|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
åhh ja sådan.... lol oki takker
Henrik |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
|
Jeg har selv en D-link DIR655 som slate anbefaler. Og jeg har problemer
med den. Den skal genstartes flere gange om ugen. Jeg har adsl via TDC. Jeg leder efter en anden asus produkterne ser lovende ud. Og min DIR655 er til salg hvis nogen er interesseret. ![]() ![]() |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Tja den har nu kørt i en måned uden knas... Og da den står på loftet må den gerne blive ved med det Har dog hørt fra en kollega at han har en ældre D-link (model?) som han endte med at smide tomato på og siden har den bare kørt og kørt. |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
Du er jo smart at høre på, men nu er den linksys der blev foreslået også 54G. Og hvis du nu lægger mærke til prisen på de 2 foreslåede 54g produkter, ligger de sjovt nok tæt på D-Links billige N router. Hvis valget står mellem en ustabil n-router eller en klippestabil g router, ved jeg godt hvad jeg vælger. N-standarden er jo heller ikke engang fastlagt endnu, risikoen for en ustabil n router er stor. Og der er måske en grund til at prisen på Linksys's og Buffalo's 54g routere ikke har rokket sig ud af stedet de sidste mange år. Sandheden er at de er begge, supergode gamle og gennemprøvede produkter, der har en høj drift stabilitet og næsten aldrig går ned. Mit tip er at du skal holde dig væk fra D-Link. Det er simpelthen noget lort de laver, længere er den ikke. Og det har jeg utallige erfaringer for gennem mit arbejde som it-konsulent. Skal det være en ny smart n-router, som jeg kører åååååh så meget hurtigere end en 54g ![]() Redigeret af Spunk - 16-Januar-2009 kl. 13:54 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Der er faktisk ikke så stor forskel fra router til router rent hardwaremæssigt. De fleste 54g modeller ligegyldigt mærke, bruger ét og samme Broadcom chipset/processor, og N-modellerne en nyere revision af chipset/processor.
Hvad der virkeligt gør en forskel er antallet af antenner, mængden af onboard memory(32mb på wl-500w) og ikke mindst hvilken firmware man ligger på. Fælles for alle routere stort set, er at der køres en stripped down version af linux, som i udgangspunktet giver mange muligheder. Det giver også mange muligheder for at fucke tingene op. Open WRT osv er fint firmware, men hvis det kører på en router hvor hardwaren ikke sådan rigtigt kan tilbyde noget, så hjælper dette kun på slendrian ift producentens firmware. Jeg vil i denne forbindelse lige nævne at der findes mange udviklinger af firmware til Asus's routere....Blandt andet har en russisk programør ved navn Oleg lavet en masse lækkerier, som er inspireret af OpenWRT men naturligvist tilpasset Asus'ernes hardware.. Undertegnede nævnte en WL-500w fordi der er en række HARDWARE muligheder som der IKKE findes på andre routere på markedet i denne prisklasse. Jeg synes fx en printserver er utrolig anvendelig, (ville ikke leve uden min) da hvis der er bærbare i hjemmet sparer en for en masse bøvl.(Også billigere at indkøbe printere) Den kan faktisk håndtere flere printere eller hardiske på samme tid. Derudover er muligheden for FTP-server og Webserver da dejligt Samba er en fremragende bonus, tilføj denne, formatér den med EXT2 og du har et windows share på 1tb som ikke behøver en strømsluger af en computer.... Jeg har sat denne router op i 5-6 private hjem, og har selv en af slagsen. Den er der altså ikke noget bøvl med whatsoever. Redigeret af Patriarken - 16-Januar-2009 kl. 14:55 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg ved sgu ikke hvor smart det er med 54G i et MediaCenter scenarie! Mht. stabilitet så kan jeg nævne at jeg selv har en tidlig Belkin N Router. Den har kun været genstartet den ene gang, hvor jeg ændrede dens funktion fra router til AccesPoint. Kører klippestabilt |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
|
Skulle vi ikke lige komme tilbage til tråden og give manden lidt hjælp. Han
spurgte ikke om hvad der er dårlift; men om hvad der er gode erfaringer med. Jeg nævnte kun min DIR-655 fordi den fik en anbefaling, og det kan jeg ikke genkende. Er der nogen der har gode erfaringer med en router der kører gigabit på kobber siden og -n standarden på den trpdløse side, så er jeg også interesseret...... |
||
![]() |
||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
jamen, Asus modellen lyder da som en god løsning.
|
||
![]() |
||
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Jeg kan også kun bakke op om Asus routeren. Jeg har selv en Asus WL-500g, som er den ældre model, og det kører bare perfekt.
Tidligere havde jeg en WL-700gE som havde intergreret harddisk, og det var også en fornøjelse, selvom Asus' egen software efter min mening er lidt mangelfuld. Men så er det heldigt at der er et kæmpe community omkring dem, så der er rig mulighed for at smide noget custom firmware på den. |
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Takker mange gange til posterne, jeg er pt ikke ved at købe noget, kigger efter brugt "hvorfor ikke"
Henrik |
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Jeg har selv en Apple Airport Extreme. Super glad for den. Den kører N-draft og på kobber kører den Gigabit. Herudover kan du vælge om du vil kører 2.4 Ghz eller 5 Ghz. Den er nem at sætte op har bl.a. usb port så du kan tilslutte printer (printserver) og HDD og til sidst har den 3 Gigabit ethernet porte. Kører fint med PC |
||
![]() |
||
trenskow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 156 |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |