recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Vista - hvor finder jeg det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Vista - hvor finder jeg det?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Vista - hvor finder jeg det?
    Sendt: 28-September-2014 kl. 17:00
Hej.

Jeg har en Dell-Inspiron-maskine med Windows XP. Den har for lidt RAM til at rumme W 7 og 8; men Vista kunne den vel godt rumme, tror jeg. Men så er spørgsmålet: Hvor og hvordan får jeg "fingre" i en "Vista - servicepakke 2"?

Har en af jer et tip om det?

M.v.h. leant
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 17:07
"fingre" i??
Så tror jeg desværre at du skal spørge et andet sted end her.
//Guldhammer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 17:14
Du må købe brugt.

Ikke for noget, men Vista?
Det er da det ringeste styresystem efter Windows Me. Du er bedre tjent med en XP computer....

Hvor lidt RAM er der i pc'en?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 18:05
Du kan bare downloade et image på pirate bay, hvilket er fuldt ud lovligt! (images af skiverne må man godt hente, det bare licensen du skal have en original af jo!) Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 18:24

windows vista er faktisk værre end windows 7 eller 8 når vi taler om resource forbrug.

det billigste du kan gøre er at købe en windows 8 opgradering på e-bay eller en dansk butik. Serienummeret virker til alle danske versioner og den kan også videre opgraderes til 8.1.

alternativt koster lidt ram ikke noget særligt til så gammel en maskine. sålænge den er dualcore er det en fin maskine.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:

Men så er spørgsmålet: Hvor og hvordan får jeg "fingre" i en "Vista - servicepakke 2"?
Har en af jer et tip om det?
Servicepakke hentes vel bare fra Microsoft som update når du har installeret din lovlige Vista licens. Wink
(Selvom det tager noget tid, og et antal reboot)
Bortset fra det, er krav til RAM ikke det samme for Vista som for Windows 7 og 8 ?

Mvh. JørgenT
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 19:14
af de OS jeg har testet (Vista, 7, 8, 8.1) er Windows 8.1, det som kører bedst på en dualcore med 2 GB ram
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 22:20
selv med 2GB ram skal man helst undgå at installere Hasta La Vista.

Med mindre der er en eller anden helt vlidt stor grund til at man BARE skal dræbe brugeroplevelsen ved en vista, så synes jeg faktisk det ville langt bedre at smide en xubuntu 14.04 på i stedet. Helt gratis og kanon hurtigt.
Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 22:46
Hej
Hvis du smider mig din addresse over en PM så skal jeg sende dig min originale OEM Vindows Vista Home version incl. key med posten(gratis)
Vh jcool
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 03:21
Sikke da et "fint" og venligt tilbud jcool! Smile
Ikke at det os nu er meget værd alligevel Wink

Men hey, nogen har det og vil gerne bruge det, og fred være med det! Men Win 7 er nu bare længder bedre! og 8'eren er altså ikke SÅ slem som folk påstår, ja det kræver lidt ekstra fingresnilde til at starte med, men derefter vil jeg næsten påstå det faktisk er bedre... (i hvert fald med den måde jeg har sat mit op.)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:

Hej.

Jeg har en Dell-Inspiron-maskine med Windows XP. Den har for lidt RAM til at rumme W 7 og 8; men Vista kunne den vel godt rumme, tror jeg. Men så er spørgsmålet: Hvor og hvordan får jeg "fingre" i en "Vista - servicepakke 2"?

Har en af jer et tip om det?

M.v.h. leant

Don't !

Jeg ville fortsætte med Windows XP - Vista er et af Microsofts "problembørn" (sagde nogen Millennium?!)

Kan Windows 7 ikke boote med 2 Gbyte?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 06:48
Windows 8 /8.1 er bedre end Ubuntu. Ubuntu kører flot og stabilt - i en periode. Efter et stykke tid får du problemer med det - det virker ikke færdiggjort. Okay - man kan nemt gendanne det, men det bliver trælst, når det skal gøres hele tiden, så køb du hellere en Windows8-maskine af en eller anden slags. Du kan få den til at starte op direkte til det alm. skrivebord, fordi startmenuen er der ikke megen brug for.

Jeg bruger stort set aldrig startmenuen - alt, jeg har brug for, ligger lige for: På skrivebordet. Den er indstillet til, at når jeg trykker på powerknappen, så slukker den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu