recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows XP MCE som Extender?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows XP MCE som Extender?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blue-eye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows XP MCE som Extender?
    Sendt: 12-Marts-2006 kl. 18:01

Jeg har en PC med MCE i mit kontor, men kunne godt tænke mig at vise billeder, høre musik, se video og se TV fra en LCD-skærm i mit soveværelse med MCE brugerinterface, så kæresten også kan finde ud af det

Til dette ville jeg bruge en Windows XP laptop sat op med MCE (der så også vil kunne bruges til andet end MediaCenter, bla. til internet-browsing). Det burde være simpelt at sætte den til at kigge på kontor-MCE efter billeder, musik og video og så afspille dette over nettet. Spørgsmålet er, om det også er muligt at sætte laptop'ens MCE op til at vise TV fra tuneren i kontor-MCE'en (på samme måde, som jeg har forstået en MediaCenter Extender kan)?

- Hvis det ikke er muligt - Hvad kan man så gøre, udover at købe en MediaCenter Extender til soveværelset eller et tuner-kort til laptop'en?

Jeg har forsøgt mig med almindelig "remote desktop" fra soveværelses-PCen til kontor-MCE'en. Men har supporteres transmission af TV-tuner-signalet ikke.

Antag venligst at laptop, netværk o.l. er tilstrækkeligt konfigureret til at kunne afvikle og overføre video osv. - Spørgsmålet er ikke et hardware spørgsmål...

Jeg har kigget på MS' web-sider, men kan ikke finde noget klart svar.

Redigeret af blue-eye
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2006 kl. 18:57

Afhængig af dit TVkort, så mener jeg at man kan bruge Hauppauges MediaMVP og SageTV, men vil det ikke være langt nemmere at bruge en DVB-T tuner i din laptop og stadig hente optagede programmer fra din MCE 'server'?

Jeg har pt. en Xbox360 som extender, men den larmer alt for meget, så den ryger tilbage igen.

Man kan også bruge den gamle Xbox, den skal blot ha' en chip, så den kan afvikle region 1 spil, og så skal du købe Media Center Extender for Xbox titlen. Men den kan kun vise 4:3 format, derfor kan jeg ikke bruge den, hvilket er en skam, da min Xbox bare står og samler støv.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 13:58

Jeg har 2 mediacentre, som jeg gerne vil have til at være hinandens extendere - er der lavet en løsning til dette ?

Man kan jo naturligvis have et fælles share på netværket hvor man gemmer alle optagelser, billeder, musik osv, men f.eks når det gælder at igangsætte, eller planlægge en optagelse, kunne det være rart at gøre fra det ene mediecenter til det andet uden at man skal igang med MSN remote record osv

Hvad kræves i virkeligheden af en extender ? hvad gør at XBOX 360 kan agere extender - software eller hardware ? det må jo være ret afgørende i forhold til andre løsninger.

Redigeret af confused - 04-September-2006 kl. 14:08
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 15:09

Til Confused

WebGuide3 er svaret på dine prayers...

http://asciiexpress.com/webguide/

du smider webguide3 på hver er dine 2 mce maskiner så kan du via en webbrowser gå ind på hver af dem og sætte recordings til at køre efter EPG info.

Du kan så vidt jeg ved ikke koble 2 mce maskiner sammen som 1 mce + 1 extender

Til Blue-Eye

en laptop er ikke god til dette, byg en lille mce maskine mere monter den under tv i soveværelset og koble den samme med dit netværk og dit antennestik. Så kan du sæt mce til at overvåge dit recordedtv share fra den anden maskine og importere det ind under video delen. Et trådløst keyboard ville give dig mulighed for at bruge det til browsing mv.

Redigeret af Bygone - 04-September-2006 kl. 15:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 15:39

Webguide er helt sikkert et dejligt alternativ til MSN's da man tilgår sin MCE direkte. Det skal installeres pronto :-)

Men en browserløsning er desværre ikke løsningen på problemet, da betjeningen af en pc med MCE jo gerne udelukkende skulle gå gennem MCE's kontrolpanel og ikke 7 forskellige programmer til forskellige situationer ;-)

Hmm men interfacet ligner jo noget som burde kunne integreres i MCE på samme vis som Sputnik - så kan man vel "bare" lave en lille MCL-fil til styringen ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 10:45

MCEBrowser var jo også en mulighed hehe
http://thegreenbutton.com/files/15/apps/entry112101.aspx

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2006 kl. 11:21

Jeg installerede Webguide på begge Mediacentre i går - det kører perfekt !

Og ja, hvis man så kan betjene hjemmesiden med ens MCE Remote, er man jo næsten i mål.

Tak for tipsene Bygone :-)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu