|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Klassisk cut'n'paste fejl
F.eks. http://cgi.ebay.co.uk/54Mbps-802-11g-b-USB-Wireless-Adapter-LAN-WiFi-Antenna_W0QQitemZ270562817727QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3efeccf6bf og http://cgi.ebay.co.uk/54Mbps-LAN-WiFi-802-11g-b-USB-Wireless-Adapter-Antenna_W0QQitemZ110482001053QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_Networking_SM?hash=item19b93d8c9d Det ligner en af dem jeg har og min er med RT2070L chipsæt. Godt 50DKK inkl. forsendelse, så PostDK kan ikke opkræve noget ![]() Uanset om du vælger en USB eller en PCI løsning, kan en antenne med forlænger, være en hjælp. F.eks. http://cgi.ebay.co.uk/WIFI-9dBi-2-4GHz-Wireless-Antenna-WLAN-RP-SMA-Stand-129_W0QQitemZ250589895439QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_Networking_SM?hash=item3a58525b0f Redigeret af kleth - 13-April-2010 kl. 20:27 |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
hmm, har nu bugseret den stationære ned i stuen, og placeret den omkring 4m fra routeren. USB donglen virker nu, men signalet er elendigt - den svinger mellem 25 og 27% i signalstyrke, ØV!
![]() Jeg har naturligvis noteret mig de gode råd jeg har fået undervejs, men jeg tvivler stærkt på, at jeg finder en løsning, der får den trådløse forbindelse til at virke, når den stationære atter står på sin plads på 1. salen, og jeg er ikke vild med at købe yderligere smart udstyr, hvis forbindelsen ikke kan garanteres. Jeg må tilbage i tænkebox.
/Frank73
|
||
![]() |
||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Hvis du stadig har returret på den wifi-nøgle du købte, skulle du sende den retur. At dømme på designet af den og dens evne til at modtage, er den absolut ikke top-notch, selv til prisen.
Har du overvejet HomePlug AV ? Det er væsentligt dyrere, men også væsentligt mere stabilt end WiFi. Hvis det er den samme sikringsgruppe på 1.sal og der hvor du har routeren, vil du antageligvis få en udemærket forbindelse. Selvfølgeligt er der også kabling, så hvis du har f.eks. tlf. ført op på 1.sal i rør, kunne du overveje at trække det om til netværk evt. trække to netværkskabler i gennem og anvende det ene til tlf. Cat5e UTP er rimeligt tyndt, så teoretisk er det ikke umuligt. |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
![]() |
||
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
|
Jeg har i forvejen en antenne forbindelse fra stueetage til 1.salen, men er kortvarigt udenfor, og jeg ved ikke, hvordan et sådan kabel (LAN kabel) har det med et komme 'udenfor'!? Jeg er ikke parat til at trække mere rundt med den eksisterende tlf. streng, da det er en gammel installation i mit gamle hus.
Min tanke var oprindeligt bare, at det trådløse skulle være stærkt nok... min bærbare PC fanger det trådløse net selv ude i min have eller i min kælder, så det bare fordi, det er noget bras jeg har købt... jeg tager en snak med forhandleren, om han ved noget om et PCI-kort vil have en bedre evne til at fange signalet end den dongle jeg allerede har..
/Frank73
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Jeg ville gå langt for en kablet forbindelse. Der findes "LAN" kabel til udendørs/nedgravning det er så tykkere en alm. "LAN" kabel ca. Ø10mm. Du kan lave alle mulige fixfaxerier og hovsaløsninger med div. vidunderprodukter men det billigste, hurtigste og mest stabile er og bliver en kablet forbindelse. Trådløst er til mobile enheder og kablet er til stationære.
BS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er efterhånden også min konklusion. Jeg vil gå på jagt efter et LAN kabel, og lave en sådan installation.
/Frank73
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Du kan evt. dække kablerne med en U formet metalskinne, af den slags der anvendes f.eks til at beskytte kabler ned mod/i jorden.
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
Hvis du bor i nærheden af Viby J kan jeg hjælpe med kablet. :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, det lyder som en god ide. Jeg kommer ikke i kontakt med jorden, men blot 3-4 meter op ad husmuren på min terasse. Tror du et alm. kabel er godt nok, hvis jeg vælger den U formede metalskinne ? Tror faktisk jeg har nogen stående i garagen af dem!?
/Frank73
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for tilbuddet, men jeg befinder mig desværre på Sjælland. Tror min bror, som er elektrikker hurtigt fixer den opgave.
/Frank73
|
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
Med den bror tror jeg ikke du får problemer. :)
Kablet kan sagtens sidde uden beskyttelse, og det er stærkere end telefonkabel, når bare han vælger den stive type til installation.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fantastisk med en 'trikker' i familien... Har du et specifikt kabel du kan anbefale, når jeg begynder at jagte det på nettet? Jeg har et par andre ting jeg skal have med ved samme lejlighed, og jeg benytter ofte www.avxperten.dk Tror du han har noget jeg kan bruge ? Og lige et andet spg.: Alle de LAN kabler jeg finder har jo RJ45 stik i begge ender, og det besværliggør jo opgaven, når jeg skal have den trukke igennem muren... hva' gør man så?
/Frank73
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |