recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows Vista

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 09:27

Hvis du er så utilfreds hvorfor forsøger du selv bare at undersøge om det kan lade sig gøre. Det BEHØVER ikke være Lars som ALTID skal stå for undersøgelsen.

Og ja alle vil være i seng med M$ fordi der oftest ikke er noget alternativ (LÆS: PC styre system)

Til top
Erroneus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 17:24
Man kan også spare lidt penge ved at købe opgraderings versionen, installere den som trial og så "opgradere" fra trial versionen til sin "opgraderings" version. Kræver ingen XP installeret og ødelægger ikke sin XP key 

http://www.innews.dk/2007/01/31/installere-vista-opgradering -pa-en-formateret-harddisk/
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Madz Madz skrev:

De priser der er på OEM udgaver.

OEM versionen tillader du skifter alt i maskinen, bortset fra bundkortet da det binder sig til Pc'en.
Den eneste mulighed for at få genaktiveret en OEM med nyt bundkort, er hvis det gamle er brændt af. Hvilket gøres ved at ringe til Microsoft.
Hvis du derimod vælger en FPP (ikke OEM) version, så kan du skifte og aktivere lige så tosset som du har lyst, hvilket jeg nok ville anbefale i dit tilfælde.
Og Det er korrekt Forstået at OEM knytter sig til én maskine og IKKE kan flyttes eller kopieres til andre maskiner.
Ved køb af en Vista OEM er det på visse områder muligt at opgradere, dette vil dog ikke kunne betale sig da du kommer til at betale den fulde pris for en FPP alligevel. Vil klart råde dig til at købe en fuldpakke fra start, det vil du helt sikkert få mest ud af.

En anden anden ulempe ved OEM er at man skal købe enten en 32 eller en 64 bit version. Efter hvad jeg kan læse ved retail så får man begge muligheder med her.

Jeg har genaktiveret XP i oem udgave, med et nyt bundkort.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 20:12
Ja, før eller siden så bliver man jo nok tvunget til at skifte. Jeg læste lige i dag en test mellem XP og Vista og der var ikke rigtig nogen hastigheds forskel i forskellige situationer, det kunne jo ellers godt være en god grund. Faktisk var XP nok lidt bedre.

Men XP er  ikke så flot! Nej.  Det kan da godt være en meget god grund hvis man er media freak (Mc) Har en søn på 20 der er helt vild med det. Må lige op for et check.

Og måske i fremtiden ændrer resultatet sig med hastigheden.

Jeg gider ikke snakke om det negative ved Vista. Det er der jo andre der har gjort. Den har da ikke fået for lidt. Det handler nok om kontrol.

Ken_T

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2007 kl. 22:54

#Ken_T

Ja du har nok ret i at man er tvungen til at skifte, før eller siden, derfor mine forslag om fælleskøb

Jeg har kørt med RTM versionen på et par maskiner og er dybest set ikke interesseret. Ingen længerevarende Wow effekter hos mig!

Aero fængede i en uges tid, men jeg tabte hurtigt interessen

Det hele blev afinstalleret og kører nu med XP MCE igen

Jeg kan ved gud ikke finde en god grund til at køre Vista, bortset fra udseendet. Havde de inkluderet DVB Subtitles ville der ikke være et øje tørt her, og jeg havde været på

Min interesse for et fælleskøb var nu mere et udtryk for om det ikke var interesant for dette forums medlemmer.

Jeg har selv 5 (LOVLIGE) Business licenser, så jeg har hvad jeg har behov for, bortset fra at der ikke er MCE med i Business, men det kan jo være ligemeget uden undertkester!

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 10:49
Jeg syntes et forslag om et fælleskøb er godt, ud fra den betragtning at mange køber blot fordi det er det nye. De fleste fordyber sig ikke så meget meget i om det er godt eller dårligt, men stoler på at det er et fremskridt.

Og endelig er der nogle der ikke er så bange for de dårlige sider ved Vista. Simpelthen fordi det ikke får nogen speciel praktisk betydning for dem i måden de anvender deres Vista på.

Har man ikke en HTPC, er det måske mindre vigtigt med  negative forhold, hvis konsekvenser man måske ikke kan se eller overskue på nuværende tidspunkt. Men der er noget "storebror holder øje med dig" mentalitet over Vista som ikke er positivt. I nogle situationer stiller de brugeren dårligere og man kan ikke gøre noget.

Ken_T

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 11:05
Jeg synes nu altså Vista kører helt perfekt hjemme ved mig. Der har ikke været nogle negative sider.. Det eneste jeg selv skulle finde drivere til var mit lydkort.. resten klarede vista..

Spil har heller ikke været noget problem. men nu er jeg ikke hardcore gamer, så jeg er ret ligeglad med om den kører højere eller lavere fps end før..

mange kalder Aero for rent øjelir.. jeg synes det er helt kanon når man f.eks. går ind i sin billedmappe, så stikker der små bitmaps ud i siden af mapperne.
Den nye billed oversigt er også langt bedre. (bruger dog Picasa2 også).. osv.

og det er selvfølgelig øjelir med fadende vinduer og gennemsigtige biblioteker osv. men jeg synes det er kanon at se på.. dejligt afslappende.

live mapper i proceslinien.. dvs. kører du media center samtidig med du laver noget i word, så kan du se hvad der foregår i dine minimerede programmer blot ved at køre pilen over.. det samme med 3dflip..

DVD maker programmet er også genialt.. Man kan lave nogle rigtigt lækre foto dvd skiver med musik, videoklip osv.. (ja det kan man også med andre programmer. men her er det inkluderet)..

så alt i alt synes jeg ikke jeg har været dum ved at købe det. Jeg er ikke stødt på noget "storebror holder øje med dig" mere end med XP.. der er måske LIDT for mange "er du nu HELT sikker på du vil slette den fil" popups, men i længden bliver hr. og fru jensen RIGTIG glade for den funktion.
Musik osv.  kører også forrygende. og har også set et par DVD film blot for at teste.. (dvd film bliver set på stue tv'et.. ikke pc'en).. kører også uden problemer.

MortenP
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 12:15
Det er blevet sagt at der er en del programmer der ikke kan køre under Vista; det ville være en afgørende faktor for mig ved beslutning om køb.
Er der erfaringer i forum for det?

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Det er blevet sagt at der er en del programmer der ikke kan køre under Vista; det ville være en afgørende faktor for mig ved beslutning om køb.
Er der erfaringer i forum for det?

Ja der er blevet sagt en masse om dette, det er nok mest brænder og virus programmer der er probs med, men de findes næsten alle i nye versioner idag til Vista. Jeg havde et gammelt cd cover program der ikke kunne installeres, men det var også en Beta, ellers har jeg har jeg programmer der er 4-6 år gamle og de virker fint i Vista. Selv alle mine spil kører og det fuldt ud ligeså godt som i XP, men det er også nyere spil 1-3 år gamle.

Det meste om den snak om at dit og dat ikke virker i Vista er fra folk der "måske" har prøvet en af de første Vista Betaér der er 2 år gammel

Jeg kan kun sige at Vista for min del under install af det, var den mest kedelige install, ok til at aktivere ja til sprog  og så en key, og ja da den var færdig virkede det hele sku . Det har jeg aldrig prøver med XP

Redigeret af klander - 01-Februar-2007 kl. 12:46
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 13:50

Vista er directX 10 system, hvilket mange nye spil "kræver" for at fuld udnyttelse af grafiken.

Plus det er overlegent iforhold til XP på mange områder... kører man kun gamle programmer, så er det nok ikke den store forskel lige der.

Men hele oplevelsen er meget federe med vista

Er lige dumpet en Vista Ultimate / Office 07 prof ind af døren. Free of charge.

Tusind tak for sunday service MS...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 16:24
Ja, ok, jeg baserer det med "storebror" på den gennemgang der blev lavet af Peter Gutmann      den har man sikkert læst  ellers er den her

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Jeg tror ikke det er måden Vista ser ud på eller arbejder på, snarere er det de skjulte ting der kan rejses indvendinger imod. Men som jeg også siger, er det jo nok et spørgsmål om man overhovedet bruger Vista på en måde hvor man vil få problemer, måske ikke nu, men senere.

Med hensyn til de problemer der ellers kan være, så vil et nyt system altid i starten have nogle problemer der ikke bliver ved med at være der, efterhånden som der kommer opdaterede drivere (eventuelt) Det syntes jeg man skal leve med og lige se tiden an.

Ken_T

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 16:34
Der kommer en stor opdatering af Vista MCE i 2007.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu