recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Vista bruger 50% CPU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Vista bruger 50% CPU

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 12:26
Tjenester, som er deaktiveret, kan vel ikke angribes. Hvis man ikke har brug for Telnet fx, kan den vel lige så godt deaktiveres.

Her er de sidste huller der er lappet:

https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?09-08-12-11-54-00

Forkortet af mig:

12-08-2009: Microsofts nyeste sikkerhedsrettelser fjerner 19 sårbarheder. Seks af de 19 sårbarheder ventes at blive udnyttet aktivt af angribere.

MS09-040: En sårbarhed i Windows Message Queuing Service (MSMQ) giver en angriber adgang til forøgede privilegier.

MS09-041: En sårbarhed i Workstation Service kan give en angriber forøgede privilegier.

MS09-042: En sårbarhed i Telnet giver angribere adgang til at afvikle programmer.

MS09-043: Fire sårbarheder i Office Web Components giver angribere mulighed for at køre programmer.

MS09-044: To sårbarheder i Microsoft Remote Desktop Connection giver angribere mulighed for at køre programmer. Sårbarhederne findes både på Windows og Mac OS.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja undskyld jeg ikke helt kan huske hvad processerne specifikt hedder, men der er faktisk en række som går ind og laver "ged i den" på vista.
1. Search indexer. Bruger oceaner af maskinkraft til åbenbart fuldkommen uhæmmet at indexere din harddisk - personligt tror jeg på den forsøger at indexere hele internettet med for det er godt nok skidt.
2. MS aktivering - der kører et program som åbenbart er ret vanskeligt at slå fra som tjekker om der er nye opdateringer til dine programmer - det føles dog mere som om den tjekker hver eneste fil på harddisken. Det gjorde at jeg med det samme afinstallerede vista da jeg forsøgte at bruge den til at spille et racerbilspil med. MEGA turnoff.
Det er 2 af de værste. Sidebar'en som jeg kan se du også har åben er også slem. den sløver maskinen ret så voldsomt. jeg ved godt det ser sødt ud, men sluk for dem i systray, så vil du se en ret mærkbar performancegain.

Først, så tusinde tak til for alle jeres svar, der er noget at gå i krig med hvis det jeg har gjort indtil videre, ikke virker.
Efter jeg slog fjernkontrol support, eller noget i den retning, fra så kørte den for første gang igår uden at den spontant begyndte at bruge CPU'en uhæmmet, faktisk har den ikke gjort det endnu, men med mit held skal det nok komme når jeg skal til at lave momsafregning

Til det markerede, så var en af de første ting jeg slog fra også det indeksering, selvom jeg prøvede at lade den køre færdig, så er der altså grænser for hvor mange år jeg kan undvære min computer.
Det er muligt Microsoft syntes der er mange features der er smarte og rare, men de bør altså tænke på at mange folk nok køber en computer fordi de også gerne selv vil bruge den en gang imellem.

Redigeret af Kim Jespersen - 28-August-2009 kl. 09:38
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 02:53
Ad trådstarter, Kim Jespersen

Jeg bemærker at du bruger Avast!

Som andre sikkerhedsprogrammer kan det være stærkt ressourcekrævende.
Det kan bl.a. skyldes at det checker alt hvad man internt foretager sig på sin pc. Jeg kender ikke Avast!, for jeg bruger AVG Free. Men i indstillinger eller settings må der være nogle valgmuligheder, der mindsker eller fjerner den kontrol, Avast! foretager, når du arbejder med filer og programmer på din pc.

Det kontrollerer fx også den Tjeneste i Vista der hedder Superfetch, som jeg har kørende. Dens funktion er at gøre det hurtigere at åbne hyppigt brugte programmer. Du kan evt. se om pc'en kører bedre uden denne tjeneste ved at deaktivere den. Andre har meldt at det hjalp.

Redigeret af Vilhelm - 29-August-2009 kl. 02:54
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 14:51
Vilhelm, det vil jeg prøve. Jeg skiftede fra Norton til NOD32, da Norton var alt for ressourcekrævende og skiftede så til Avast, da jeg troede at det var NOD der gjorde min computer ubrugelig. Det viste sig så at det var det ikke ellers var det vist alle Virusscannere.

Men jeg ved ikke om jeg har fået fat i problemet. Jeg slog de par ting fra og siden har den ikke skabt sig, selvom jeg har prøvet at lade den stå natten over til i dag og den stadig kører upåklageligt, så hvis det fortsætter sådan et par uger, så kan jeg vist med god samvittighed udnævne problemets ophavs"mand" til at være den fjernkontrol support ting.

Men derfor er det altid dejligt med lidt tweak tips, man kan jo altid bruge lidt ekstra
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:30
Kim Jespersen!
Tak for din tilbagemelding. Selv om jeg ikke har noget problem - min Vista har kørt fortræffeligt i mere end 2 år - er det vigtigt at få tilbagemelding. Også den der forsøger at hjælpe, lærer noget derved. Og det kan jeg bruge her på Recordere, og når jeg privat hjælper andre, hvad jeg ofte gør.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu