recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Vista - hvor finder jeg det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Vista - hvor finder jeg det?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

så køb du hellere en Windows8-maskine af en eller anden slags. Du kan få den til at starte op direkte til det alm. skrivebord, fordi startmenuen er der ikke megen brug for


Nu var det vist ikke en komplet maskine der blev efterspurgt, men bare en licens til Vista
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 08:56
jeg ville til hver en tid beholde Win XP, hvis du ikke vil bruge lidt mønt på ram så den kan køre Win7
 
Hold dig langt væk fra Vista, som andre også har skrevet.
det bliver du gladere for i længden
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Windows 8 /8.1 er bedre end Ubuntu. Ubuntu kører flot og stabilt - i en periode. Efter et stykke tid får du problemer med det - det virker ikke færdiggjort. Okay - man kan nemt gendanne det, men det bliver trælst, når det skal gøres hele tiden.


Sjovt, det har jeg aldrig oplevet. Alle mine ubuntu maskiner har altid spillet max, bortset fra, der ikke er skrevet en driver til min laserprinter, men ellers ingen problemer, tvært i mod. Og et skide gost alternativ til Vista.
Til top
titan_jtl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titan_jtl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 09:27
Det er simpelthen utroligt at Vista myterne kører endnu. Når folk først har set sig sure på noget, så kan det aldrig ændres :-)
Vista var ikke godt da det kom, men med service packs blev det faktisk helt fornuftigt.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 10:46
Vista "endte" med at blive en ok hybrid af Xp/win7.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 11:19
< ="text/">p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }

Tak for alle jeres – forskelligartede – svar.


Guldhammer:  Bliv ikke forskrækket over mit ordvalg ”få fingre i”. Der ligger intet kontroversielt heri; - men blot dette, at anskaffe” systemet uden at skulle betale mange penge. Fordi sådan nogle har jeg ikke!


Klaus: ”Vista – det ringeste - - ” skriver du. Joh, jeg har fulgt den kritiske debat gennem tiden. Men samtidig har min kone kørt det på sin enhed gennem nu 4-5 år, - og tilfredsstillende til hendes – og for så vidt også mine – behov til vores færden lokalt på maskinen og derude på nettet; og så tænkte jeg, at idet dette er tilfældet, og idet Microsoft har meldt ud, at man vil understøtte Vista i endnu et par år, så kunne jeg lade det system erstatte XP; - -


' - - fordi, Klaus – Hvorfor er jeg bedre stillet med XP, når dette nu er udfaset og uunderstøttet af Microsoft. Kan man ”bare lige sådan fortsætte med et dødt system”


Med hensyn til RAM, - så har den 0,5 GB! Er det for lidt til Vista? Dette er du – Cyberguyen og du Jørgen T inde på, synes jeg at læse af jeres kommentarer.


claus_jac: ” - - langt bedre at smide en UBUNTU 14.10 på - - ”, skriver du. Oh yes; det har jeg faktisk gjort. Også jeg har opdaget UBUNTU; og det fungerer godt. Men se, så stødte jeg på nogle upraktiske ting; - f.eks.: Jeg arbejder en del med regneark. De er bygget i Microsoft Office. Da jeg så en dag ville arbejde i et sådan et excel-ark, åbnede jeg med UBUNTU og deres medfølgende regneark-system i deres LibreOffice; - - og det gav et ganske mærkeligt, og helt ubrugeligt resultat. - - - Såh, den går vel ikke? - Eller overser jeg noget her?


Lars B: Windows 7 kan godt boote med 2 GB RAM, men min gamle Dell har kun 0,5 GB.


Nå, men alt i alt har I alle nok ret i, at når / hvis jeg en dag får en stabiliseret økonomi (læs: flere penge), så er og bliver løsningen: En ny PC med Windows 8.1 - - - eller .2 .3 eller hvad det nu når at blive inden jeg bliver ”rig”.


M.v.h. leant

Til top
leant Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2014
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér leant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 11:25
Nå, nu ser jeg lige på de allerseneste svar her i tråden, at jeg og min kone ikke er de eneste i verden, som faktisk lever et tilfredsstillende "Vista-liv", - især efter den sidste opgradering, som systemet fik med servicepack 2.

Med hensyn til UBUNTU og trådløs printer-forbindelse.  Ja, der er jeg også gået i stå.  Kan det driver-problem mon løses?

leant
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 11:44
Har i øvrigt migreret et par systemer fra Vista til win7 uden nævneværdige problemer, det er dog en lidt anden sag med Xp til win7, det kan være noget af en udfordring. Så at flytte fra et Fungerende system til et andet ,mener jeg skal begrundes i ændret behov eller hardware.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af leant leant skrev:

 Med hensyn til RAM, - så har den 0,5 GB! Er det for lidt til Vista? 
Systemkrav:

Windows Vista Home Basic
512 MB systemhukommelse
Bemærk! På systemkonfigurationer, der bruger systemhukommelse som grafisk hukommelse, skal der være mindst 448 MB ledig hukommelse, da noget af hukommelsen allokeres til grafik

Hvordan ser mulighed ud med at opdatere til minimum 1GB Ram?

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 12:01
"Sådan undersøger du, om computeren er klar til
at køre Windows Vista"

http://support2.microsoft.com/kb/933305
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 20:17
JørgenT - en ting er at MS skriver noget om mindstekrav, noget helt andet er hvad der er brugbart. med 512MB ram er boottiden i omegnen af 5min, med 2GB er den halvandet på en 1,4ghz celeron singlecore.

@Leant - læs hvad jeg skrev - hvis man har et eller andet specifikt softwarekrav (og jo libreoffice ER et særdeles udmærket programalternativ til MS Office, men det kræver noget viden om hvordan man får tingene kompatibelt. -Hvis man nogensinde har prøvet at kigge i filernes kode vil man som programmør korse sig ganske alvorligt over den enorme omgang junk de smider ind, og jeg kan virkelig godt forstå at det er noget nær umuligt at læse de data og så forstå hvad det er MS vil have.

MEn hvis man skal på en windows, så spring for alt i verden vista over og gå på win8,1 - 32bit udgaven med 2GB ram kan sagtens lade sig gøre at køre uden de store problemer.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 22:20
512. mb ram er nok til en soho Nas boks der kører 24/7, ikke til en Pc. der skal boote flere gange om dagen og med en Celeron cpu, der har jeg noget i kælderen du må få ,der spiller bedre end det ! ellers har jeg sikkert Cpu og ram du ka få til at smide i.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu