|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jfrost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 14-December-2006 kl. 18:53 |
Hvis jeg optager et program på mit Hauppauge WinTV PVR 500 med to tunere, og vil se et andet program imens, får jeg meldingen, at tuneren er ved at optage og ikke kan skifte program uden at afbryde optagelsen. Hvodan aktiverer jeg den anden tuner. Jeg har prøvet at køre MCE-konfigurationen med to tunere, men så finder den kun signal på den ene. I enhedshåndtering kan jeg se, at begge tunere virker og er installeret korrekt.
|
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Har du isat antennekabel i begge indgange? |
|
![]() |
|
jfrost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Jeg får signalet ind i TV-tuneren gennem et S-Video-stik fra en set-top-box. Der er ikke to indgange af samme slags.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
du kan ikke bruge både s-video og de interne analoge tunere samtidig i MCE.
|
|
![]() |
|
![]() |
Betyder det, at når jeg vælger at bruge et digitalt signal, kan jeg ikke bruge de to tunere til to forskellige programmer? Jeg bruger digitalt signal fra vores fællesantanne, fordi det giver en betydelig bedre billedkvalitet end det analoge. Jeg kan for øvrigt godt sætte en liveudsendelse på pause og tænde igen, så på en eller anden måde må kortet vel bruge begge tunere, eller ....? Tak, om I gider forklare det for en, der ikke ved så meget om det.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Øhh, tvkortet er på ingen måde digitalt. s-video indgangen er analog. Men det er muligt du har en boks siddende på jeres fællesanlæg, som er en digital boks, der så lægger et analogt signal ud til dit tvkort. Men pointen er, at når du bruger MCE, så kan du ikke bruge flere forskellige teknologier i tunere. Dvs. når nu du kører analogt (for dit tvkort er analogt), så kan du kun sætte flere analoge tvkort i og bruge dem. Dvb tvkort kan MCE ikke håndtere samtidig med analoge kort.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mit TV-kort er et Hauppauge WinTV-PVR 500 med to indbyggede tunere. Der er altså to tunere og følgende indgange: FM in, TV in, S-Video in, Composite in, Audio L og R. http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er samme kort jeg selv bruger. Og ja, der er to analoge tunere i.
|
|
![]() |
|
![]() |
Betyder det så, at jeg ikke kan optage ét program og se et andet samtidig, som jeg beskrev i mit første indlæg. Jeg foerstå simpelthen ikke, at time-shift virker og det andet ikke. Når jeg læser anmeldelser af TV-kortet beskrives det ellers som en mulighed.
|
|
![]() |
|
![]() |
Time-shift har intet intet med det at gøre. Det betyder bare, at du kan pause en live tv udsendelse. Og det skyldes at MCE i princippet optager alt hvad der kommer ind. Så når du ser det, så er det reelt en afspilning af det optaget. Svar på dit spørgsmål: Ja. Du kan ikke se et program mens du optager fra et andet - når du bruger s-video indgangen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Tak for det - bortset fra, det er ærgerligt. Så kunne jeg jo lige så godt have købt et enkelt-TV-tunerkort. Hvis jeg sætte antennekablet direkte i tuneren - og ikke gennem set-top-boxen - blir billedet simpelthen for dårligt, synes jeg.
|
|
![]() |
|
![]() |
Velkommen i klubben. Det er det problem som jeg også har, og har forsøgt at beskrive en lille måneds tid nu.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |