recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wireless extender / switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wireless extender / switch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wireless extender / switch
    Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:50
Jeg har brug for at udvide mit trådløse netværk og vil gerne i den forbindelse have en extender der også kan fungere som switch for nogle wired enheder.

I dag har jeg anvendt min Netgear WNDR3700 som jeg har fået i overskud ved skiftet til Yousee-bredbånd. Den er konfigureret uden DHCP samt jeg har tildelt den IP 192.168.0.2., subnet 255.255.255.0 og standard gateway 192.168.0.1. (der er IP -adressen for yousee routeren). Der er lavet udvidelse af det trådløse netværk og alt fungerer som det skal.

Problemet er blot, at den enhed der forbindes via netkabel til WNDR3700 skal have en fast IP-adresse på 192.168.0.xx da en ikke får tildelt nogen af routeren. 

Hvilket netgear-produkt kan løse mit behov med automatisk tildeling af IP, samt mulighed for udvidelse af trådløs netværk?

http://www.netgear.com/images/WN2000RPTv2_DS_03Jun1118-8518.pdf Denne dur ikke, da der ikke er mulighed for at forbinde den wired med min eksisterende router. Det er et krav.

Håber på hjælp.

- Hvis min eksisterende WNDR3700 kan opsættes på anden måde, så hører jeg gerne om hjælp hertil.

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 16:38
Hej bird!
I den emnegruppe som hedder Netværk (hvor dit spørgsmål burde være oprettet), kan du måske finde det svar du behøver her:  Typisk opsætning af hjemmenetværk med internetforbindelse - trådløs router - computer - printer og NAS!

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 18:06
Undskyld - Kender godt Bschmidts fremragende tråd, men mente den var under denne emnegruppe. 

Jeg synes ikke jeg kan finde svar på mit spørgsmål i den tråd. Jeg kan oplyse at jeg anvendte tråden da jeg konfigurerede det trådløse netværk med 2 forskellige routere.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 21:21
Jeg vil give Vilhelm ret  MHT placering af indlægget LOL.

Hvorfor får den ikke en adresse fra Yousee routeren? Hvis det er sat rigtigt op vil denne også sende adresser på LAN portene på din Netgear. 

Jeg spørger lige for at være sikker..... er der trukket kabel fra en LAN port i Yousee routeren til en LANport i din Netgear. Jeg spørger fordi det lyder som om du har ramt WAN/Internet porten i din Netgear!

Der kan også være opsat en spærring mellem LAN og WLAN i Netgear routeren. i så fald hedder det noget med "seperate wireless clients"

Mvh BS
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:52
Den er forbundet via LAN-LAN :-)

Besynderligt dog. Når jeg forbinder min stationære PC, så tildeles den en IP, men når jeg forbinder min bærbare PC, så oprettes ingen forbindelse til routeren. 

Der er ingen problemer mellem min bærbare PC og yousee router eller mellem bærbare PC og de 2 stk. netgear switches jeg også allerede har installeret. Problemet er der kun mellem bærbar PC og WNDR3700 (routeren der blev i overskud)

Alt tyder dog på at virke, bortset fra bærbar PC. Den problemstilling kan jeg fint håndtere og takker dermed for input i tråden.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 23:35
Super.... der er nok en form for forklaring på problemet, der dog kræver en "større" gennemgang af opsætningen på netværket. Men da du ikke har større problemer end du kan leve med det så bliver det sikkert en anden gang.

BTW: Dejligt at se, at i hvert fald een har haft glæde af N-OoF tråden :-)

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu