recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows XP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows XP

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows XP
    Sendt: 13-August-2020 kl. 14:52
Hej

Er der nogen der ved hvor man kan hente en Windows XP. Har nogle gamle spil som ungerne gerne vil spille.

Hilsen
Jesper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 15:31


Hej.

Den rigtige måde at gøre det på, må være at Downloade 'Windows XP Mode' fra Microsoft. Det vil IKKE kræve en XP licens, men en Windows 7 eller 8 licens. En Pro licens, hvis jeg husker rigtigt. Her er et link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-August-2020 kl. 15:33
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 08:06
Find en der stadig har en CD og licens liggende.

Kør den som virtuel pc på pc.

Jeg var ude i lidt af det samme, da min søn fandt sit gamle Thomas&Tim spil og ville spille det igen.

Det kunne kun kører på Windows 95. 
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 10:19
Hej

Tak for input. Hvis der er nogle der har en gyldig Windows XP CD liggende og samle støv så sig endelig til.

Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 14:08
ja - men nej. Rent juridisk kan du ikke bare få lov at installere en OEM windows - licensen er bundet til den maskine man købte den til oprindeligt. Hvad man "gør" er en anden side af sagen, men stadig "ulovlig".
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 20:59
Brugte licenser kan købes på nettet. Det er fuldt lovligt og jeg har gjort det flere gange. På den måde kan en win 10 licens købes billigt. Det samme kan gøres med win XP.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Brugte licenser kan købes på nettet. Det er fuldt lovligt og jeg har gjort det flere gange. På den måde kan en win 10 licens købes billigt. Det samme kan gøres med win XP.

Hvad så med opdateringer og servicepacks? Frem til april 2014, var det vist... Ligger alt det stadig på Microsoft's servere?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 12:57
Nu bruger jeg ikke xp, men SP3 er stadig tilgængelig.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hvis der er nogle der har en gyldig Windows XP CD liggende og samle støv så sig endelig til.

Jesper
Et sted i gemmerne er jeg sikker på der ligger en Windows XP Home installations CD, mener det er en OEM version som blev brugt på min selvbyg vintage XP maskine i start af "nullerne"
Så license nøgle vil jeg ikke af med, da den stadig skal bruges på den maskine.

Men jeg har resterne (bund med license label - XP Home Edition) fra en Fujitsu-Siemens Amilo bærbar som du må få kvit og frit. 
Billede kan sendes på email.

Hvis ikke du finder XP CD i nærheden, kan vi nok finde ud af noget. 

Om det så kan lade sig gøre at installere og genbruge licensenøgle? 
Tja, det kræver måske tlf. opkald til Microsoft support (automatisk talemaskine aktivering), har aldrig prøvet med XP, kun til Win 7+8.




Redigeret af JørgenT - 18-August-2020 kl. 15:12
Mvh. JørgenT
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 15:15
Sæt CD'en i din Windows 10 maskine. Tryk annuller til automatisk opstart.

Åben CD'en som mappe under "Denne Computer"

Højreklik på .exe filen og vælg egenskaber

Vælg kompatibel med "windows xp" og tryk kør.

Så kan det gamle XP spil virke under Win10
Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Tak for input. Hvis der er nogle der har en gyldig Windows XP CD liggende og samle støv så sig endelig til.


Hvis den pc du vil installere XP på er leveret med f.eks Windows 7, må du gerne lægge en XP på uden at skulle købe en licens. Nyere pc'er end dette har sandsynligvis ikke drivere til XP.

Jeg har XP ISO-filer liggende til HP og Lenovo, som installerer uden at spørge om licensnøgle, og den aktiverer automatisk. Jeg har også nogle filer liggende til Fujitsu, Acer, Medion og Dell, men dem har jeg ikke haft pc'ere til at teste, om aktivering virker.

Edit:  nedgradering gælder kun Win7 Pro til WinXP Pro


Redigeret af Threepwood - 19-August-2020 kl. 16:37
Til top
Klaus_Kaag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2009
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus_Kaag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 00:15
Jeg har en ISO til at ligge, hvis det kan hjælpe! :)

Redigeret af Klaus_Kaag - 20-August-2020 kl. 00:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu