recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wireless dongle finder ikke trådløst netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWireless dongle finder ikke trådløst netværk

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:39
De kabler dur ikke til opgaven, for de er alt for skrøbelige. Du skal gå efter installationskabel (Varenummer: EVN-435-2139
 - Spørg om ikke du kan få det i en længde du skal bruge), og så 2 stik til vægmontering (Varenummer: EVN-119-2125). Værktøjet har din bror sikkert i bilen eller kan låne det. Ellers koster det ikke det vilde (Varenummer: EVN-141-1040
).
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:46
Hov, stikkene er de forkerte. De er til alm. kabelmontering.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

De kabler dur ikke til opgaven, for de er alt for skrøbelige. Du skal gå efter installationskabel (Varenummer: EVN-435-2139
 - Spørg om ikke du kan få det i en længde du skal bruge), og så 2 stik til vægmontering (Varenummer: EVN-119-2125). Værktøjet har din bror sikkert i bilen eller kan låne det. Ellers koster det ikke det vilde (Varenummer: EVN-141-1040
).

Fantastisk, tak for det!  Når jeg google'r disse EVN numre finder jeg ingenting, men jeg giver dem videre til brormand, så kan han nok skaffe.

Et sidste spg. fra ignoranten her: du skriver jeg skal have fat i 2 stik til vægmontering... jeg forestiller mig dog, at kablet skal gå fra routeren til et vægstik på min 1. sal.. behøver jeg derfor ikke kun 1 vægstik, samt 1 alm. RJ45, eller ?

Undskyld de mange spørgsmål, men nu skal den her helt i kassen Smile

/Frank73
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 11:58
De numre er fra det link du satte ind. :)

Jeg ville foretrække vægstik i begge ender, da der så ikke er noget der bliver ødelagt. Så kan du sætte et kabel der fra til routeren.

Hvis du ikke kan få en mindre længde kabel end den kasse med 305m så send en PB så finder vi ud af det også.

Redigeret af justrace - 14-April-2010 kl. 11:59
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

De numre er fra det link du satte ind. :)

Jeg ville foretrække vægstik i begge ender, da der så ikke er noget der bliver ødelagt. Så kan du sætte et kabel der fra til routeren.

Hvis du ikke kan få en mindre længde kabel end den kasse med 305m så send en PB så finder vi ud af det også.

Det kalder jeg service... Jeg ser om ikke brormand kan skaffe udstyr, ellers vender jeg tilbage til dig. Tak

/Frank73
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 12:05

Helt fint, og det var nu så lidt.

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Et sidste spg. fra ignoranten her: du skriver jeg skal have fat i 2 stik til vægmontering... jeg forestiller mig dog, at kablet skal gå fra routeren til et vægstik på min 1. sal.. behøver jeg derfor ikke kun 1 vægstik, samt 1 alm. RJ45, eller ?

De gennemsigtige RJ45 stik er beregnet til multicoret blød (patch) kabel, hvor spidser i kontakt pin trykkes igennem ledningerne.
Så de er ikke vellegnede til stiv enkelt coret ledning, som der er i installationskabel. Men ved godt der er nogle der gør det, men det kan give dårlige forbindelser.

Stikbenene i en vægdåse er gaffelformede knivkontakter, der skærer igennem isolering fra siderne og trykker sammen omkring den massive stive leder.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 14-April-2010 kl. 14:27
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 14:59
Der er nu gået noget tid, hvor jeg bokset frem og tilbage for at finde en løsning; USB donglen er returneret til forhandleren, og adskillige kyndige har kigget på problemet omkring det svage signal - uden held.

TDC (udbyderen) var ikke til megen hjælp, da forbindelsen ud til mig så helt fin ud, men faktisk fandt jeg svaret på mit problem på TDC's hjemmeside. De kaldte problemet for 'trådløs støj', hvilket såvidt jeg kunne forstå kan opstå, hvis flere trådløse signal forstyrrer hinanden. Jeg gik ind i konfigurationen, og ændrede den 'kanal' som det trådløse signal bliver sendt ud på til en vilkårlig kanal, og BUM, så virker det... Nu mangler jeg bare at installere mit nyindkøbte PCI netværkskort i den stationære, som hele problemet drejede sig om.

Jeg betaler for 20Mbit download hastighed- og kan komme op på 17Mbit med kablet forbindelse, og imponerende 15Mbit trådløst i stort set hele huset! Eneste problem jeg nu er efterladt med er, at forbindelsen er ustabilt, dvs. jeg nu og da mister forbindelsen, som dog nemt kan genetableres (så en gene jeg kan/må leve med).

Tak til alle der har kastet sig ind i kampen for afhjælpe mit problem. Clap

/Frank73
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu