recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Woody97 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2011
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:48
Jeg undskylder på forhånd hvis det er lagt i forkert forum.

Jeg har en pc som er lidt over et år gammel. Her for et par måneder siden havde jeg problemer med den da den ikke ville starte. Jeg kontaktede Acer som forslog jeg gendannede den, det gjorde jeg så (Mener det var f10 og alt eller noget i den stil jeg skulle holde nede ved opstart?)

Det fik jeg så gjort og den virkede igen, der er dog opstået et nyt problem. Siden jeg gjorde dette er der dukket noget tekst op nede i højre hjørne over uret, der står som følger.

Windows 7

Build 7600

Denne kopi af Windows er ikke ægte.

Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor den skriver dette? Pcén blev købt via Vupti for lidt over et år siden og jeg har selvfølgelig ikke installeret nogen ulovlig version af Windows på den.

Er der nogle som ved hvad med skal gøre her?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 17:55
Jeg vil tro at der på PC'en hænger et lille Windows klistermærke på bagsiden med et serienummer. Det skal du taste ind på PC'ens Windows activation under System, så burde det forsvinde. Hvis ikke må du ha fat i Acer igen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Woody97 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 19:15
Hvor gør jeg dette henne ?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 19:18
Hvis du trykker på Start bør du kunne vælge én der hedder Computer, den højreklikker du på og vælger proporties eller hvad det nu hedder hvis det er en dansk udgave.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 20:04
Det hedder "Egenskaber". Jeg gætter på at den bare mangler at blive aktiveret. 
Serienummeret burde være indtastet, når det er recovery.

Venlig hilsen
KB
Til top
Woody97 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 23:58
Der er intet sted at rette dette. I bunden står der

Windows-Aktivering.

Status er ikke tilgængelig
Produkt id ikke tilgængelig
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 01:13
Umiddelbart mener jeg at man aktiverer windows således:

Start --> hjøreklik på Computer --> alm. klik på Egenskaber --> Du burde kunne klikke lige under der hvor der står "Windows aktivering" med sort (*). Nu popper et nyt vindue op hvor du vælger aktiver windows nu. 

Windows vil nu undersøge om computeren har en internetforbindelse, og hvis/når den finder internetforbindelsen vil computeren sige noget med aktiver windows online. (Nogen gang kan man blive bedt om at indtaste den normale adgangskode til computeren, men dette her jeg sjældent oplevet)

Til sidst skal du indtaste licensnøglen og egentlig bare følge den guide som er der.

*)
Oprindeligt skrevet af Woody97 Woody97 skrev:

Windows-Aktivering.

Status er ikke tilgængelig
Produkt id ikke tilgængelig

Normalt varer det ca. 10 sekunder inden "ikke tilgængelig" bliver erstattet med hhv. windows er (ikke) aktiveret og en lang række tal og bogstaver

Redigeret af urup - 22-Februar-2012 kl. 01:14
Til top
Woody97 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody97 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 11:26
Intet af dette fungerer for mig.

Jeg kontaktede Microsoft igår som bad mig indtaste den kode som står på siden af computeren, dette gjorde jeg så men den kom op med en fejl...

De bad mig så kontakte Acer, der er jeg dog ikke kommet igennem endnu.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu