja, en reinstallering kunne på mange måder være dejligt - også for at få ryddet op på computeren i programmer som jeg alligevel ikke bruger osv. Men af flere grunde bliver jeg nødt til at vente med det - bl.a. til jeg har fået købt mig en ekstern harddiske at lagre mine data på og det kan godt tage lidt tid inden jeg kommer dertil. Om jeg så evt. efter reinstallering skulle opgradere til Windows 7 - ja, det var da måske en mulighed, men også yderligere en omkostning.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 10:57
Thorvald

Prøv først om du kan gå ind på denne side: http://housecall.trendmicro.com/uk/ - Hvis du ikke kan, er der grund til alarm. Ellers er tror jeg ikke det er så slemt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 14:02
Det kan jeg. Undervejs da jeg skulle starte scanningen sagde den godt nok "An error occured while trying to transfer data from the Internet! Do you want Trend Micro Housecall to try resending the required files?" Jeg prøvede at trykke ok et par gange med samme resultat og trykkede så på annuller. Nu er den igang med at scanne - og det tager vist en del tid. Men lad os se når den har gennemført det, hvad den siger.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:12
Hvor lang tid skal det tage den at komme igennem scanningen??

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:32
Hvis den har kørt siden kl. 14, skulle den da være færdig. Det er 1/2 år siden jeg har prøvet den sidst, så jeg kan ikke huske om der er noget der viser hvor langt den er. Kan du se om den "arbejder"?

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:37
Ja på den der grønne "internet bjælke" i bunden, den ser bare ikke ud til at komme længere, men det kan være fordi det kører langsomt? Den grønne bjælke siger den er lidt under halvt færdig.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 19:15
Jeg prøvede lige at starte det, og sådan ser det ud hos mig i XP:

Redigeret af Brixen - 09-November-2009 kl. 19:16
Venlig hilsen
KB
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 20:01

Hej igen

Sorry jeg lige var fraværende.
Når du navneopløser windowsupdate.microsoft.com til noget forkert, er jeg 99,9% sikker på at du har et problem med virus eller noget andet skrammel i samme boldgade.
Det kan i enkelte tilfælde være let at komme af med, men i de fleste tilfælde er det et størrere job. Der findes en del programmer til hjælp, eks Trend som nogle allerede har peget på. Jeg vil lige forsøge at finde et som jeg tidliger har brugt med held og poste navnet, men det er et købe program.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 05:47
Jeg lod computeren stå hele natten, og jeg synes ikke umiddelbart at det så ud som på dit billede. Så jeg lukkede den ogstartede en komplet scan med mit antivirus program Avast. Så prøvede jeg lige med Trend igen og i løbet af 0,5 sagde den HouseCall - scanning and cleaning complete. Nu ser jeg lige hvad Avast siger når den er færdig med den dybdegående scan - hvilket nok vil tage en del tid.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu