|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|||
Hvis du er så utilfreds hvorfor forsøger du selv bare at undersøge om det kan lade sig gøre. Det BEHØVER ikke være Lars som ALTID skal stå for undersøgelsen. Og ja alle vil være i seng med M$ fordi der oftest ikke er noget alternativ (LÆS: PC styre system) |
||||
![]() |
||||
Erroneus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|||
Man kan også spare lidt penge ved at købe opgraderings versionen, installere den som trial og så "opgradere" fra trial versionen til sin "opgraderings" version. Kræver ingen XP installeret og ødelægger ikke sin XP key
![]() http://www.innews.dk/2007/01/31/installere-vista-opgradering -pa-en-formateret-harddisk/ |
||||
![]() |
||||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|||
Jeg har genaktiveret XP i oem udgave, med et nyt bundkort. Hilsen Ole |
||||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Ja, før eller siden så bliver man jo nok tvunget til at skifte. Jeg læste lige i dag en test mellem XP og Vista og der var ikke rigtig nogen hastigheds forskel i forskellige situationer, det kunne jo ellers godt være en god grund. Faktisk var XP nok lidt bedre.
Men XP er ikke så flot! Nej. Det kan da godt være en meget god grund hvis man er media freak (Mc) ![]() Og måske i fremtiden ændrer resultatet sig med hastigheden. Jeg gider ikke snakke om det negative ved Vista. Det er der jo andre der har gjort. ![]() Ken_T |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
#Ken_T Ja du har nok ret i at man er tvungen til at skifte, før eller siden, derfor mine forslag om fælleskøb Jeg har kørt med RTM versionen på et par maskiner og er dybest set ikke interesseret. Ingen længerevarende Wow effekter hos mig! Aero fængede i en uges tid, men jeg tabte hurtigt interessen Det hele blev afinstalleret og kører nu med XP MCE igen Jeg kan ved gud ikke finde en god grund til at køre Vista, bortset fra udseendet. Havde de inkluderet DVB Subtitles ville der ikke være et øje tørt her, og jeg havde været på Min interesse for et fælleskøb var nu mere et udtryk for om det ikke var interesant for dette forums medlemmer. Jeg har selv 5 (LOVLIGE) Business licenser, så jeg har hvad jeg har behov for, bortset fra at der ikke er MCE med i Business, men det kan jo være ligemeget uden undertkester!
|
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Jeg syntes et forslag om et fælleskøb er godt, ud fra den betragtning at mange køber blot fordi det er det nye. De fleste fordyber sig ikke så meget meget i om det er godt eller dårligt, men stoler på at det er et fremskridt.
Og endelig er der nogle der ikke er så bange for de dårlige sider ved Vista. Simpelthen fordi det ikke får nogen speciel praktisk betydning for dem i måden de anvender deres Vista på. Har man ikke en HTPC, er det måske mindre vigtigt med negative forhold, hvis konsekvenser man måske ikke kan se eller overskue på nuværende tidspunkt. Men der er noget "storebror holder øje med dig" mentalitet over Vista som ikke er positivt. I nogle situationer stiller de brugeren dårligere og man kan ikke gøre noget. Ken_T |
||||
![]() |
||||
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
|||
Jeg synes nu altså Vista kører helt perfekt hjemme ved mig. Der har ikke været nogle negative sider.. Det eneste jeg selv skulle finde drivere til var mit lydkort.. resten klarede vista..
Spil har heller ikke været noget problem. men nu er jeg ikke hardcore gamer, så jeg er ret ligeglad med om den kører højere eller lavere fps end før.. ![]() mange kalder Aero for rent øjelir.. jeg synes det er helt kanon når man f.eks. går ind i sin billedmappe, så stikker der små bitmaps ud i siden af mapperne. Den nye billed oversigt er også langt bedre. (bruger dog Picasa2 også).. osv. og det er selvfølgelig øjelir med fadende vinduer og gennemsigtige biblioteker osv. men jeg synes det er kanon at se på.. dejligt afslappende. live mapper i proceslinien.. dvs. kører du media center samtidig med du laver noget i word, så kan du se hvad der foregår i dine minimerede programmer blot ved at køre pilen over.. det samme med 3dflip.. DVD maker programmet er også genialt.. Man kan lave nogle rigtigt lækre foto dvd skiver med musik, videoklip osv.. (ja det kan man også med andre programmer. men her er det inkluderet).. så alt i alt synes jeg ikke jeg har været dum ved at købe det. Jeg er ikke stødt på noget "storebror holder øje med dig" mere end med XP.. der er måske LIDT for mange "er du nu HELT sikker på du vil slette den fil" popups, men i længden bliver hr. og fru jensen RIGTIG glade for den funktion. Musik osv. kører også forrygende. og har også set et par DVD film blot for at teste.. (dvd film bliver set på stue tv'et.. ikke pc'en).. kører også uden problemer. MortenP |
||||
![]() |
||||
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
|||
Det er blevet sagt at der er en del programmer der ikke kan køre under Vista; det ville være en afgørende faktor for mig ved beslutning om køb.
Er der erfaringer i forum for det? |
||||
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
||||
![]() |
||||
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
|||
Ja der er blevet sagt en masse om dette, det er nok mest brænder og virus programmer der er probs med, men de findes næsten alle i nye versioner idag til Vista. Jeg havde et gammelt cd cover program der ikke kunne installeres, men det var også en Beta, ellers har jeg har jeg programmer der er 4-6 år gamle og de virker fint i Vista. Selv alle mine spil kører og det fuldt ud ligeså godt som i XP, men det er også nyere spil 1-3 år gamle. Det meste om den snak om at dit og dat ikke virker i Vista er fra folk der "måske" har prøvet en af de første Vista Betaér der er 2 år gammel Jeg kan kun sige at Vista for min del under install af det, var den mest kedelige install, ok til at aktivere ja til sprog og så en key, og ja da den var færdig virkede det hele sku Redigeret af klander - 01-Februar-2007 kl. 12:46 |
||||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||||
![]() |
||||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|||
Vista er directX 10 system, hvilket mange nye spil "kræver" for at fuld udnyttelse af grafiken. Plus det er overlegent iforhold til XP på mange områder... kører man kun gamle programmer, så er det nok ikke den store forskel lige der. Men hele oplevelsen er meget federe med vista Er lige dumpet en Vista Ultimate / Office 07 prof ind af døren. Free of charge. Tusind tak for sunday service MS... |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, ok, jeg baserer det med "storebror" på den gennemgang der blev lavet af Peter Gutmann den har man sikkert læst ellers er den her
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html Jeg tror ikke det er måden Vista ser ud på eller arbejder på, snarere er det de skjulte ting der kan rejses indvendinger imod. Men som jeg også siger, er det jo nok et spørgsmål om man overhovedet bruger Vista på en måde hvor man vil få problemer, måske ikke nu, men senere. Med hensyn til de problemer der ellers kan være, så vil et nyt system altid i starten have nogle problemer der ikke bliver ved med at være der, efterhånden som der kommer opdaterede drivere (eventuelt) Det syntes jeg man skal leve med og lige se tiden an. Ken_T |
||||
![]() |
||||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|||
Der kommer en stor opdatering af Vista MCE i 2007.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |