recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wireless Surround (Projektor Setup)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wireless Surround (Projektor Setup)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mit bud er at 2018 har masser af løsninger, men til en pris du ikke er villig til at betale.

Grunden til at du vil opleve tidsforsinkelse er at eksempelvis airPlay arbejder med "buffer" altså der gemmes lidt lyd ned i hukommelsen inden man begynder at afspille den, fordi så opstår der ikke "huller" hvis der pludselig er problemer med forbindelsen.

Mit bedste råd er stadig at placere forstærker og appleTV tæt på projektor og trække et kabel den vej. Så skal du "kun" have trådløs lyd, hvilket ikke er umuligt at få uden den store tidsforsinkelse. Desuden kan du, ved at bruge receiveren til både lyd og billede, bedre justere forsinkelsen af billede, eller lyd.

Hvis du vil have trådløs lyd, behøves du ikke en stor forstærker, tvært imod, en lille med pre-out vil være fint. Du kommer alligevel ikke til at bruge effektforstærkeren.

Klaus
Dejligt du kender mit budget :)

Jeg er helt klar over bufferen i Airplay, men kan ikke forstå man ikke nemt kan lave en feature der så forsinker billedet - så er det jo bare at matche delay.

Det ender nok i et HDMI-kabel fra projektor rundt i lokalet til receiver.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 10:12
altså der findes jo, wisa teknologien = dyrt. så er der homepod * 4  = 10.000 dkr = også lidt dyrt.
men der findes da brugt udstyr indenfor wisa.
ps airplay 2 kører smooth, jeg har 2 stk homepod og de kører fint synkront sammen med min naim uniti atom > på appletv 4k.

Redigeret af hoejfed - 08-September-2018 kl. 10:15
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2018 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af hoejfed hoejfed skrev:

altså der findes jo, wisa teknologien = dyrt. så er der homepod * 4  = 10.000 dkr = også lidt dyrt.
men der findes da brugt udstyr indenfor wisa.
ps airplay 2 kører smooth, jeg har 2 stk homepod og de kører fint synkront sammen med min naim uniti atom > på appletv 4k.

jeg er helt med på at der findes masser af trådløs lyd - men åbenbart ikke meget der matcher et billede samtidig :)

Jeg endte med et HDMI-kabel fra receiver til projektor - Øv, men det virker trods alt :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu