recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows10 problemer med Dansk Tastatur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows10 problemer med Dansk Tastatur

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vinther77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows10 problemer med Dansk Tastatur
    Sendt: 15-November-2015 kl. 13:59
Jeg kan IKKE faa Dansk tastatur til at virke!
Jeg kan godt vaelge det, men tastaturet forbliver Engelsk.
Har nogen erfaring med dette /Sporgsmaalstegn
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 21:52
og dit sprog er sat til dansk? - har faktisk aldrig hørt om det problem på en windows maskine før, uden at sprogene ikke var installeret.
Til top
petur12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petur12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 23:31
windows tast + spacebar
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 11:20
Det virker stadig ikke.. Tjek lige min video, gor jeg det rigtigt... jeg er macbruger

https://www.youtube.com/watch?v=P9lScZaqLkU

Redigeret af Vinther77 - 16-November-2015 kl. 11:21
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 15:09
Tryk Windows tasten, vælg indstillinger, Tid og sprog.
Vælg område og sprog og kontroller at Danmark er valgt.
Gå ned i bunden under relaterede indstillinger, og tryk på den røde linie: Flere indstillinger for dato........ osv
Du er nu i kontrolpanelet. Under Sprog, vælg: Skift inputmetode.
Kontroller at Dansk står øverst, og at tastaturlayout er dansk. Ellers ret det ude til højre under indstillinger.
Hvis ikke dansk står øverst, marker det og brug flyt op og flyt ned i menulinien oven over, indtil det er øverst.
Genstart PC'en - så burde det virke - hvis ikke så er jeg blank. Meld gerne tilbage.
/Peter
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 16:28
Tak Pfugl.
Alt er som du beskriver... Det virker bare ikke.... Naar jeg skriver aa faar jeg [
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 16:40
Kan man fjerne og geninstallerer fx sprogpakkerne, eller noget andet som giver mening,.. Haaber at jeg kan slippe for at geninstallerer hele windows10..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 16:50
æøå... Jeg valgte usa (sprog) genstartede, valgte derefter Dansk. og nu virker det :)  TAK for jeres input!
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2015 kl. 20:51
Alt+Shift skifter sprog.

1: æøå
2: ;'[
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu