|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg er for så vidt enig. Har selv sat en op hos en kunde med et blandet miljø. Men det bekymrer mig at der ingen antenner er. Min erfaring er at der skal være masiv antenne koncentration (helst 3-4 antenner), og helst med nedadvendte, loftplacerede antenner, før der er "glæde i det lille hus" |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
MCenterFreak kan have ret. Jeg bor selv i en 85 2m. lejlighed og harr ingen erfaring med huse/store lejligheder. Men den fungere som tilsigtet for mig. |
||
![]() |
||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
|
Er det den Asus Router du linkede til på side 1 ? Men det vel være , når du selv har en af slagsende kan ikek finde info omkring power use. Nu siger du den ikek bruger meget strøm. Hvad bruger den i aktiv/standby ? evt. link eller noget Redigeret af - Dark Nebula - - 23-Januar-2009 kl. 11:37 |
||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
||
![]() |
||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Kunne det tænkes, at jeg vil opleve øget hastighed i forhold til min nuværende Router?(Linksys WRT54GL) Jeg har kun cirka ½-delen af signal kvalitet pga. routers placering. Jeg har meget lav overførselshastighed (400 kb/s)mellem 2 PC'ere som det er i dag.
Jeg vil også have Ekstern HD tilknyttet på et tidspukt. Den som Patriarken beskriver er det bedste mulighed at bruge til denne router, eller er det ligegyldigt hvilken man vælger? Hivlket program bruger man til at formatere til EXT2? Redigeret af Mokuer - 27-Januar-2009 kl. 10:54 |
||
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
||
![]() |
||
Maxven ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Jeg kan tilslutte mig Patriarkens anbefaling. Stod jeg og skulle købe ny router i dag, blev det en Asus WL-500W. Manglen på Gigabit irriterer mig lidt, men det er til at leve med. De to USB-porte opvejer i mine øjne klart det minus. For nogle år siden købte jeg tre Asus WL-500G. Den første kørte som main AP i min søsters stue, den anden fungerede som extender i min svogers arbejdsværelse (hans gamle Mac kunne ikke køre trådløst), mens den tredie fungerede som AP i min stue. Vi bor i samme gade få huse fra hinanden, og det hele fungerede perfekt. I øjeblikket har vi separate netværk, og jeg har lagt alternativ firmware på min router (OpenWRT). Det krævede lidt hjælp fra en ven at få alt til at fungere, da jeg ikke har den mindste forstand på Linux. Det eneste specielle i min opsætning er, at jeg bruger routeren som printserver. Min ven derimod, benytter an masse af de features, som Patriarken nævner (FTP, webserver, torrent-klient mm.). |
||
![]() |
||
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Jeg har bestilt både Router og USB-disk. Det kommer på mandag. Læste lidt wiki omkring EXT2 og EXT3. Men det er lidt 'volapyk' for mig. Så jeg forsøger at installere USB-HD med EXT2, som Patriarken beskriver. Kunne være fedt hvis det kom til at virke godt.
|
||
|
||
![]() |
||
Dew2000 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Jeg i mange år kørt med en WRT54G Linksys Router og har været yderst tilfreds. Nu har jeg fået lavet et ekstra værelse på "loftet" og havde brug for et kaftigere signal og N draft, da jeg har erhvervet mig en DMA2200 Ekstender. Mit valg faldt på ASUS WL500W, og den kører firmware version 1.9.8.7 Den er langt mere ustabil og har markant svagere signal (selvom den er placeret tættere på i forhold til WRT54G ???? Mit spørgsmål til eksperterne herinde går så på, hvilken af disse firmware versioner, jeg skal benytte, på nedenstående link. Tak for et supergodt forum :D https://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/downloads.html
|
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
Der er instruktioner her: https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation#Windows_i nstructions |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så har jeg modtaget udstyret. Hvordan får jeg formateret WD Extern HD til at køre EXT2? Ville være fint med et link til en Step-by-Step til at gøre det. Det er ikke min stærke side. |
||
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja...Men man kunne ikke lave andet en step-by-step guides, hvis man skulle hvergang én stillede et spørgsmål...
Der findes tusinde måder at gøre det på.... Jeg gør det med Acronis Disc Director(Fordi det er nemt, fordi jeg har en licens til de fleste af acronis' produkter)... Men der findes meget freeware der kan det samme... Redigeret af Patriarken - 13-Februar-2009 kl. 19:06 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for hjælpen. Jeg forsøger at finde noget FreeWare. |
||
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det nemmeste er nok at boote fra en Linux Live CD, for eksempel Ubuntu. Du kan finde instruktioner til partitionering (fdisk) og formatering (mkfs) ved at Google lidt. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |