Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9441
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 10:50 |
timzor skrev:
Hejsa
Jeg har gennem lang tid overvejet at købe mig en macbook til brug på mit studie (skattefar har dog lige stoppet mit køb af en, med en ekstra regning på 18.000). MEN jeg er nødsaget til at kunne installere onenote (et program i office pakken) på, for at kunne få adgang til, samt fortsat kunne tage noter i dette fremragende program, mine noter gennem 3 år. Er det en mulighed (det findes ikke i office til mac, KUN i office til windows)? og jeg køber IKKE en macbook for at smide windows på!!!
|
Helt korrekt at onenote ikke findes i 2011 versionen, desværre. Der findes heldigvis nogle alternativer: Så vidt jeg husker er Word i 2008 og 2011 anderledes end 2007 og 2010. I word er det muligt at oprette notesbøger, det mener jeg ikke man kan i win versionen. Om det er godt nok må du selv vurdere, efter min mening er det ikke helt på højne med one-note.  Eller kan du benytte evernote. Hvis kun one-note er brugbart, så kan du køre : - En ren windows med office 2010 på en alm pc
- Benytte bootcamp med windows/office påen mac. (Personligt en dårlig ide)
- Benytte f.x wmware eller ligende med en windows + office 2010
|
 |
timzor
Bruger
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 153
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 10:53 |
 Har
Sådan ser det ud, ved ikke helt hvad du mener med tags? kan det laves mere overskueligt?
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 10:55 |
Ja. Først og fremmest, kan du vælge en anden visning oppe til venstre for søg. At se Thumbs er ikke super overskueligt
Tags ("Mærker"), kan trækkes under hinanden. Hvis nu du gerne ville have Dansk o.1 forløb direkte under "Dansk", så træk den ovenpå, så bliver det et subtag (undermærke).
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
timzor
Bruger
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 10:59 |
Må have fingre i en MAC med office 2011 for at teste, det du viser mig ser brugbart ud.
Men vil dog stadig forsøge at få evernote tilpasset til mit brug, kan godt se at der er fantastiske muligheder i integrationen med pdf filer osv.
|
 |
timzor
Bruger
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 11:03 |
hummelmose skrev:
Ja. Først og fremmest, kan du vælge en anden visning oppe til venstre for søg. At se Thumbs er ikke super overskueligt
Tags ("Mærker"), kan trækkes under hinanden. Hvis nu du gerne ville have Dansk o.1 forløb direkte under "Dansk", så træk den ovenpå, så bliver det et subtag (undermærke).
|
Perfekt, det er hvad jeg skulle bruge. Nu kan jeg have "underfaner" til dansk, om det så er godt nok, det må tiden vise
Tusind tak for hjælpen.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 11:12 |
timzor skrev:
Må have fingre i en MAC med office 2011 for at teste, det du viser mig ser brugbart ud.
Men vil dog stadig forsøge at få evernote tilpasset til mit brug, kan godt se at der er fantastiske muligheder i integrationen med pdf filer osv. |
Jeg forsøgte lige at trække et pdf dokument ind i noten i word. (Drag and Drop) Du kan se det midt på siden.
|
 |
timzor
Bruger
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 11:30 |
Hvordan foregår det pdf halløj, er billedet et link, eller er det hele dokumentet du kan bladre i?
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 11:44 |
timzor skrev:
Men vil dog stadig forsøge at få evernote tilpasset til mit brug, kan godt se at der er fantastiske muligheder i integrationen med pdf filer osv. |
Du fortryder det ikke.
Den indexerer det hele.
Jeg har f.eks. scannet mit Nem-id, og kan søge det frem på tekst. Det spiller 200%
|
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 11:50 |
En anden fed ting ved Evernote, er at det ligger i skyen, hvis du slår det til. Så du kan faktisk sidde hos venner og bekendte uden din egen computer, og så finde det frem, og bliver din computer stjålet, så har du en god backup.
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 27-Marts-2011 kl. 14:59 |
OG Evernote har en kanon integration til iphones, androidmobiler og ikke mindst er der automatisk tekstgenkendelse i billeder hvis du eksempelvis tager et billede af et visitkort med din iphone og syncer op i skyen - så laver den selv tekstgenkendelse - bidrog selv lidt "håndskreven" tekst da de var i gang med at udvikle den funktionalitet.
|
 |