|
Windows10 problemer med Dansk Tastatur |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vinther77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2015 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2015 kl. 13:59 |
Jeg kan IKKE faa Dansk tastatur til at virke!
Jeg kan godt vaelge det, men tastaturet forbliver Engelsk. Har nogen erfaring med dette /Sporgsmaalstegn
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
og dit sprog er sat til dansk? - har faktisk aldrig hørt om det problem på en windows maskine før, uden at sprogene ikke var installeret.
|
|
![]() |
|
petur12 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
windows tast + spacebar
|
|
![]() |
|
Vinther77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-November-2015 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 17 |
Det virker stadig ikke.. Tjek lige min video, gor jeg det rigtigt... jeg er macbruger
https://www.youtube.com/watch?v=P9lScZaqLkU
Redigeret af Vinther77 - 16-November-2015 kl. 11:21 |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Tryk Windows tasten, vælg indstillinger, Tid og sprog.
Vælg område og sprog og kontroller at Danmark er valgt. Gå ned i bunden under relaterede indstillinger, og tryk på den røde linie: Flere indstillinger for dato........ osv Du er nu i kontrolpanelet. Under Sprog, vælg: Skift inputmetode. Kontroller at Dansk står øverst, og at tastaturlayout er dansk. Ellers ret det ude til højre under indstillinger. Hvis ikke dansk står øverst, marker det og brug flyt op og flyt ned i menulinien oven over, indtil det er øverst. Genstart PC'en - så burde det virke - hvis ikke så er jeg blank. Meld gerne tilbage. |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Tak Pfugl.
Alt er som du beskriver... Det virker bare ikke.... Naar jeg skriver aa faar jeg [
|
|
![]() |
|
Kan man fjerne og geninstallerer fx sprogpakkerne, eller noget andet som giver mening,.. Haaber at jeg kan slippe for at geninstallerer hele windows10..
|
|
![]() |
|
æøå... Jeg valgte usa (sprog) genstartede, valgte derefter Dansk. og nu virker det :) TAK for jeres input!
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Alt+Shift skifter sprog.
1: æøå 2: ;'[ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |